Ervaringen Fila Brasileiro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThessaKeizer

Ervaringen Fila Brasileiro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 17:09

Zijn er hier bokkers die zelf een Fila Brasileiro hebben? En wat zijn jullie ervaringen met dit ras?
Wij gaan zelf morgen bij een nest kijken. Ik vind de Fila al jaren geweldige honden, bijzonder qua karakter en mooi sterk en groot / grof gebouwd, daar houd ik van.
Overigens ben ik volledig op de hoogte wat de karaktereigenschappen zijn van dit ras en ik ben geen onervaren hondenbezitter, ik heb al vier honden, twee amerikaanse stafford reutjes van 11 en 13 jaar, een chihuahua reutje van 9 jaar en een fila kruising van een jaar of 6 die ik uit het asiel heb gehaald. De pup komt dan ook in een stabiele roedel terecht wat de opvoeding alleen maar ten goede zal komen. Verder woon ik op een boerderij met een flink stuk grond eromheen en zal hij ook opgroeien met paarden, varkentjes, kippen, katten en konijnen :j
Het gaat mij puur om ervaringen met dit soort honden van andere bokkers! Dus brand los :P

briitje

Re: Ervaringen Fila Brasileiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:12

Ik meld me. Gister hebben we een fila bij de beste fokker van Europa opgehaald. Mag eigenlijk niet liegen, want hij is officieel van mijn moeder. Dit is onze 2e fila. Helaas is de vorige overleden. Ze zijn enorm trouw naar de baas en houden vreemde op afstand. Ze hebben inderdaad een top karakter, maar je moet er wel ervaring hebben met dit ras. Het zijn zeker geen makkelijke honden.
Ook fijn dat je op een boederij woont, want het erf bewaken zullen ze zeker doen. En laten echt geen vreemden toe. Ben benieuwd waar je gaat kijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:19

heb er zoveel ervaring mee dat ik ze vermijdt ;) vast en zeker voor eigen mensen een zeer prettig karakter als je het erg waakse gedrag in de hand kan houden en weet te waarderen. Als vreemde heb je er niet snel wat mee ;)

Dit heb ik overigens niet alleen bij dit ras hoor.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 21:46

Ik ben ook niet op zoek naar een hond waar vreemden wat mee moeten hebben maar waar wij een goede band mee hebben ;) Ben me ook heel goed bewust wat het karakter is en zal me ook zoveel mogelijk inspannen om dit uuteraard in goede banen te lijden en wel een betrouwbare hond te krijgen die naar ons zal luisteren! Maar vertel, wat zijn jouw slechte ervaringen ermee??

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:19

Slechte ervaringen: onze vorige fila hadden we opgevangen. Deze werd heel erg mishandeld.. Dus ze moest zowizo echt geen vreemden! Deze zou ze ook echt allemaal bijten.. maar dat kwam ook door dr opvoeding en niet alleen het ras. Ze kon ook niet met andere honden opschieten, behalve eigen. Veel jachtinstinct..

Maar daarin tegen willen ze wel graag voor je werken en zijn heel leerzaam. De dame die we nu hebbben, is een hond een fila jasje, maar qua karakter super lief!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:42

ThessaKeizer schreef:
Ik ben ook niet op zoek naar een hond waar vreemden wat mee moeten hebben maar waar wij een goede band mee hebben ;) Ben me ook heel goed bewust wat het karakter is en zal me ook zoveel mogelijk inspannen om dit uuteraard in goede banen te lijden en wel een betrouwbare hond te krijgen die naar ons zal luisteren! Maar vertel, wat zijn jouw slechte ervaringen ermee??

ik snap het helemaal hoor en als dat karakter je aan staat en je kan ermee om gaan moet je lekker zo'n hond nemen ;)

Echter mijn honden moeten baasgericht zijn en mij leuker vinden dan andere mensen maar andere mensen moeten er (het liefst) ook alles mee kunnen doen (nou ja, alles..... je snapt het wel). Voor mij dus niet geschikt dit ras.

ik werk in een opvang en je snapt vast wel dat de meeste asielhonden van dergelijke rassen als de fila vrijwel allemaal ontspoord zijn en/of niet opgevoed en/of veel te fel geweest voor degene die ze aangeschaft heeft en dan heb je dus al snel allemaal negatieve ervaringen met bepaalde rassen. Zo heb ik nog maar 1 leuke turkse herder in de opvang gezien. En deze was pas 7 maanden dus eigenlijk nog pup/puber. Dat is met stafford achtigen ook zo. Zelden sociale makkelijke staffords in het asiel. Meestal hebben ze toch 1 of meerdere behoorlijke problemen. Herders (duitsers, mechels) e.d. valt meestal wel mee maar omdat deze vaak niet tegen de drukte in een asiel kunnen en het opgesloten zitten in een kennel hoop ik wel altijd dat die rassen z.s.m. het asiel weer verlaten. wij trainen veel, hebben eel speelweiden, we wandelen met ze maar toch blijft het voor herderachtigen een moeilijk iets om in een asiel te verblijven.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 19:09

Nou wij konden vandaag de pup meteen meenemen, hij is haast twaalf weken oud en zo leukkkk!! Zijn naam is Kayn, gechipt, geent, ontwormt en stamboom wordt aangevraagd. Vraag me even de afstammeling niet want dat ben ik kwijt, zo ingewikkelde naam :+
Thuis vond de rest hem meteen helemaal leuk en werd hij meteen geaccepteerd, het opvoeden kan dus beginnen ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:14

ThessaKeizer schreef:
Nou wij konden vandaag de pup meteen meenemen, hij is haast twaalf weken oud en zo leukkkk!! Zijn naam is Kayn, gechipt, geent, ontwormt en stamboom wordt aangevraagd. Vraag me even de afstammeling niet want dat ben ik kwijt, zo ingewikkelde naam :+
Thuis vond de rest hem meteen helemaal leuk en werd hij meteen geaccepteerd, het opvoeden kan dus beginnen ;)

gefeliciteerd met je aanwinst. van welke fokker heb je hem (?)

bedoel je toevallig Anjo nda Guarda? :Y)

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:01

EDMUNDO'S KENNEL OGUN X VON DRACHENSCHWANZ'S SOL DE MINA'S IRA

Heb het nog even opgezocht ;)
Hij komt uit nieuw weerdingen, deze mensen hebben van een fila fokker de honden overgenomen wegens vervelende priveredenen van die fokker en zij hebben dit nestje nu. Dit zal ook hun enige nest zijn van dit ras, zij zijn zelf fokkers van de old english bulldog. Helaas is de teef door een maagkanteling overleden toen de pups haast vijf weken waren. De vader hadden ze nog wel maar gaat ook weg net als nog twee andere dekreutjes. Zelf houden ze nog twee reuen voor de bewaking van hun bedrijf maar richten zich verder op het fokken van de old english bulldog.
Zijn echt super aardige mensen en alle honden zagen er geweldig uit pups zijn ook gewoon in huis. De volwassen reutjes zaten in kennels, dat is niet vertrouwd in huis natuurlijk.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:09

Ik heb een kruising Fila x holl. herder(?) van 7 jaar. (familie van de jouwe misschien?)

Ook de mijne heeft een maagkanteling gehad (en overleefd).
Dus ik raad je zeker aan om de maag preventief vast te laten zetten.
Geen makkelijke hond qua karakter, je moet als baasje absoluut stevig in je schoenen staan.
De mijne is echt een schat, maar bij tijd en wijlen rete arogant!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:21

Paintlinger schreef:
Ik heb een kruising Fila x holl. herder(?) van 7 jaar. (familie van de jouwe misschien?)

Ook de mijne heeft een maagkanteling gehad (en overleefd).
Dus ik raad je zeker aan om de maag preventief vast te laten zetten.
Geen makkelijke hond qua karakter, je moet als baasje absoluut stevig in je schoenen staan.
De mijne is echt een schat, maar bij tijd en wijlen rete arogant!

Mijn kruising Fila komt uit het asiel en ik weet niet goed wat er naast fila dus nog meer in zit helaas. Mijn teefje is ook een schat maar ook niet altijd even lief naar iedereen, voor ons is ze geweldig. Mijn staffies hebben ook een behoorlijke opvoeding gehad, dat was ook geen makkelijke opgave maar dat zijn echt geweldige honden geworden!
Ik zal eens met mijn dierenarts overleggen over het vastzetten van die maag. Wellicht kan dat straks als ie toch voor castratie moet over een aantal maanden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 20:25

Van de mijne weet ik het ook niet zeker..........ze lijken wel echt sprekend op elkaar!

De mijne
Afbeelding

Afbeelding

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-12 20:43

De mijne heeft een iets spitser hoofd dan de jouwe maar ze lijken inderdaad wel op elkaar!

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-12 16:57

Kayn doet het best goed, heeft vannacht in zijn benchje geslapen en geen kick gegeven en ook alles netjes schoon gehouden. Vandaag ook al de hele dag alles netjes buiten gedaan, niks in huis. Ben vanmiddag lekker met hem en mijn teef wezen wandelen, ook dat ging goed, hij liep netjes mee. Vanmiddag kwam er iemand voor de meterstand maar daar moest ie niks van hebben, hem er toch gewoon bijgehaald, hij mag best een beetje sociaal worden, hoeft niet met iedereen vriendjes te zijn maar ga wel proberen hem zo sociaal mogelijk te krijgen. Maar wat een verschil met mijn staffies, die waren zoooooo druk als pup maar dat is Kayn helemaal niet, speelt wel maar veel rustiger en is nu al hartstikke volgzaam. Ga zo bellen om op ons op te geven voor de puppycursus :D

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 17:04

hier voorheen een fila gehad.
ze is idd overleden aan een maagkanteling,iets om in de gaten te houden dus.
een fila is erg op het gezin.

foto van mijn hond,erg mager hier na ziekte.
Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 18:16

Weet je zeker dat dit een fila was? Niet aanvallend bedoeld, maar ze heeft weinig 'vel'

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 21:24

Wat een mooie honden zeg, helemaal het type waar ik op val <3 Puppyfotos? *\%/*

Als je de maag vast kan zetten tegelijkertijd met de castratie zou dat natuurlijk helemaal mooi zijn, hoef je je geen zorgen meer te maken.
En anders gewoon 1x per dag voor het slapen gaan eten geven, dan hoef je je ook geen zorgen te maken! Mijn hond geef ik ook meestal voor het slapen eten (krijgt wel vlees, weet niet hoe fijn het voor je hond is om 1x per dag brok te krijgen), kan hij lekker rustig verteren.

Edit: uiteraard niet in de puppentijd, maar als ze volwassen zijn ;)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 13:55

briitje schreef:
Weet je zeker dat dit een fila was? Niet aanvallend bedoeld, maar ze heeft weinig 'vel'

yep,een hele echte.
hond was hier al doodziek dus beeld vertekend ook op de foto.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 20:15

Mijn puppenkind doet het erg goed, vermaakt zich prima met zijn nieuwe maatjes en groeit als kool. Hij is al nagenoeg zindelijk en op de puppycursus doet hij het ook heel leuk, voordeel van een erg baasgerichte hond, hij let constant op mij tijdens de training.
Het is wel al op en top een fila, moet niet veel hebben van onbekenden, is dan behoorlijk terughoudend en vreemde, vooral drukke honden vind ie ook niets. Voor ons is het echt een schatje en gedraagt hij zich keurig, je hebt echt geen last van hem. Voordeel ook denk dat hij in een roedel van goed opgevoede, rustige honden opgroeit. We nemen hem nu ook zoveel mogelijk mee overal heen, om hem zo sociaal mogelijk te krijgen, hopen dat dat een beetje baat heeft, de toekomst zal het leren! ;)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 20:59

Gelukkig gaat het goed! klinkt allemaal zooooo bekend. Wij hebben er sinds 2 weken ook 1 van de fokker vandaan. Heb je een fototje?

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 03:17

Afbeelding

Hier een fotootje van vorige week met mijn kruising fila teef, Zora, mijn schatje uit het asiel, wereldhond!
Kayn is ondertussen alweer flink gegroeid hoor! Zal vd week nieuwe foto's maken

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 08:45

wat een <3

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 10:34

Aaawh wat een droppie. Zora heeft ook een hele lieve kop <3

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:48

Heeel schattig! is de pup wel ras zuiver?

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-12 00:36

briitje schreef:
Heeel schattig! is de pup wel ras zuiver?

Ja natuurlijk! Zit een stamboom en al bij! Ouders ook gezien! Tenminste de papa, de moeder is helaas overleden aan een maagkanteling toen ze ruim vier weken oud waren, wel foto's van haar en het nest gezien! De pups waren wat achter gebleven in groei hierdoor, dus was nog een scharminkel toen ie kwam maar in twee weken is hij ruim vier kilo gegroeid en als je foto's nu ziet is hij al een heel stuk grover en logger :j
Zal binnenkort nieuwe foto's maken!