Hondje gevonden op kerstavond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

x_Kaat_x

Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:16

Het is kerstavond en rond 5u s'avonds hebben wij hier een hond voor de deur gevonden,
ooh ik zou het zo erg vinden stel dat ik mijn hond kwijt was op kerstmis avond ;(
Het is een bruin teefje echt heel enthousiast en nog redelijk jong, heb al wat op fb geplaatst en we zijn de buren rond geweest.Ook staat hier al een bordje voor de deur.
Ik hoop zo erg dat de eigenaars snel komen! zo zielig dat hondje :)
het is een stefford en echt een hele lieve, zijn al even gaan wandelen.
Ze mag blijven longeren tot eigenaars komen en als die niet komen zal ze naar het asiel worden gebracht :)
( als we de hond nu zouden brengen zou eigenaar zeker twee dagen moeten wachetn voor die het hondje kan gaan halan ivm de feestdagen.)
hondje zit in de garage in een bench, we hebben zelf ook een hond dus ze kan niet binnen .
Nu hopen maar dat niemand deze lieve stakker gedropt heeft >;)
wou dit gewoon even delen ;)

liliekska

Re: Hondje gevonden op kerstavond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:19

Ahhhh
maar waarom kan ze niet naar binnen als jullie zelf ook een hond hebben? heb je de politie al gebeld?

Maaike_Ma

heb je ook foto? wordt wel ergens in kootwijk geloof ik een hondje vermist!

Anoniem

Doen ze vechten samen dan? Zo heel de dag alleen in bench vind ik ook niet diervriendelijk......moet ik tot mijn spijt zeggen....is er geen familie of vrienden waar hij tijdelijk kan? Heb je de politie al laten weten dat je en hond gevonden hebt en de dierenambulance? Dierenasiel gebeld?

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:20

Er is een centraal topic op Bokt voor vermiste honden geloof ik? Goed dat je hem mee naar binnen hebt genomen! Hopen dat je snel het baasje vind :)

Promises

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:20

ik tem heel even, dit hoort bij BB ;)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:21

wat aardig dat je tijdelijk voor hem kan zorgen, hopelijk vinden de eigenaars hun hondje snel.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:21

http://www.amivedi.nl kun je ook de hond opzetten (en kijken of zij vermist wordt).

edit;
Ik zie dat je van België bent... ik weet niet of zoiets ook in België bestaat.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:22

Idd, hond meteen aanmelden bij Amevedi.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:22

hmm denk niet dat em dat word, ik woon namelijk in Belgie en het is in diepenbeek (Limburg)
politie bellen we morgen, tis kerstavond ;)
en we kenne deze hond niet dus we gaan haar ook niet zomaar bij onze hond zetten, dit zou nog geen probleem zijn omdat het hondje erg lief is en daarnet al even had gesnuffeld, maar omdat onze hond ook heel enthousiast en actief is en we niet willen dat het hele huis op stelten is blijft ie voor nu in de garage met een regelmatige bezoekje van ons :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:23

maar het is niet voor advertentie ofzo; ik vertel dit gewoon ;)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:23

O sorry, had ik niet op gelet.
Hoop dat het baasje snel gevonden wordt!

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:24

ik denk niet dat die mensen zo heel toevallig paarden hebben en ook op bokt zitten :')
En het is in België/Limburg en dat zijn er zowiezo al erg weinig...
ik hoop ook dat de baasjes snel komen opdagen!
zo zielig op kerstavond!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:24

Ah wat lief dat je het hondje verzorgt tot de eigenaar hem komt halen. Het zou wel wat leuk voor hem zijn als die bij jullie is inplaats van alleen!

Succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:25

kaatjeee1997 schreef:
hmm denk niet dat em dat word, ik woon namelijk in Belgie en het is in diepenbeek (Limburg)
politie bellen we morgen, tis kerstavond ;)
en we kenne deze hond niet dus we gaan haar ook niet zomaar bij onze hond zetten, dit zou nog geen probleem zijn omdat het hondje erg lief is en daarnet al even had gesnuffeld, maar omdat onze hond ook heel enthousiast en actief is en we niet willen dat het hele huis op stelten is blijft ie voor nu in de garage met een regelmatige bezoekje van ons :)

Politie werkt 24 uur per dag, misschien is de hond al als vermist opgegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:25

kaatjeee1997 schreef:
ik denk niet dat die mensen zo heel toevallig paarden hebben en ook op bokt zitten :')
En het is in België/Limburg en dat zijn er zowiezo al erg weinig...
ik hoop ook dat de baasjes snel komen opdagen!
zo zielig op kerstavond!

Hoe weten ze adt dan als jij alleen briefje op je deur hebt hangen?

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:26

Op kerstavond werkt de politie ook dus zou het gewoon even melden daar. Misschien heeft de eigenaar zich daar ook wel al gemeld en dan kunnen ze weer herenigd worden.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:28

russel schreef:
Doen ze vechten samen dan? Zo heel de dag alleen in bench vind ik ook niet diervriendelijk......moet ik tot mijn spijt zeggen....is er geen familie of vrienden waar hij tijdelijk kan? Heb je de politie al laten weten dat je en hond gevonden hebt en de dierenambulance? Dierenasiel gebeld?

het is 8u s'avonds en wees gerust, we laten de hond ook uit hoor, wee zitten hier in een kamer met 2 honenschool lesgeefsters en nog iemand met een hond dus komt zeker goed ;)
Vechten? Neeh dat denk ik niet :)
famillie of vrienden denk je nu echt dat iemand zo even gaat zeggen: ooh ja laat dat hondje maar naar hier komen! Nee, niet zo snel denk ik plus dat hondje heeft het goed hier tot ze hopelijk snel weer naar huis kan :)
ps: we hebben een bord voor de deur staan, een kartonnen bord met de foto van de hond erop, het staat op fb en we zijn al de hele straat afgeweest, als ik mijn hond kwijt ben, ga ik hem zoeken en als ik dan zo'n plaat zie met de foto van mijn hond erop....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:30

Wat is je facebook? Dan deel ik het even, ik heb enorm veel belgen op facebook!

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:33

Wij hadden laatst ook een hondje voor de deur en wij hebben toen 144 gebeld....

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:38

Is er in België een dierenambulance? Zij lezen de chip uit en dan kan de hond direct terug naar de eigenaar. Nu zoekt die eigenaar zich een ongeluk en maakt zich ernstig zorgen. Politie bellen en hond opgeven als aangetroffen plus dieremambu bellen. Niet eerst 1 of 2 dagen wachten of de eigenaar toevallig in jullie buurt gaat zoeken. Bezorg de eigenaar ook een fijne kerst zonder zorgen! En de politie is ook voor dit soort zaken. Misschien heeft iemand de hond al als vermist opgegeven. Die eigenaar denkt morgen dat de hond misschien wel dood is en blijft de hele nacht zoeken.....Ook met feestdagen zijn mensen die in dienst zijn voor meldingen beschikbaar.
Laatst bijgewerkt door Bravura op 24-12-12 20:45, in het totaal 2 keer bewerkt

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:43

jeetje,dat moet schrikken zijn geweest!
Ik volg dit even,ben heel benieuwd hoe het af zal lopen.

prinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:48

Ik zou toch ook de politie en dierenambulance o.i.d. Bellen, die werken 24/7. Wellicht zwerft de hond al langer rond en komt ie niet uit de buurt, maar is er wel een melding gedaan bij politie of da. Succes met het vinden van het baasje!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 20:50

Hoe ziet de hond er uit en heb je een idee hoe oud ze ongeveer is.
Heb namelijk wel een pup verkocht in die omgeving.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-12 20:50

in Belgie is geen dierenambulance, eigenaar is waarschijnlijk ook bij vrienden of famillie kerstavond vieren ofzo, het moet hier ergens uit de buurt zijn en wij regelen morgen wel alles, het is al donker en voor ons ook kerstavond.
mijn fb is Kaat Vandeweyer, België is groot en het gaat vooral om Diepenbeek, het hondje lijkt de omgeving ook niet echt te herkennen. Dierenarts kan ook chip lezen en dan kunnen we morgen dat adres nog zoeken. Ze mogen al blij zijn dat er niks met het hondje is gebeurt en dat er mensen zo als ons bestaan die het hondje willen oppassen tot ze weer terecht is ;)
jah het was wel even schrikken ,nuja schrikken je kijkt er toch wel voor op als er plots een hondje dat van niemand is op je straat loopt en twee mensen die er dan niet veel van weten proberen hem te vangen zonder snoepjes leiband of iets :') Nu gelukkig dat we het hebben fezien en mijn papa is gaan helpen, heeft de lijband meegpakt en wat snoepjes, bukken en hondje kwam al meteen enthousiast ook op de snoepjes af en toen hadden we haar :)
Ze was echt vrolijk tussen de twee mannen aan het crossen en kwispelen en zowat enthousiast springen :)
Laten we hopen op een happy end voor dit meisje!