Onze nieuwe vriendin uit het asiel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Onze nieuwe vriendin uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:28

Donderdag 22 november was het zover. Na bijna een week gewacht te hebben, mochten we Beau ophalen.

Beau is een kruising Sharpei (waarmee is onbekend). Een 4 jarige teef. Ze heeft een aantal maand in het asiel gezeten, omdat kinderen allergisch voor haar waren geworden.
We zouden een mooi huis gaan kopen, met grond. Daar hoort natuurlijk een hond bij. Een hond welke zinderlijk is, mee kan in de auto en soms even alleen kan zijn in huis. Met deze criteria kwam Beau naar voren. We waren allebei direct verkocht!

Eerst een ontmoeting ingeplant, want als Beau ons nou niet leuk zou vinden,... Dan houd alles op natuurlijk. Na een gesprek met een van de mensen van het asiel, werden we goedgekeurd voor een ontmoeting. We kwamen immers niet voor een hond, maar specifiek voor Beau. Een bijzonder dier, erg eenkennig, terug houdend en gereserveerd. Daar stond ze dan op afstand op ons te wachten in een van de speelveld hokken. Kleiner dan ze op de foto leek, maar wat een dropje. Staart tussen de benen, liep ze onderzoekend om ons heen. Beetje piepend ging ze 5 minuten op afstand zitten. Wie zijn jullie?

Toen ze eenmaal in de gaten had dat we er voor haar waren, kwam ze ons ontmoeten. Een koekje ging er wel in en ook mochten we haar aaien. Wie dus een enthousiaste hond wilde, moest niet voor Beau gaan. Maar wij waren verkocht. Zo'n mooie hond, hoort niet in een asiel, daar kwijnt ze weg,... Dus besloten we ervoor te gaan!

Die bewuste donderdag heb ik haar opgehaald met de auto. Aan de riem, mee,... Helemaal vreemd. Ik ben direct naar het bos gereden met de auto, om haar kennis te laten maken met haar nieuwe omgeving. Het bos, buiten,.... Tijdens deze wandeling is haar staart van tussen de benen, naar een vrolijke krulstaart. Ze leek wat op te knappen en toen we thuis waren bleek het een hele grote knuffel kont. Ze verliet mij absoluut niet. (tot teleurstelling van mijn vriend natuurlijk) De 1e nacht heeft ze 45 minuten gehuild beneden. De 2e nacht 5 minuutjes en sindsdien is ze stil. Helaas overdag alleen thuis was even wennen. Een week lang, zodra wij maar een boodschapje gingen doen janken, blaffen etc. Echt verlatingsangst kenmerken. Het ging ons door merg en been. Wat doen mensen hun dier toch aan als ze ze achter laten,...??

Beau bleek al snel erg goed te zijn opgevoed. Met voeren gaat ze naast haar voerbak zitten en wacht ze totdat ze mag eten. Ze loopt los in het park sinds dag 2. (rustig aan uitgetest en dit ging super) Ze is sociaal naar andere honden. Alleen in de drukte en met vreemde mensen en vooral met kinderen komt haar gereserveerdheid weer naar voren. Ze gaat graag mee in de auto, naar het bos, de heide of een recreatieplas. We hebben een lot uit de loterij gekozen. Bij ons thuis is het lekker rustig en je ziet haar opknappen en weer hond worden. Ze geniet van haar aandacht en haar rust, maar vooral is ze tevreden als ze er gewoon bij mag zijn. Ze heeft in de gaten dat ze bij ons hoort en dat we er voor haar zijn. In de weekenden gaan we ergens anders wandelen dan het park en daar geniet ze volop van.

Nou eh, respect voor diegene die het hele verhaal heeft gelezen,... Hierbij dan deze geweldige hond!
1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

http://blijderveen.homeserver.com/Suzan ... C_2188.jpg

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

http://blijderveen.homeserver.com/Suzan ... C_2218.jpg

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.
Afbeelding

De foto's in een link zijn ook zeker de moeite waard!

carmenbrum

Re: Onze nieuwe vriendin uit het asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:32

Wauw mooie hond en mooi verhaal. 14 vind ik mooi <3

MamaMiesje

Wat een leuk dier! Ik denk X rottweiler?

_Chip

Wat een mooi ding zeg!
Fijn dat ze een nieuw huisje heeft gevonden bij jullie!

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:36

Wat een prachthond en nog prachtiger; wat fijn dat ze bij jullie terecht is gekomen !!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:37

We denken zelf xAkita. Ze heeft voor een teef een best groot en grof hoofd. Ze is niet heel groot en rottweiler dachten we eerst ook, maar is het toch niet,....

Ze begint nu ook te glanzen, is een kilo kwijt en dat merk je ook in hoe fanatiek ze is met wandelen. In huis is het een heerlijk rustig dier. We zijn er echt blij mee!

laurahi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:40

Hey, wat leuk een nieuwe hond!! En wat een plaatje is het!!
Wat fijn dat Beau nu zo'n goed huisje heeft gekregen bij jullie, Super!!
En jullie hebben ook een huisje op zicht met grond? Dat is natuurlijk helemaal heerlijk voor jullie.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:41

Wat een leuke hond zeg. Foto 14 is gaaf <3 Ze heeft het zo te zien wel naar haar zin bij jullie! Zonde dat zulke goede en leuke honden in een asiel zitten. Ik hoop dat jullie nog lang van haar mogen genieten. Heel veel plezier :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:41

Wat een prachtige blik... Super dat ze bij jou terecht is gekomen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:42

lekker ding <3

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:43

Heey Laura, we zijn inderdaad bezig met een huisje, waar Boobs oud kan worden! Hopelijk gaat het door, daarom laat ik er nog niet teveel over los ;)

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:46

Super dat je Beau een 2de kans geeft. En ze ziet er erg gelukkig uit op de foto's!! Knappe hond!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:48

wauw wat een mooi verhaal! Waar heb je die prachtige halsband vandaan?

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 18:50

De halsband komt van dogs home. http://www.dogs-home.nl
Niet te duur en op maat gemaakt. Erg degelijk, vriendelijke mensen. Ik stond in de dierenwinkel en ik dacht,... Tja, wat past? Dus we hadden zo'n slip riem eerst gehaald, die past altijd en nu deze op maat laten maken. Ben er erg blij mee!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:52

Wat een ontroerend verhaal. Die blik in haar ogen spreekt boekdelen. Ik denk dat jullie echt een wereldhond aan haar gaan hebben!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:54

Wat een mooi verhaal. Ze heeft op sommige foto's een beetje een puppy-uitstraling vind ik. Veel plezier met haar!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:58

Idd wat een mooi verhaal :j prachtige hond!! Heel veel plezier samen

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:02

Wat een gave hond en fijn dat jullie haar uit het asiel hebben gehaald.

Ik denk dat het een kruising is met een chow chow (sorry zal fout getypt zijn)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:12

Wauw wat een mooie hond zeg! En super hoor een hond uit het asiel, heb ik zelf in maart ook gedaan en echt geen moment spijt van gehad!! En inderdaad een akita zou kunnen maar een chow chow zie ik er ook wel deels in. In ieder geval heel veel plezier met deze knappert!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:39

Prachtig!

Ik heb beau al op fb ontmoet, maar wat een lekker ding! Ik hoop dat jullie heel lang plezier van haar mogen hebben :j

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:42

Prachtige hond!!
En zo te lezen een goede match ;-)

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 00:29

Oh ze is zo leuk Suzan! Wat een koppie en wat fijn dat ze nu gewoon bij jullie mag zijn! Heerlijk, geniet ervan!

letziforevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 06:12

Wat een heerijk hondje:-)
Veel plezier nog samen!

Dodgejr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 06:25

Prachtige hond...wat een lieve ogen en uitstraling, fijn dat het zo goed met haar gaat, ze heeft haar gouden mand gevonden!

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 06:54

Bedankt voor de fijne complimenten allemaal!