Sjarlien schreef:Het is meestal als je langs haar loopt ed, ze ligt hier af en toe onder de tafel bij de bank stel als je dan op de bank zit en zet je voeten bij de tafel in de buurt wil ze je voeten al pakken, wanneer ze op haar plaats ligt en je loopt daar langs gromt ze al.. (ze doet dit niet bij mij, maar bij de rest die hier wonen wel)( 2 broertjes, moeder, mijn vriend)
Wanneer ze iemand aanvalt verhef ik mn stem wat en roep hee of foei geef dr een tik op haar neus en zet haar buiten in de tuin na een kwartiertje laat ik haar binnen en stuur haar na de plaats
het klinkt alsof ze wat schrikachtig is zodra je ineens langs loopt of ineens je voeten naar voren steekt, zijn haar ogen goed?
dat ze het bij jou niet doet komt waarschijnlijk omdat je hoger in de rang staat en zoals ik lees in jouw verhaal vaak met haar wandel.
jij bent voor haar, haar baas om het zo even te noemen en de andere zullen lager in de rang staan bij haar.
als je haar straft, omdat ik denk dat ze vrij dominant is kun je haar beter op haar rug leggen, je groot maken in der nek vel en bij der kont en zo op de rug leggen met poten omhoog, met een zware stem roepen foei of stout.
wij zeggen stout maar dat is voor ieder verschillend wat je een hond aanleert of prettig vind.
dan staat zij als laatste in de rang, je moeder en vriend zouden dat ook kunnen doen, je broertje met behulp van één van jullie.
ik denk als je daarmee zal beginnen je een stukje verder komt, maar ik ben geen gedragsdeskundige dit is enkel mijn eigen ervaring met honden en mijn honden en het trainen van honden.
nu is het ook zo dat de hond in huis zijn eigen plek moet hebben, een hond die overal mag liggen of overal mag komen voelt zich natuurlijk ook hoger in de rang staan, dat is het zelfde als mensen die hun hond op de bank of op het bed laten.
als deze hond gromt als ze bij de tafel ligt of onder de tafel, bij bepaalde vaste plekken in huis waar ze steeds ligt, dan zou ik haar niet meer de kans geven om die plekken op te eisen en haar gewoon of in de mand of op de kussen o.i.d leggen dat is haar plek en daar laten jullie haar met rust.
maar goed dit is mijn gedachte ervan natuurlijk he, ik ken je hond niet en ik ga uit van je verhaal hier op het forum.