Fijn dat jullie dit willen lezen en bereidt zijn om mij een tip of advies te geven.
Eerst even achtergrond informatie.
Thuis hebben wij een heerlijke rode kater, Sem, van 4 jaar oud. Sinds anderhalf jaar wonen wij in een huis met tuin. Voorheen woonden we midden in de stad. Toen wij in de stad woonden kwam Sem niet buiten. Nu we een tuin hebben vindt hij het heerlijk om in de tuin te scharrelen. Hij doet daar ook zijn behoeftes wat een fijne bijkomstigheid is voor ons (lees: geen kattenbak meer
). Nu heeft Sem in juli een blaasontseking gehad. Heel sneu, maar met medicijnen snel over. Nu had hij echter vorige week weer een blaasontsteking. Gelukkig kennen we hem goed en waren we er op tijd bij. Toch wilde ik wel graag weten wat de reden kan zijn van zijn blaasontsteking. De arts vertelde dat een kater dit kan ontwikkelen door stress. Waarom dan stress? Sem heeft een heerlijk leven! Ik zou graag met hem willen ruilen. De optie die zij noemde was stress door territorium afbakenen en andere katten. Nu hebben wij heeft veel katten in de buurt dus dat zou best kunnen. Hij doet altijd wel stoer naar de katten die hij ziet maar is ook erg lief tegen andere katten.
Echter, nu ons probleem, komt sinds een week Milo, kat van onze buren, bij ons in huis. Ik ben al twee keer thuis gekomen en na een half uur komt Milo van boven lopen. Sem kijkt dan schrikkerig en weet zich geen raad met Milo. Milo eet zijn eten, drinkt uit zijn drinkbak en ligt ook nog eens in zijn huis te slapen. Ik begrijp zijn stress nu wel.
Wat kunnen wij er aan doen om Milo uit huis te houden! Sem moet ook gewoon naar buiten kunnen dus het luikje de hele dag dicht laten is zielig vind ik. Op de kattenbak zit hij niet meer! Hij zit met gekruisde pootjes voor zijn luikje en wil erg graag buiten zijn behoefte doen.
Wie heeft de gouden tip!
Groetjes Danique
.
.