Vorige week vrijdag zijn ze op mijn werk geboren, eerste drie dagen was alles goed, moeder zorgde er goed voor.
Helaas lag mamacavia maandagmorgen dood
ik weet niet van wanneer ze gestorven was, en weet dus ook niet hoe lang ze zonder eten gezeten hebben (stond uiteraard wel constant caviakorrel en hooi)
ik heb ze maandagmiddag rond 13.30 voor het eerst gevoerd, dit ging vrij moeizaam, daarna heb ik terug gevoerd om 16.00, en bij thuiskomst om 17.30.
daarna nog eens rond 19.00, bij mij thuis aten ze al vrij vlug van het witloof, dus heb ze niet meegedaan op visite.
ik heb de tussentijden wat opgetrokken naar 6 uur, caafjes gaven duidelijk aan dat ze na 2 uur (volgens google dienen ze om de 2 uur gevoerd te worden, andere sites zeggen dat ze na een week al zelfstandig kunnen eten en geen melk meer nodig hebben) nog absoluut geen honger hebben.
er ligt constant vers hooi, vers groenvoer, caviakorrel, vers water en knaagdiermelk, en morgen ga ik om babypureedingetjes.
ik heb er goede hoop in dat ze het redden!
Daarnet voor de eerste maal gewogen,
Witje weegt 104 gram, bruintje 97 en zwartje 92.
ze hebben volgens de curve een goed gemiddeld gewicht voor caafjes van 4 dagen oud.

Het zijn trouwens tesselcaviatjes

)