Krijg je door honden krassen op laminaat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Krijg je door honden krassen op laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:45

Hoi!

Nou mijn oom en tante hebben een nestje van 9 amerikaanse bulldog puppy's en we hebben een gratis aangeboden, mijn moeder zij nee omdat ze bang is dat er krassen op het laminaat komen, we hebben namelijk net nieuw laminaat en tja.. moeders..

Maar goed, mijn vraag is dus, als een hond gewoon loopt, en alles, dan krijg je toch niet zomaar krassen op het laminaat?

troi

Re: Krijg je door honden krassen op laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:51

Als het vrij zacht laminaat is wel degelijk..

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:52

Valt mee, als je goede kwaliteit hebt kan het wel tegen een stootje..

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:52

Wij hebben een paar jaar lang een hond gehad, en nooit last gehad met 't laminaat. Wel even de nagels knippen als ze te lang worden, dan komt het goed.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:54

Wij hebben een Rottweiler en Jack Russell en laminaat. Geen krassen hier te zien. Maar ik zou het nooit aanraden als je honden hebt/wilt!
Het is zo glad dat de honden erg uitglijden op het laminaat.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:54

Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je je al druk maakt over krassen op het laminaat, is het misschien beter om geen hond nemen.
Je wil niet weten wat er bij mij in huis allemaal gesneuveld en beschadigd is sinds de hond er is ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:55

als ze gewoon lopen op de meeste laminaat ondergronden heb je geen problemen. Als ze gek doen (en dat doen alle honden en zeker puppen af en toe of wat vaker) zijn er ook soorten laminaat die hier niet door beschadigd worden maar ook soorten die erg beschadigen.

In elk geval is een pup erg veel werk en kost het veel tijd. In het begin ben je bijna 24/7 bezig met opvoeden en zindelijk maken en het is niet voor even maar voor vele jaren. Kleine pupjes worden ook groot en am bulldoggen zijn niet altijd de makkelijkste honden. Qua gezondheidsproblemen kunnen ze ook heel duur worden en als je moeder er dus niet achter staat dan zou ik er dus ook zeker niet aan beginnen. Een heel gezin moet het eens zijn met de dieren die er zijn als iedereen er ook mee te maken krijgt.

Lijkt mij namelijk vreselijk als je dadelijk ruzie krijgt omdat er toch krassen op de vloer komen of omdat de hond niet zindelijk is de eerste tijd, wat sloopt of weer uit moet en je weer niet weg kunnen omdat de hond niet zo lang alleen thuis kan zijn enz. enz.
Zelf ben ik ook de enigste die dieren geweldig vind. In overleg heb ik wel dieren thuis maar ik laat overwegend de honden uit, zeker als het slecht weer is ;) . Ik draai op voor problemen en als we ergens lang voor weg zijn dan moet ik een oppas zoeken of toch thuis blijven. Echter omdat mijn ouders het op zich ook wel leuk vinden en het eens waren met mijn besluit hebben we zelden woorden over de dieren. Het gebeurd wel eens maar dan is dat vlot weer over want uiteindelijk waren we het er allemaal mee eens.

Nagels knippen heb ik nog nooit moeten doen. Gewoon erg veel met de hond(en) wandelen ook over de straten en stenen en de nagels van 90% van de honden sluiten ruim voldoende af. Voordeel van het vele wandelen is ook weer dat ze dan veel rustiger in huis zijn ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:56

Bij mijn ouders ligt al jaren hetzelfde laminaat. Honden (boxers van dik 30kg) rennen, spelen en vliegen eroverheen met zijn twee. Van hun nog geen krasje te zien. Wel nu wat normale slijtage maar naar mijn idee ligt het ook al langer dan 10 jaar.
Zelf hebben wij een donkere laminaat, daar zie je helaas wel snel krassen op (gelukkig vaak weer weg met een doekje). Maar bij een lichtere houtkleur zie je bijna niks. Afhankelijk wel natuurlijk van het merk.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:57

Ja krassen krijg je al zie je ze misschien niet zo goed, maar ook een plasje op het nieuwe laminaat kan je verwachten en dat is nog het minst erge...hihihi idd eerst even goed nadenken of jullie echt wel een hondje willen als je mams zich nu al druk maakt over het laminaat!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:59

Gewoon goedkoop laminaat hier in huis, hond(grote) komt vaak met natte poten van buiten, probeert de bocht te halen, wat altijd mislukt en dan hoor je de nagels zoeken naar houvast. Wat denk je, geen krasje te zien, ook niet na vijf jaar. Ik zou me eerder zorgen maken om andere spullen, een puppy is erger dan een baby, slechtopgevoed gaat er veel kapot.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 19:59

amy_leftover schreef:
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je je al druk maakt over krassen op het laminaat, is het misschien beter om geen hond nemen.
Je wil niet weten wat er bij mij in huis allemaal gesneuveld en beschadigd is sinds de hond er is ;)

:D laat me raden. Deurposten en deuren beschadigd in elk geval? Hier geen slopers, uitbrekers of rot honden of wat dan ook :D maar wel honden die proberen de deur open te maken als deze niet in het slot zit maar tegen de deurpost aan hangt zeg maar. Mijn vorige hond beet in de deur en trok hem zo open en 1 van mijn huidige honden gaat krabben aan de deur/deurpost om hem zo open te krijgen. De schade is er sneller dan het herstel :+ en gebeurd gewoon on opgemerkt maar is er wel.

En wij maar hopen dat we na onze vorige hond (die bijna prefect was!) in elk geval geen hond zouden krijgen die de deur open probeerde te bijten. Krabben brengt bij nader inzien nog veel meer schade. en gezien het zelfbelonend gedrag is (hij krijgt de deur ermee open) is het ook niet gemakkelijk af te leren (doe ik ook niet, de schade is er toch al)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:01

En hoe straffen jullie je pup? Een tikje of gewoon een harde stem of waarschuwing? Het lijkt mij enorm geweldig om een pup op te voeden..

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:07

dierenfan schreef:
amy_leftover schreef:

:D laat me raden. Deurposten en deuren beschadigd in elk geval? Hier geen slopers, uitbrekers of rot honden of wat dan ook :D maar wel honden die proberen de deur open te maken als deze niet in het slot zit maar tegen de deurpost aan hangt zeg maar. Mijn vorige hond beet in de deur en trok hem zo open en 1 van mijn huidige honden gaat krabben aan de deur/deurpost om hem zo open te krijgen. De schade is er sneller dan het herstel :+ en gebeurd gewoon on opgemerkt maar is er wel.

En wij maar hopen dat we na onze vorige hond (die bijna prefect was!) in elk geval geen hond zouden krijgen die de deur open probeerde te bijten. Krabben brengt bij nader inzien nog veel meer schade. en gezien het zelfbelonend gedrag is (hij krijgt de deur ermee open) is het ook niet gemakkelijk af te leren (doe ik ook niet, de schade is er toch al)

:j deuren vol krassen van het tegen de deur op springen, deurposten en de muur rondom de deur heeft ze als pup aangevreten :roll: en verder zat ze niet in de bench, ging goed tot ze ±6 maand was en toen begon ze plots te slopen. Je wil niet weten wat er allemaal aangevreten is := bankstel, stoelpoten, afstandsbedieningen, planten, m'n bril :+ kussens... moet ik nog door gaan? En door ongelukjes, toen ze een keer ziek was, 2 tapijten weg kunnen gooien :o nr. 3 is inmiddels ook aan vervanging toe, door de vlekken die haar botjes hebben achter gelaten..

Eigenlijk is mijn laminaat één van de weinige dingen die géén schade hebben door de hond :')
Laatst bijgewerkt door amy_leftover op 22-12-12 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:09

krassen valt wel mee, maar voor honden is laminaat niet fijn omdat het spekglad is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:10

onze buren hebben een donkere parket vloer en die zit wel vol met krassen van de honden, is natuurlijk anders dan laminaat maar wel hout... tja straffen ik doe altijd boze stem en als ze heel stout is een corrigerende tik... verder ook goed belonen als het wel goed gaat!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:20

Een hond is geen cadeau... Er komt heel wat meer bij kijken dan krassen op het laminaat. Snap dus goed dat je moeder nee heeft gezegd. Als jullie echt een hondje willen dan zou ik ook eerder een andere hondenras aanraden om mee te beginnen.

Niet straffen maar juist slecht gedrag negeren en positief gedrag uitbundig belonen.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:29

Mijn schoonouders hebben een paar keer op onze hond (labrador) gepast en hebben behoorlijke krassen op het laminaat zitten.
In ons oude huis hadden we een houten vloer en daar was na al de jaren nog niets aan de zien wat krassen betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 20:30

Thats_Me schreef:
Als jullie echt een hondje willen dan zou ik ook eerder een andere hondenras aanraden om mee te beginnen.

Wat voor hondenras zou geschikter zijn voor ons dan?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:16

Frederieke_ schreef:
onze buren hebben een donkere parket vloer en die zit wel vol met krassen van de honden, is natuurlijk anders dan laminaat maar wel hout... tja straffen ik doe altijd boze stem en als ze heel stout is een corrigerende tik... verder ook goed belonen als het wel goed gaat!

katten corrigeer je d.m.v. een tik (zachte tik zoals katten elkaar tikken) dat is voor een kat normaal. Voor honden niet dus TS honden corrigeer je door het commando 'nee' (bijv.) aan te leren en daarna te gebruiken als ze iets niet mogen doen en wat ze wil doen of willen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:21

Als je moeder zich al zorgen maakt over krassen op het laminaat lijkt het mij beter om geen hond te nemen, maar dat is mijn mening..
Wat als er iets gesloopt word? Een pup is nog niet zindelijk enz..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:22

bij m'n vriendin thuis hebben ze een een hond en laminaat, geen krasje te zien!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:24

Ik heb echt parket liggen dus geen laminaat en hier zie ik miniem krassen op, ook al is mijn hond hevig in huis :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:24

Laminaat is slechter voor je hond, dan de hond voor het laminaat.
(is heel glad)

Parket en houten vloeren zijn overigens wel heel gevoelig voor rond rennende honden en dan zal
je vloer wel degelijk schade gaan oplopen.
(de vloer van mijn hondeoppas (vriendin van me) heeft echt wel schade van mijn hond zijn poten, helaas....en hij is
de enigste hond waar ze op past.)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:26

Als een hond gewoon loopt kan er niet veel mis, maar....een hond ( en zeker een jonge hond) wil nog wel eens een sprintje trekken, en dat geeft zeker krassen...op welke vloer maar ook.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:32

In het geval van een puppy zou ik bang zijn voor alles behalve het laminaat, daar kunnen ze namelijk niet op kauwen. In tegenstelling tot de tafelpoten, plinten, planten, etc...

Hoe dik is jullie laminaat? Als het echt van dat supergoedkope is, dan krijg je misschien krassen maar het meeste kan wel tegen een stootje (of puppynageltjes) :)