HELP mijn kitten braakt witte slierten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

HELP mijn kitten braakt witte slierten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:15

hallo, mijn kitten braakt witte slierten. aangezien het kerst is kan ik niet direct naar DA . ze niest en hoest ook wel . waar ik opuit kwam is wormen, en dan een ernstige besmetting. morgen/ overmorgen gaat ze naar de DA. we hebben nog een andere kat, 1 van rond de 20 , is dit niet gevaarlijk voor de oude kat?

hoe denken julie hier over en hebben julie nog tips :D

Avelienvd

Re: HELP mijn kitten braakt witte slierten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:16

Zou hiermee toch even de DA bellen.
Vragen of het wel tot dan kan wachten.
Hoe oud/groot/zwaar is je kitten?

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:17

Hoezo kun je niet naar een DA? Er is er altijd wel eentje die dienst heeft, kost misschien meer, maar ik zou geen risico nemen..

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:17

Ja toch even de DA bellen hoor,
en ik zou de katten apart houden. Gaan ze op dezelfde kattenbak?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:18

10 weken , 1 kilo en best wel groot .

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:18

Zou die oude kat toch ook wel even in de gaten houden, meer kun je toch even niet doen.
Is de DA echt niet open, ook niet voor spoedgevallen? Anders toch even erheen gaan, als het kan.
En dan meteen die andere kat ook meenemen, wie weet is die van binnen al besmet en kun je het ergste nog voorkomen.

Beterschap voor je katje(s)! :(:)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:19

Meteen naar de dierenarts! Er is een dienstdoende arts.. als je paard koliek heeft, bel je toch ook gewoon of die langs kunt komen?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:19

ze gaan op zelfde kattenbak samen , de kat komt ook incontact met cavia's . hij springt in de kooi als deze open is

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:19

naar de dienstdoende dierenarts bellen. iig voor advies en eventueel voor een bezoekje. klinkt niet goed, wij zijn geen dierenartsen en google evenmin.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:20

we gaan denk ik straks maar eventjes bellen .

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:20

Zeker even de DA bellen, vragen of je direct moet langskomen of dat het misschien zou kunnen wachten tot morgen. Oudere kat even apart houden en goed ontwormen als dat de oorzaak lbijkt te zijn

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:21

unihorses schreef:
ze gaan op zelfde kattenbak samen , de kat komt ook incontact met cavia's . hij springt in de kooi als deze open is

Euhm, en je bent niet bang dat de kat ze een keer kapot maakt? :=
Zou daar toch ietsje voorzichtiger mee zijn. :o

nynke55

Heeft mijn kat ook eens gedaan, is niet levensbedreigend, maar wel morgen gelijk even naar de dierenarts en ook voor de andere kat een wormmiddel halen.

Weenck

Dan heb je wel kans dat de andere kat het ook kan hebben, ik hem iig ook meenemen naar de DA. en wat de cavia's betreft zou ik even aan de DA vragen.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:24

mam wil niet dat ik nu bel, als ze zeggen kom nu kost dat namelijk dubbeltarief ( vind ik niet belangrijk maar m'n paardje koste ook al 600 euro )
zij heeft haar entingen ook nog niet gehad, zouden we vandeweek voor heen , we hebben haar nu net 2 weken

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:26

unihorses schreef:
mam wil niet dat ik nu bel, als ze zeggen kom nu kost dat namelijk dubbeltarief ( vind ik niet belangrijk maar m'n paardje koste ook al 600 euro )
zij heeft haar entingen ook nog niet gehad, zouden we vandeweek voor heen , we hebben haar nu net 2 weken

Vind dit toch wel een beetje apart, als je aan een dier begint dan zul je daar ten alle tijden het nodige aan moeten geven, ongeacht kosten.
Niet voor jou hoor, maar eerder een beetje raar van je moeder.
Wormen zijn volgens mij ernstig, je zult er snel bij moeten zijn denk ik.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:27

Paris_ schreef:
unihorses schreef:

Euhm, en je bent niet bang dat de kat ze een keer kapot maakt? :=
Zou daar toch ietsje voorzichtiger mee zijn. :o

nee hoor, doet dit nu dagelijks , gaat liggen slapen in de kooi. hij gaat erin als hij rust wil . als hij uitgeslapen is gaat hij er weer uit. als hij straks te groot wordt en de cavia's gaat pletten komt hij er niet meer in .

ze ligt nu trouwens lekker te slapen en heeft net gespeeld. ze is alert , ze lijkt geen zieke kat ze niest aleen al sinds ze bij ons is en braakte dus net 2 slierten op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:29

Jeetje... kun je die ene helft niet van je zakgeld aanbieden? :o

Stomme vraag misschien, maar kunnen het geen slierten zijn van de resten van een kerstpakket?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:29

Als wormen uit de kat komen is dit een teken dat ze binnenin geen plek meer hebben en zeer veel schade aan kunnen richten. Is ze bij de fokker niet ontwormt? kittens horen om de 2 weken ontwormt te hebben.

Ik zou zo snel mogelijk een dierenarts consulteren, beter een hogere rekening dan geen kat meer.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:30

niezen en slierten.... :( word een leuk DA bezoekje.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:30

Toen mijn hond 's avonds heel raar aan het doen was.. was het spreekuur ook net een uur voorbij (avond spreekuur),... maar ik maakte me zorgen en heb gebeld. Hij zei toen 'kom maar even langs'. Ben toen daarheen geweest en heeft haar een pijnstilling gegeven en metacam omdat ze pijn had in haar rug volgens hem.
Was ook wel wat meer kwijt.. maar was toch blij dat mijn hond zonder pijn kon gaan slapen.

Over de cavia's,... zou het ook niet meer doen. Zeker niet zonder toezicht. Een kitten is namelijk speels.. en misschien bijt ze of krabt ze spelenderwijs de cavia's. Kan je nare abcessen van krijgen...

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:31

KoudbloedKim schreef:
Jeetje... kun je die ene helft niet van je zakgeld aanbieden? :o

Stomme vraag misschien, maar kunnen het geen slierten zijn van de resten van een kerstpakket?

hier geen kerstpaket gekregen . het leek wel zo'n doorzichtig wit achtig paarden elastiekje maar was iets langer. toen ik het naar benenden drukte kwam het weer omhoog, het bewoog dus op eenof andere manier . we hebben hem in een boterhamzakje en hij gaat mee naar de DA morgen / overmorgen
tja, ik zou er wel voor willen betalen , maar ze willen het geld neit .

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 17:32

unihorses schreef:

Denk niet dat ze haar zullen enten deze keer omdat ze hoest en niest en het braken.
Dus jullie krijgen zo wie zo 2 keer een consult.
succes ik was gewoon gaan bellen

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:32

Wilawander schreef:
Als wormen uit de kat komen is dit een teken dat ze binnenin geen plek meer hebben en zeer veel schade aan kunnen richten. Is ze bij de fokker niet ontwormt? kittens horen om de 2 weken ontwormt te hebben.

Ik zou zo snel mogelijk een dierenarts consulteren, beter een hogere rekening dan geen kat meer.

nou, hij komt bij m'n oom weg en ik kan je zeker zeggen dat dit niet gebeurt is. en ontvlooien heeft hij ook niet van gehoord

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-12 17:34

we gaan straks gourmetten, dan blijft de kat in ons zicht en ook nog maar ff flink inpraten op mam . ( kliniek is wel tot 6 uur , maar op normale dagen .... ) en er staat voor spoed zijn we dag en nacht beschikbaar.