Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zal op google ook maar de woorden hond en voer erbij zetten
https://www.google.com/search?hl=en&q=satin+balls

Femke schreef:Geen granen (zoals brood, etc.) geven... Een hond kan daar niets mee. Het is geen herbivoor
En zal daar dus zéker niet van aankomen, maar eerder van afvallen door dunnere ontlasting.
.
Linea schreef:Is me nog niet helemaal duidelijk hoeveel je hond op dit moment precies krijgt, maar uitgaande van 14 kg ideaalgewicht zou hij volgens de richtlijnen tussen de 280 en 420 vers vlees per dag mogen hebben. (Voor vers vlees geld 2-3%, voor brok 1-2%) Gezien je schrijft dat hij normaal ongeveer 250 gram gaf vermoed ik dat je hond gewoon wat meer nodig heeft. Lotgering is verder prima voer en een gezonde hond heeft daarnaast geen extraatjes nodig om op gewicht te blijven.
Kuggur schreef:Femke schreef:Geen granen (zoals brood, etc.) geven... Een hond kan daar niets mee. Het is geen herbivoor
En zal daar dus zéker niet van aankomen, maar eerder van afvallen door dunnere ontlasting.
.
Baarlijke nonsens, honden kunnen granen prima verteren, het is gewoon brandstof voor ze. In (heel) zeldene gevallen zijn ze er allergisch voor, maar de door barfers graag genegeerde waarheid is dat honden váker allergisch zijn voor specifieke dierlijke proteinen.
Het fenomeen van dunnere ontlasting wordt ook zéér verschillend uitgelegd in dat kamp merk ik...
Femke schreef:Kuggur schreef:
Baarlijke nonsens, honden kunnen granen prima verteren, het is gewoon brandstof voor ze. In (heel) zeldene gevallen zijn ze er allergisch voor, maar de door barfers graag genegeerde waarheid is dat honden váker allergisch zijn voor specifieke dierlijke proteinen.
Het fenomeen van dunnere ontlasting wordt ook zéér verschillend uitgelegd in dat kamp merk ik...
Misschien wil je net als ik eerst een studie doen over dierkunde voordat je zonder argumenten mijn feitelijk correcte verhaal als nonsens bestempelt.
Honden zijn niet in staat om cellulose af te breken. Dus aan granen hebben ze niets. Ze poepen t vrijwel onverteerd weer uit.