Binnenkonijn even los in de sneeuw?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Binnenkonijn even los in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:35

Hoi!

Ik heb een Teddywidder van 5/6 maanden oud. Het is een langharig rammelaartje en zit binnen. 's Zomers komt hij uiteraard buiten, maar kan hij 's winters ook even naar buiten, of even in de sneeuw spelen?
Uiteraard gaat hij niet zonder toezicht, en niet te lang. Gewoon even een frisse snufferd halen!

Groetjes,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:36

Nee je hebt kans dat hij ziek wordt door het giga temperatuur verschil , je kan hem beter binnen houden :)

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:37

Volgens mij is dat niet slim.
Een konijn kan niet goed omgaan met grote temperatuursverschillen, en kan een hartaanval krijgen.
Althans, mij is sterk afgeraden om mijn buitenkonijn 's winters naar binnen te laten lopen.
Dat was wel tien jaar geleden, dus misschien denken dierenartsen er nu anders over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:38

Dan houden we hem lekker binnen, uit de tocht uiteraard.
Bedankt! :)

Vanaf welke temperaturen zou hij weer (korte tijden) naar buiten kunnen?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-12-12 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:39

Nee zeker niet doen.. Mwah is denk ik vergelijkbaar met als jij naakt buiten in de sneeuw gaat lopen.. Maar dan nog denk ik dat het gevaarlijker is voor konijnen.

Laptopmuis

Re: Binnenkonijn even los in de sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:48

Zeker voor teddy's, want die hebben een heel dun velletje en ik denk dat de sneeuw ook in hun vacht blijft hangen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:51

Buiten loopt hij niet alleen een frisse neus op, maar ook een kleddernatte koude buik en dito poten...
Dat is zeker met lang haar niet gezond, het lange natte haar heeft meer tijd dan normaal nodig om te drogen,(en bij een "normaal" konijn is een natte vacht al niet snel droog, als die doornat is) dus doe je hem geen lol ermee, en gezond is het ook niet. Vanaf half mei, als de buitentemperatuur ongeveer gelijk is aan de binnentemperatuur kan hij naar buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:58

Even op mijn arm naar buiten kan dus ook niet?
Bedankt voor de reacties trouwens, hij zit nu tevreden op de bank aan een stro'tje te knabbelen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:16

Waarom zou je een konijn op de arm mee naar buiten willen nemen? De meeste konijnen houden er niet eens van om rondgedragen te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:27

Daarom. :)
Zou je alsjeblieft antwoord op mijn vraag willen geven of anders on-topic willen blijven?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:32

oohw, die van ons gaat elke ochtend even naar buiten, staat al voor de deur te wachten en vind het geweldig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:34

Voelen zijn oortjes dan niet koud aan Gianti? En is het een kort of een langhaar?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:35

Ik zou sowieso wachten tot het op z'n minst 12-15 graden is.. Of een beetje de binnen temperatuur.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:36

ik heb een dwergkonijntje gehad hij is 12 geworden en ging elke dag mits het niet regende of te hard waaide naar buiten zelfs in de sneeuw hij vond het geweldig keihard renne en rollen en hij kon zelf weer naar binnen want had voor hem speciaal een kattenluik haha

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:37

nee valt mee, maar heeft hier wel genoeg plekjes om beschutting te zoeken en geeft zelf aan daat ze weer naar binnen wilt. half lang, met een dikkere vacht, geen echte wintervacht, maar wel een hele dikke

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:37

Doanique schreef:
Zou je alsjeblieft antwoord op mijn vraag willen geven of anders on-topic willen blijven?

Je hebt al antwoord gekregen?

Niet doen, temperatuur verschillen zijn erg slecht voor konijnen! Ik zou het risico niet nemen, straks heb je hem ziek. Ook niet even op de arm, daar doe je een konijn geen plezier mee. Laat hem lekker zelf rondscharrelen samen met een vriendinnetje. Daar doe je hem veel meer plezier mee :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:39

Laura, ja, maar misschien had ze nog wat toe te voegen. Jij geeft nu ook weer antwoord op de vraag die al beantwoord is, is het niet? Ik bedoelde meer dat dit topic niet voor die vraag is aangemaakt. Bedankt alsnog allemaal :)

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:40

Je moet het niet doen, wij hebben cavia's en konijnen de cavia's gaan als het koud wordt naar binnen. vorig jaar hadden we dit ook met de konijnen gedaan maar je merkte duidelijk dat ze niet fit werden. toen hebben we ze weer buiten gezet en toen klaarde ze weer op.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:41

Doanique schreef:
Laura, ja, maar misschien had ze nog wat toe te voegen. Jij geeft nu ook weer antwoord op de vraag die al beantwoord is, is het niet? Ik bedoelde meer dat dit topic niet voor die vraag is aangemaakt. Bedankt alsnog allemaal :)

Je vroeg of het mogelijk was om je konijntje naar buiten te doen (in de sneeuw), daar heb je toch antwoord op gekregen? Of lees ik verkeerd? Je hebt het topic toch juist om die vraag aangemaakt? ;)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:41

Laura_x_ schreef:
Doanique schreef:

Je hebt al antwoord gekregen?

Niet doen, temperatuur verschillen zijn erg slecht voor konijnen! Ik zou het risico niet nemen, straks heb je hem ziek. Ook niet even op de arm, daar doe je een konijn geen plezier mee. Laat hem lekker zelf rondscharrelen samen met een vriendinnetje. Daar doe je hem veel meer plezier mee :j

mijn konijn wou graag bij me zijn liep me altijd achterna grootste deel van de dag liep hij los in huis (huis is ook konijnproof)
en hij kan altijd zijn hokje in als hij wilde
hij vond het heerlijk op mijn schoot te zitten en rond gedragen te worden het was echt een knuffelkont

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:42

Ik heb je een pb gestuurd, aangezien dit offtopic is op de vraag van TS ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:43

Laura, klopt ja maar ze vroeg waarom ik mijn konijn op mijn arm nam. Daar is het topic niet voor dus vandaar dat ik haar vroeg ontopic te blijven! Helemaal niet negatief bedoelt hoor maar straks wordt het topic gesloten terwijl er nog wel iemand iets aan toe te voegen heeft :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:44

Oh sorry, dan heb ik het verkeerd opgevat. Ik dacht namelijk dat je het tegen mij had! Niks gezegd dan haha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:45

:)

Yoda (konijn) zit nu lekker op schoot. Hij blijft lekker binnen bedankt allemaal! :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:50

veel plezier met je nijntje die van mij werd 12 hoe oud is die van jou