wie heeft dit meisje toen die tijd achtergelaten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

wie heeft dit meisje toen die tijd achtergelaten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 01:54

Lieve allemaal,
Ik ga toch weer een poging wagen..
Wie kent dit meisje?
Heb de tekst van m'n marktplaats advertentie gekopieerd!
Dit is de link voor de foto's.

http://m.marktplaats.nl/a/dieren-en-toe ... um=1&pos=1

Beste allemaal,
altijd blijft er een vraag in mijn hoofd spoken,
Wie heeft een jaar geleden dit lieve meisje op straat gedumpt?

Lizey is waarschijnlijk een cockerspaniel kruissing,
blond van kleur, een wit kuifje, wat witte vlekjes op haar neus,
toendertijd zag ze er oud uit, met veel haar, verwaarloosd.
ze is gevonden in hazerwoude,
maar kan ook van ver komen,

ze is toen ze bij mij kwam,
door de dierenbescherming rond de 2 geschat,
dus zou nu ongeveer 3/4 zijn,

op 11 mei, 2011, is ze bij mij gekomen,
op 9 mei gevonden door dierenbescherming,
waarschijnlijk heeft ze een aantal dagen rond gezworven,

wie o wie,
weet meer van dit lieve meisje?
er is toch iemand die haar moet kennen..
van gezien, buren, familie, verhalen....

alle tips zijn welkom!!

oudere foto's van die tijd zijn verkrijgbaar,
op deze foto's ziet ze er anders uit!

pootjes van lizey,
en groetjes van een nieuwsgierige baas..

JAZZ4ff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 02:16

Ga eens met de hond naar de Alphense honden club, tegenover de detentie centrum.
Hangen daar foto's van missing dogs in de kantine, of is de hond daar bekent.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 05:12

Denk je nou echt dat de eigenaar zich even meldt? "Ja, ik heb dat hondje gedumpt!"
Ik snap ook niet waarom je dit wilt weten. Wat maakt het uit wie het was?

Succes met zoeken hoewel ik denk dat je niks zal vinden.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 05:17

Nomanji schreef:
Denk je nou echt dat de eigenaar zich even meldt? "Ja, ik heb dat hondje gedumpt!"

:')

dierenfan

Re: wie heeft dit meisje toen die tijd achtergelaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 07:17

verleden is verleden en lekker laten rusten. Het is nu jou maatje en jullie gaan er samen de rest van het leven een heel gezellig leven van maken!
Het is nog nooit in mij op gekomen om oude eigenaar(s) te zoeken via deze weg eigenlijk. Mijn vorige hond had al zeker 6 eigenaars gehad in 3.5 jaar tijd en geen idee waarom maar om dat uit te gaan zoeken? Nee dank je, het is mijn hond en hij blijft van mij. Stel dat mensen opeens de hond terug willen eisen ofzo. Je weet nooit welk soort mensen het geweest zijn........... ik zou er niet aan moeten denken! Het zal ze niet lukken want heb al mijn honden onder contract van een asiel 'gekocht' maar zou een hoop spanning en stress geven en tegenwoordig zijn sommige mensen tot alles in staat..........

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:35

Als ze gedumpt is denk ik inderdaad niet dat ze je dat even gaan vertellen := .
Maar als ze is weggelopen en ze haar gewoon nooit meer gevonden hebben waarschijnlijk wel. Maar dan gaan ze haar waarschijnlijk ook uit alle macht terug willen hebben. Wil je dat? Wat als ze contact zouden opnemen en zeggen dat ze haar terug willen? Ben je bereid om haar terug af te staan? Je zorgt immers al meer dan een jaar voor haar.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:42

Ze zal wel hopen dat iemand de hond herkent en zegt ''oh die was ooit van de buurman, opeens was ie verdwenen''.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 09:48

Ik denk ook niet.dat de eigenaar zich meld,
Lijkt me ook best wel dom van hem :)

Ik hoop gewoon dat iemand zich meld die haar kent,
Of die de fokker weer kent ect ect,

De kans is klein... Maar niet geschoten is altijd mis denk ik dan,

Het is niet dat ons leven hier vanaf hangt,
Horen we niks, jammer, ook goed!

Lizey kunnen ze niet bij me weghalen zouden ze dat willen.
In m'n contract ben ik de nieuwe wettelijke ieigenaar,
Ik heb toen die tijd door de dierenarts een raport laten tekenen,

Zensation

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:55

Nomanji schreef:

Wat een nare opmerking weer... -O-

TS is gewoon benieuwd naar wat meer achtergrond informatie, en dat komt (lijkt mij) alleen maar ten goede van het hondje.
Natuurlijk is de kans klein dat de eigenaar die haar destijds "gedumpt" heeft zich komt melden, maar via via is er ook een hoop te achterhalen.
Inderdaad niet van levensbelang, maar ik kan het me wel voorstellen.

Goed werk TS!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 09:57

Aaahw wat een schattig hondje... Ik begrijp best wel dat je nieuwschierig ben in meer info hoor :)... succes!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 10:30

Inderdaad, gewoon benieuwd,Misschien is er wel iemand die haar heeft gehad, waar ze het wel goed heeft gehad..
Je weet het maar nooit!

Ik heb 5 jaar later dat ik mijn pony heb gekocht,
Ook puur toeval heel veel informatie over gehad,
Ik vind dat heel fijn!

Zal deze foto er even bijzetten op mp,
Niemand herkent haar anders.. :+
Afbeelding

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:02

Lieve schat, jij bent totaal geen wettige eigenaar van deze hond als jouw verhaal waar is! Als ze op 9 mei is gevonden en jij haar 11 mei al had! Gevonden dieren moeten een aantal weken in het asiel verblijven mocht de eigenaar ze zoeken dus meid officieel is deze hond helemaal niet van jou! En dierenartsen kunnen daar geen verklaringenof rare rapporten voor af geven!

Misschien is ze wel uit de tuin ontsnapt en heeft flink wat kilometers gelopen weet jij veel! En spijt me zeer zie echt geen verschil tussen je foto's hoor. Kan van mijn honden ook zielige en vrolijke foto's plaatsen met voor en na erbij! Uit welk asiel heb je haar? Dit verdient echt een grote klacht!
Laatst bijgewerkt door kiki1983 op 14-12-12 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:06

Wordt hier gewoon kwaad om! Misschien is ergens een oud omaatje zich wel kapot aan het zoeken naar HAAR hondje! Trouwens wat een leugens van dat asiel dan zeg! Ze zijn wettelijk verplicht om de hond enkele weken bij zich te houden tot er wel of geen eigenaar zich meld! Schandalig!

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:08

Gevonden dieren horen inderdaad minimaal 14 dagen in een asiel te blijven, mocht een eigenaar zich melden. Ook denk ik dat je niemand meer gaat vinden voor dit hondje, anderhalf jaar nadat ze bij jou gekomen is. Heb je ook gezocht naar mensen toen ze net bij jou was? Toen was je kans om iemand te vinden veel groter!

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:12

Ik hoop eigenlijk wel dat de OFFICIEELE EN WETTIGE eigenaar zich meld! Dan mag TS gaan verklaren hoe het komt dat mensen denken dat dit hondje is achtergelaten en verwaarloosd en kan het asiel gaan verklaren waarom ze de hond 2 DAGEN na het vinden al hebben doorgebonjourd

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-12 15:14

Hoow even.
Ik werkte bij de dierenbescherming,
Heb haar 2 weken opgevangen, als thuisopvang,
Pas 6 weken later, heb ik het contract getekend,
Dan kan een eigenaar niks meer maken,

Ze hebben 6 weken de tijd gehad,
Ze was verwaarloosd, oorontsteking wat er uit kwam lopen,
Haar blaas + nieren zijn zo aangetast wat nooit meer goed komt,
Een cherry eye wat bijna zwart was omdat dat er al maanden lang zat.

Al had de eigenaar snel gekomen,
Uiteraard was ze dan voor hun.
En ook de dierenbescherming belt plat of er zo'n hondje vermist was
Hadden ze haar Oohw zo erg gemist,
Hadden ze haar kunnen vinden,
En goed voor haar gezorgd hebben.
Maar hun kunnen mij niks meer maken ;)
Staat namenlijk zwart wit op papier.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:18

@kiki1983: Zo joh, reageer is even normaal zeg!!!! dat jij het allemaal zo goed weet kan je dat ts toch ook wel op een normale manier uitleggen? ik vind jouw reactie echt niet kunnen. Wees blij dat er nog mensen zijn die hondjes opvangen en niet aan hun lot achterlaten op straat. Ts plaatst nu een advertentie en heeft dit ook op mp gedaan, dus genoeg moeite om erachter te komen van die het hondje was. Een beetje minder mag ook wel hoor. TS leuke foto's. IK kan wel zien dat het hondje er beter uit ziet ;)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:19

Ik hoop dat je wat meer informatie vind.
Vind het weer jammer dat er zo door andere bokkers gereageerd wordt.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:19

Ik lees nergens dat TS naar het asiel is gegaan hoor. Wel dat TS contact heeft gehad met de dierenbescherming... Kiki, ik begrijp niet waarom je zo boos reageert. Misschien is er wel degelijk een oproep geplaatst door de dierenbescherming van een gevonden hond. Weet jij veel, je kent toch niet het hele verhaal?

Wij hebben ooit meegemaakt dat ons hondje wegliep (deze was slechtziend en oud). Ze bleek niet ver van ons vandaan van de straat geplukt te zijn door een oude vrouw. Die heeft ook contact gehad met de dierenbescherming en haar gegevens achter gelaten en ons hondje nam ze mee naar huis. Via de dierenbescherming hebben wij uiteindelijk haar gegevens gekregen, maar eenmaal daar aangekomen kregen we bijna ons hondje niet meer mee, en had zij ook al een nieuwe naam gekregen. :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:21

Hey!
Logisch dat je je afvraagt waar ze vandaan komt.
Maar het kan ook lastig zijn om die hoop te houden dat te kunnen achterhalen.
Soms is het voor jezelf prettiger om het te laten rusten, want eigenlijk maakt het ook niet uit.
Ik vind dat je het goed gedaan hebt!
En ik wens je in ieder geval nog veel plezier met je hondjes.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:22

Tuurlijk nu is het verhaal opeens helemaal anders! En de dierenbescherming belt mensen plat als ze een dier vinden? Vreemd dat ik 4 weken een kat in huis heb gehad waarvan het asiel zei dat niemand dat beest zocht terwijl ze bij amivedi, marktplaats, supermarkten etc overal was aangemeld als vermist!

Of die keer dat mijn hond te enthousiast achter een konijn aanging en ik hem kwijt was? Asiel had hem niet hoor! Vreemd dat ik hem toch echt hoorde blaffen en toen ik de kennel inliep MIJN gechipte hond daar zag zitten die notabene ook nog eens aan zijn eigen halsband een muntje met MIJN telefoonnummer erop had zitten maar heeft het asiel mij gebeld?NEE!

Cherryeye? Kan binnen een paar dagen helemaal afsterven wie zegt dat er al geen afspraak voor een operatie stond? Ik vind dit echt een bullshit verhaal zie dat je in Alphen woont toevallig ken ik daar mensen van het asiel en ik ga maandagochtend even een belletje plegen

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:23

cinn87 schreef:
@kiki1983: Zo joh, reageer is even normaal zeg!!!! dat jij het allemaal zo goed weet kan je dat ts toch ook wel op een normale manier uitleggen? ik vind jouw reactie echt niet kunnen. Wees blij dat er nog mensen zijn die hondjes opvangen en niet aan hun lot achterlaten op straat. Ts plaatst nu een advertentie en heeft dit ook op mp gedaan, dus genoeg moeite om erachter te komen van die het hondje was. Een beetje minder mag ook wel hoor. TS leuke foto's. IK kan wel zien dat het hondje er beter uit ziet ;)

beetje minder? Neemt maar aan dat het beestje is mishandeld/verwaarloosd en ga zo maar door en welk verschil in de foto's?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:26

Uh, kiki? last van je hormonen?

en, ik snap dat je meer wilt weten, hoop dat een fokker oid zich meld die haar herkent/denkt te herkennen :j !

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:28

En dan ben je 29 sjongejonge.. Mag ook wel met meer respect hoor Kiki.
Ik zou gelijk even de eigenaar bellen kiki als je die inderdaad kent.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 15:30

kiki1983 schreef:
Tuurlijk nu is het verhaal opeens helemaal anders! En de dierenbescherming belt mensen plat als ze een dier vinden? Vreemd dat ik 4 weken een kat in huis heb gehad waarvan het asiel zei dat niemand dat beest zocht terwijl ze bij amivedi, marktplaats, supermarkten etc overal was aangemeld als vermist!

Of die keer dat mijn hond te enthousiast achter een konijn aanging en ik hem kwijt was? Asiel had hem niet hoor! Vreemd dat ik hem toch echt hoorde blaffen en toen ik de kennel inliep MIJN gechipte hond daar zag zitten die notabene ook nog eens aan zijn eigen halsband een muntje met MIJN telefoonnummer erop had zitten maar heeft het asiel mij gebeld?NEE!

Cherryeye? Kan binnen een paar dagen helemaal afsterven wie zegt dat er al geen afspraak voor een operatie stond? Ik vind dit echt een bullshit verhaal zie dat je in Alphen woont toevallig ken ik daar mensen van het asiel en ik ga maandagochtend even een belletje plegen

De dierenbescherming belt niemand plat, maar als je een belletje pleegt naar de dierenbescherming gaan ze je echt wel helpen hoor. ;)

Je reageert nogal flauw. Dit meisje wil gewoon wat informatie over haar hondje. Ze heeft veel tijd en geld in het diertje gestoken en wil nu meer over haar hond te weten komen. Bovendien vind ik het heel flauw om het asiel te gaan opbellen.. Ik begrijp niet zo goed wat je daarmee wil gaan bereiken. :n