Wil ik gaan slederijden met de honden. Ik heb dit de vorige jaren ook al eens gedaan met 1 hond maar omdat we er nu 2 meer hebben wil ik met meer honden gaan sleerijden. Ik wil het met 2 honden doen omdat de derde hond eigenlijk te oud is voor dit en dit te veel werk voor haar is(ze is bijna elf en heeft haar hele levenin de sport gelopen en heeft een rugblessure gehad dus dat gaat hem niet worden
)Ik weet alleen niet hoe ik twee honden voor de slee wil gaan spannen
Ik ben al gaan kijken voor speciale sledehonden tuig enzo maar dat was hartstikke duur. Nu wil ik van oude halsters bij ons op stal zo'n speciaal tuig maken. Maar heeft iemand hier tips ofzo voor of een site waar je die tuigen goedkoper kan kopen of misschien informatie over het sleerijden in het algemeen(mensen met ervaring ofzo)Ik plaats dit op bokt omdat ik niet de algemene regels op wikipedia ofzo wil lezen maar graag advies wil krijgen van mensen met ervaring of die dit vaker doen.
Oja even voor de duidelijkheid: mijn honden zijn border collies en ik laat ze niet meer trekken dan dat ze kunnen. Als ze dat aangeven stop ik. Ze hebben een dikke vacht (eentje niet maar die krijgt een regendeken met fleece aan de binnenkant op). Ik hoef daar geen commentaar op want ik heb dit voorgaande jaren vaker gedaan en mijn honden kunnen dit makkelijk trekken
Groetjes Sera