Het hondje waar ik het nu over heb is nog een pup van bijna 15 weken oud. Heel vriendelijk dier maar wel met een duidelijk eigen willetje, nu is dat hier thuis simpel opgelost want ookal is het ons maatje hij zal toch moeten leren luisteren.
Nu kom ik normaal gesproken niet aan een hond zijn eten, ik houd er ook niet van als iemand mijn bord eten zomaar weg grist. Maar aangezien mijn teefje een klein hondje is en nogal een muts met kauwen bewaar ik voor haar altijd de kleinste botjes, anders krijgt ze het gewoon niet weg. Ondanks dat ze de botjes normaal gesproken met haar leven bewaakt word ze toch een keer afgeleid en krijgt de pup het botje te pakken. Omdat ik het botje terug wil heb ik wat brokjes gepakt en een poging gedaan tot ruilen, waar meneer dus totaal geen oor voor had. Conlusie, hij buigt zich helemaal over het botje en durft te grommen en tot nu toe 1 keer gehapt. Hij wil mij dus zeer duidelijk maken dat het eten van hem is en dit is natuurlijk heel normaal gedrag voor een hond maar niet ideaal in een huishouden.
Ik ben toen ook niet de flauw geweest en heb hem flink op zijn plek gezet want bijten is gewoon not done hier.. maar het heeft me wel doen afvragen wat is nu de beste manier van aanpak? Voor zover de beste aanpak bestaat natuurlijk, het is tenslotte maar een mening he
Dus wat doe je nu met een hond, in dit geval nog pup, die niet van plan is zijn eten te ruilen? Het hele idee van ruilen is dat de hond het niet erg vind dat je zijn eten afpakt omdat hij word beloond maarja..
Even ter goede orde, het kan geen kwaad om over een ander zijn mening of aanpak te discussiëren maar houd het wel gewoon netjes en laat anderen en hun mening in hun waarde!