Eindelijk! De eenhoorn ontdekt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Eindelijk! De eenhoorn ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:24

Noord-Korea meldt vondst van nest mythische eenhoorn
Archeologen in Pyongyang hebben de vondst van een hol van het mythische dier de eenhoorn 'recentelijk herbevestigd', zo wordt gemeld door het KCNA (Korean Central News Agency), het officiële staatspersbureau van Noord-Korea.
Normaal gesproken komt er van de KCNA alleen maar nieuws over de onwaarschijnlijke wetenschappelijke prestaties van Noord-Koreaanse wetenschappers, en de liefde die het volk voelt voor de leiders.

Het zou gaan om het hol van een van de eenhoorns die werd bereden door de oude Koreaanse koning Tongmyong. Hij was de grondlegger van een konininkrijk dat delen van China en het Koreaanse schiereiland bevatte van de derde eeuw voor Christus tot de zevende eeuw na Christus. Volgens Jo Hui Sung, directeur van het Archeologische Historische Instituut van Noord-Korea, wordt er in de oude geschiedenisboeken al over dit hol gesproken.

Het hol zou zich 200 meter van een tempel bevinden. Vlak voor het nest zou een rechthoekige rots staan met daarop de inscriptie 'Eenhoornhol'. 'Deze inscriptie stamt vermoedelijk uit de periode van het Koryo Koninkrijk (918-1392)', meldt het KCNA.

http://www.hln.be/hln/nl/959/Bizar/arti ... oorn.dhtml

Zot zijn doet geen zeer zeker :+

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:29

Sorry maar een hol? :')

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:30

ZusJacobs schreef:

_O-

secricible

Re: Eindelijk! De eenhoorn ontdekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:31

En voor de ingang staat eenhoornhol.... Kan niet missen toch? _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:31

Jongens, wie doet er eventjes een wit jasje aan en gaat eens praten met die lui daar?

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:33

ZusJacobs schreef:

Mytische eenhoorn staat er.
Ik heb op hyves gezien dat de eenhoorns daar als een soort van misvormde tijgers uit zien.

Het zou wel cool zijn als er eenhoorns bestaan :))

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:34

waarom moeten ze ook alles wetenschappelijk bewijzen? Laat die eenhoorn gewoon een leuke droom of mythe zijn en laat de wetenschappers zich met serieuze zaken bezig houden :')

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:36

En nu de vraag aan jullie: als jullie eenhoorn horen, denken jullie dan aan een paardvormig wezen met een hoorn op zijn voorhoofd?

Zijn jullie niet bezig met het belachelijk maken van een misschien serieuze ontdekking omdat jullie iets in jullie hoofd hebben zitten waardoor je niet meer open staan voor nieuwe dingen?

IK heb geen medelijden met de ontdekkers, en ik noem ze ook niet zot. Ik vind jullie zielig omdat je uitgaat van wat je in je eigen hoofd hebt zitten en niet openstaat voor nieuwe dingen.
Hoe bekrompen kun je denken! De ontdekkers zijn niet zielig. Dat is iedereen met een bord voor zijn hoofd die niet open staat voor nieuwe dingen, nieuwe inzichten en nieuwe ontdekkingen. Hoe belachelijk ze in het begin ook zouden mogen lijken....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:38

LibertyHorse schreef:
Het zou wel cool zijn als er eenhoorns bestaan :))

Eenhoorns bestaan.

Kijk maar:

Afbeelding

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:40

Ik sta echt open voor nieuwe ontdekkingen, zeker als het om archeologie gaat én over paarden, maar kunnen ze dan niet eerst meer uitzoeken voor ze dit op het internet plaatsen? Als er meer uit de bus komt hoor ik het graag! :j

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:40

Cassidy schreef:
En nu de vraag aan jullie: als jullie eenhoorn horen, denken jullie dan aan een paardvormig wezen met een hoorn op zijn voorhoofd?

Zijn jullie niet bezig met het belachelijk maken van een misschien serieuze ontdekking omdat jullie iets in jullie hoofd hebben zitten waardoor je niet meer open staan voor nieuwe dingen?

IK heb geen medelijden met de ontdekkers, en ik noem ze ook niet zot. Ik vind jullie zielig omdat je uitgaat van wat je in je eigen hoofd hebt zitten en niet openstaat voor nieuwe dingen.
Hoe bekrompen kun je denken! De ontdekkers zijn niet zielig. Dat is iedereen met een bord voor zijn hoofd die niet open staat voor nieuwe dingen, nieuwe inzichten en nieuwe ontdekkingen. Hoe belachelijk ze in het begin ook zouden mogen lijken....

Dezelfde bron vermelde vorig jaar dat duizenden vogels rouwden om de dood van Kim Jong Il... Ik kan dit nieuws toch niet 100% serieus nemen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:42

Sorry, een eenhoorn die bereden werd door een oude Noord-Koreaanse koning? Noord-Korea staat nu eenmaal niet zo bekend om hun juiste wetenschappelijke informatie... :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:49

En dat is weer een vooroordeel en een aanname....

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:50

Ach, af en toe mag het toch wel eens wat luchtig zijn :+ .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:50

Vjestagirl schreef:
Dezelfde bron vermelde vorig jaar dat duizenden vogels rouwden om de dood van Kim Jong Il... Ik kan dit nieuws toch niet 100% serieus nemen.

En misschien vielen die vogels wel bij bosjes neer. Het feit verandert niet omdat er iemand een interpretatie voor heeft....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:50

Kwanyin schreef:

En jij beslist dat?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:52

Cassidy schreef:
Vjestagirl schreef:

En misschien vielen die vogels wel bij bosjes neer. Het feit verandert niet omdat er iemand een interpretatie voor heeft....

Nope: ze zaten in een boom: http://www.nieuwslog.nl/2011/12/26/biza ... m-jong-il/.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:53

Cassidy schreef:
Kwanyin schreef:

En jij beslist dat?

Uiteraard, ik heb het topic geopend :+ . Tjonge tjonge, je mag nergens meer mee lachen zeg :+ .

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:53

De interpretatie is door mensen verzonnen. Ik kan ook wel een evenement erbij halen en er een andere verklaring onder plakken. De Prive staat er vol mee....

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:54

Cassidy, dit komt nogal aanvallend over..
En die eenhoorn die je liet zien die ziet er uit alsof de hoorn er aan geplakt is met photoshop.
Maar ik zou het fantastisch vinden als het écht 100% duidelijk is dat ze bestaan, als ze nog te berijden zijn is dat nog cooler :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:55

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:55

LibertyHorse schreef:
En die eenhoorn die je liet zien die ziet er uit alsof de hoorn er aan geplakt is met photoshop.
Maar ik zou het fantastisch vinden als het écht 100% duidelijk is dat ze bestaan, als ze nog te berijden zijn is dat nog cooler :P

Die eenhoorn bestaat wel, is een narwal :) . Helaas geloof ik niet dat daar ooit een Koreaanse koning mee heeft rondgereden :D .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:56

LibertyHorse schreef:

Die eenhoorn is dan weer echt, dat is een narwal.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Narwal

Wonen niet in een hol overigens :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:56

@ Libertyhorse, ga eens googlen op Narwhale, kom je genoeg tegen.

LibertyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:57

Ohw, sorry van die Narwhale :+
Het ziet er echt gepohotshopt uit, maar ze bestaan dus wel echt :o