Ik heb een medebewonster ( ik noem haar M) en zij heeft haar hele leven ongeveer in A'dam gewoond. Is daar dus ook op gegroeid. Nu is zij dus uiteindelijk hier beland in Friesland.
Ik heb mijn hele leven in de Provincie Groningen gewoond, in zon boeren dorpje.
Dit samen botst ontzettend met elkaar. het zijn echt een hele boel dingetjes bij elkaar wat mij stoort, en het heeft met name met onze/ mijn boeren nuchterheid die wij hier in het Noorden hebben.
1 van de dingen waar het giga op botst is dieren. zo hebben we het zo af en toe eens erover dat koeien en varkens enzo geslacht worden om te eten. Wij mogen hier eigenlijk niet meer over praten want dat is heeel zielug volgens A, echter is het zo erg dat ze bijna begint te krijsen. Ik en met mij nog minstens 3 andere medebewoners zijn van mening dat dat zo is. Dieren zijn er om voor te zorgen en om geslacht te worden om opgegeten te worden.
Nu barste de bom toen een andere medebewoner (KJ) vertelde dat hij een chinees (was het geloof ik) die hij kende die 10 katten had die hij op at. een andere medebewoner reageerde van huh? waarop KJ zei, ja dat doen ze in sommige landen.. katten eten. schijnt lekker te zijn.
Waarop M volledig flipt, zij kan er dus niet tegen dat wij verhalen ophangen dat dieren geslacht worden om te eten. het gekke alleen is wel dat ze gewoon vlees eet. maar zodra wij er over beginnen dat die beesten geslacht worden is dat zielig en ohhh want dieren zijn zoooo lieeeef
Ik daarin tegen ben op gegroeid met een papa die jaren lang koeientransport deed. mijn papa heeft 10 jaar lang minstens koeien naar een slachthuis gebracht waarna dieren geslacht werden. Ik ben dus ook niet anders opgevoed met: dieren zijn er o.a om geslacht te worden en opgegeten te worden, heel cru gezegd. Ik hoefde in elk geval niet thuis te komen met de mededeling dat ik vegetariër was geworden. hij ging mij in elk geval vierkant uitlachen.
door dit gegeven kan ik me dus heel moeilijk verplaatsen in haar gedachten. ik ben oprecht van mening dat het zo is. sta daar ook honderd procent achter en geniet elke dag weer van mijn stukje vlees
sterker nog, ik zou hem missen als ik geen vlees at.mijn stelling is dus eigenlijk ook: dieren zijn er om o.a gegeten te worden.
Ik vraag me namelijk serieus af of ik nou echt zo hard ben. Ik vind het echt oprecht moeilijk om dat in te schatten.

dat word dus knap lastig. maar ik snap je bedoeling wel verder! Wat zou ik haar graag een dag mee willen nemen.
.
!
)