Bokkers met muizen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Bokkers met muizen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:42

Ben eens benieuwd of hier bokkers zijn met muizen, en leek me leuk om daar dan ook maar een topic van te hebben :D

Ik zelf heb een paar jaar geleden muizen gehad, en na maanden zeuren mag ik ze nu weer :)
Moet alleen mijn geduld op de proef zetten want kan de muisjes pas over een kleine maand bij de fokker vandaan halen, maar dat maakt niet zoveel uit want dan kan ik tenminste alle spullen al bij elkaar verzamelen enz.

Afbeelding

rosslover

Re: Bokkers met muizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:45

Ik zit er over te denk a.g. ik ook een hamster heb.
Maken ze veel geluid?
wat moet je allemaal voor ze doen?
kunnen ze samen? of moet dat?
Hoeveel bij elkaar?
wat eten ze?
wat moet je voor ze hebben?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:51

Nou ik heb er nooit last van gehad, ze zijn natuurlijk wel ook snachts actief maar knagen normaal nergens aan, of ja niet zoals veel hamsters wel aan tralie's knagen.
Als je een stil loopradje, of helemaal geen want het is niet nodig, hebt dan heb je daar ook geen last van.

Eigenlijk hoef je niet veel te doen, op natuurlijk hok schoon houden, iedere dag water en voer controleren en/of verversen.
Ze zijn heel leuk om naar te kijken en houden zelf ook wel van wat avontuur dus dat wil zeggen dat je wel wekelijks, of vaker, wat spulletjes in de kooi om zult moeten wisselen om het nieuw en spannend te houden.

Je maakt ze bijvoorbeeld wel al blij met een wcrolletje en een beetje wc papier of krantenstukjes.

Minimaal 2 muisjes bij elkaar, maar ik ga beginnen met 3 bij elkaar en dat in een aquarium van 80x30 cm.

Je kunt ze natuurlijk ook met meer samendoen, zul je van te voren alleen wel nodig moeten controleren of het allemaal vrouwen zijn, of indien mannen alles mannen ( al zijn die geloof wat lastiger te koppelen ) en inlezen of iemand vragen om te helpen met het koppelen.

Verder zijn ze eigenlijk niet heel moeilijk, je kunt op het muizenforum heel veel info vinden over voeding, en bodembedekking en wat voor fruit en groente ze graag lusten en ze ook nog mogen e.d.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 17:57

Ik heb muizen! Nouja op dit moment heb ik er maar één, maar er komt natuurlijk weer een muis bij.

Afbeelding
Mijn muis :)

En mijn oude muizen.
(3 Jaar)
Afbeelding
(2 Jaar)
Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:00

ah wauw, 3 jaar das een leuke leeftijd.
Hoop dat ik ook zolang van de mijne mag genieten :)

Das het jammere aan die kleine beestjes, dat ze niet heel lang leven.

Maar die bonte ( tricolor?) was wel heel leuk zeg, al mogen de andere 2 er ook zijn natuurlijk!

*spiekte eens even in je profiel daphne en wauw, wat een dieren allemaal zeg hihi, leuk :D

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:12

Ik heb muizen, 24 :)
Die zitten in groepjes van:
10 vrouwen
4 mannen

En nog een paar apart, omdat die wss verkocht worden:
4 mannen
6 vrouwen

En waarschijnlijk komen er van de exo ook wel een paar bij :P

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:17

Ik heb een paar geleden twee zwangere muisjes van broer gekregen, waren eigenlijk slangenvoer maar hij deed de slangen weg en ik heb gauw de muisjes meegenomen. Uiteindelijk 11 baby muisjes gekregen, zo ontzettend schattig. Mannen en vrouwen gescheiden gehouden en jaren plezier van gehad. Ik vind muizen echt ontzetten slim en leuk als huisdier zou ze zo weer nemen!

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:19

haha, werkt muizen hebben net zo verslavend als, nou ja als alles eigenlijk haha?
Ik zou beginnen met 2, las toen dat 3 beter was ivm als een zou sterven en je dan als beginner niet meteen hoeft te koppelen met andere en vind het ineens geen slecht idee om er 3 uit te mogen zoeken ipv 2 haha.

Zie ook zoveel leuke plaatjes voorbij komen op het muizenforum en weet echt niet wat voor iets ik nu moet kiezen straks.

En dan al die leuke dingen voor in het hok, van die houten blokhutjes in maatje miniatuur, toch om verliefd op te worden ghehe.

Maar pfoeh, 24 das wel veel.
Heb je ze als huisdier of fok je zelf als voedermuizen?

Das ook meteen een hele verrassing dan, 11 kleintjes.
Wel super leuk inderdaad, kan naar mijn aquarium zo al hele tijden blijven staren, muizen hebben dat kijkgehalte nog veel meer

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:28

Ik heb een muisje! Zit wel een verschrikkelijk verhaal aan...
Dit is het topic daarvan:
[BB] HELP, ineens eigenaar van een muis. Geen spullen niets.

Het is een mannetje, wit met rode ogen. Nu zoek ik nog een lief muisje erbij, een man uiteraard. Maar hier zijn maar drie dierenwinkels waarvan er maar één muisjes verkoopt. Laten die nou net allemaal mannen hebben en die willen zij niet aan mij verkopen (ondanks dat zij jong waren en broertjes).

Als iemand in de buurt een jong mannetje heeft zou ik die graag willen hebben! Ik kijk om de paar dagen op marktplaats maar niets tegen gekomen in de buurt. Helaas kan ik niet ver weg.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 13-04-18 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek woonplaats verwijderd

_Hessel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:44

xJurdyWonanx schreef:
haha, werkt muizen hebben net zo verslavend als, nou ja als alles eigenlijk haha?
Ik zou beginnen met 2, las toen dat 3 beter was ivm als een zou sterven en je dan als beginner niet meteen hoeft te koppelen met andere en vind het ineens geen slecht idee om er 3 uit te mogen zoeken ipv 2 haha.

Zie ook zoveel leuke plaatjes voorbij komen op het muizenforum en weet echt niet wat voor iets ik nu moet kiezen straks.

En dan al die leuke dingen voor in het hok, van die houten blokhutjes in maatje miniatuur, toch om verliefd op te worden ghehe.

Maar pfoeh, 24 das wel veel.
Heb je ze als huisdier of fok je zelf als voedermuizen?

Das ook meteen een hele verrassing dan, 11 kleintjes.
Wel super leuk inderdaad, kan naar mijn aquarium zo al hele tijden blijven staren, muizen hebben dat kijkgehalte nog veel meer

Ze zijn gewoon al huisdieren bedoeld, ik fok ze ook als huisdier/fokmuizen.
De muisjes die verkocht gaan worden, gaan naar een andere fokker toe :)

Het begon bij mij eigenlijk zo'n 5 jaar geleden met stiekem 2 muisjes en een kooitje kopen en verstoppen voor mn ouders, maar dat was moeilijker dan ik had gedacht, uiteindelijk is het uitgelopen op een kooi van 1.80m hoog en 1m breed voor de mannen, en een kooi van 1.80m hoog en 0,60m breed voor de vrouwen.
De mannenkooi is in 2en gedeeld omdat ie anders wel erg groot is, die is dan ongeveer 0,90m hoog :)

En had ik ongeveer 2 maanden terug 3 nestjes, waarvan er ongeveer 10 weggaan dan, dus het is inderdaad best verslavend ja :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:58

xJurdyWonanx schreef:
ah wauw, 3 jaar das een leuke leeftijd.
Hoop dat ik ook zolang van de mijne mag genieten :)

Das het jammere aan die kleine beestjes, dat ze niet heel lang leven.

Maar die bonte ( tricolor?) was wel heel leuk zeg, al mogen de andere 2 er ook zijn natuurlijk!

*spiekte eens even in je profiel daphne en wauw, wat een dieren allemaal zeg hihi, leuk :D

Haha ja dieren hebben we behoorlijk veel :Y)

Ik hoop dat het muisje dat ik nu heb ook minstens 2 word :j M'n andere 2 jarige muisje was chronisch ziek en had steeds medicijnen nodig, denk dat hij anders ook wel de 3 had gehaald.

Ga morgen een aquarium ombouwen voor mijn muis :)
Afbeelding
Hij zit nu in een gewone kooi, maar ik vind dat eng met onze kat aangezien m'n muis nogal tam is en zijn neus door de tralie's doet en met zijn pootjes door de tralie's gaat naar mensen.... én dieren :Y)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 09:18

geryon, jou topic kan ik me nog goed herinneren inderdaad, gelukkig dat jij opgevangen hebt toen
heb je niet iemand in de buurt die muizen fokt? daarbij heb je veel meer kans dat je een gezond diertje hebt die best oud word dan in de dierenwinkel waar over het algemeen niks van de beestjes bekend is

en zo een aquarium is inderdaad stukken veiliger voor een muis die graag eens bij de tralies komt kijken dan haha

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:08

Dat is iets dat ik nog niet heb gedaan! Naar mijn weten zit hier nergens een fokker in de buurt, maar ik zal eens googelen. Helaas ben ik afhankelijk van ouders waar ik op dit moment niet woon door problemen, dus vandaar kan ik alleen ergens heen waar ik de weg weet. Bedankt voor het idee.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:08

Ah das wel minder, maar meestal willen fokkers hun muizen ook wel ergens op een centraal punt brengen, weet niet waar je woont maar ik zou gewoon een googlen op mousery + je plaatsnaam of provincie en mensen eens contacteren.

Ik heb er toevallig ook geen echt dichtbij zitten en moet voor diegene die het meest in de buurt zit zo'n 55 km rijden haha, dus heb ook gevraagd of ze toevallig eens hier in de buurt is zodat ik er geen uur naartoe hoef te rijden en zo zouden ze jou vast ook wel willen helpen hoor :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:20

heeft iemand enig idee hoe groot een hok moet zijn voor ratten?
kan een 27x34x24 kooi? (hamsterkooi met 1 verdieping)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 19:52

Nou eerlijk gezegd zou ik daar nog niet eens een hamster inzetten hihi, maar ratten kom je veel en veel groter aan het zetten, het liefste ook nog een hoge kooi zodat je veel klim mogelijkheden hebt, weet de minimale maat niet maar ik zou gaan voor een grote vogelkooi/binnenvoliere.

Afbeelding

Zoiets dus, en sowieso minimaal 2 ratjes nemen ook aangezien ze samen horen, meer kan ook, is altijd leuk om te zien hoe ze spelen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:56

Nee, dat is véél te klein voor ratten :n Ik heb ook ratten en de volwassen rat is incl. staart even groot als jouw kooitje :)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 18:17

oke xD

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:28

Mijn muis word zo'n grote jongen <3 Ben zo gek op hem, hij is gewoon geweldig :D Hij heeft ondertussen ook een vriendje. Maar van die muis moet ik nog even een foto maken.

Afbeelding
Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 01:33

Oh, jullie halen ze vrijwillig in huis... Ik heb onvrijwillig weleens muizen en samen met de kat voer ik er oorlog tegen....

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-12 02:38

Haha arme muisjes, willen gewoon met je samenwonen :(:)

Tamme muizen zijn gewoon erg leuk <3

Ik was trouwens helemaal vergeten te zeggen, dat wij nu nog een ander soort muizen hebben. Europese dwermuizen :) 2 Vrouwen en één man. Zijn eigenlijk van mijn zus _AAASCHAAA_, maar ik vind ze ook erg leuk :D

Afbeelding

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-12 11:08

ah leuk zeg Daphne!
mijn kooi is sinds vorige week ook af, zal straks even een foto plaatsen.
ik hoop dit weekend mijn muisjes te kunnen halen, lang genoeg gewacht zeg haha.

onvrijwillig hebben we ook muizen ja haha, gelukkig alleen in de schuur.

minkxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:42

Jaaaaa een muizen topic! Hier was ik naar op zoek, dus ik meld me!!

Dit is Pim, mijn Zebra-grasmuisje:
Afbeelding

En dit is Olaf, mijn Afrikaans stekelmuisje:
Afbeelding

Olaf en Pim:
Afbeelding

Als laatste Flip, ook een Afrikaans stelekmuisje:
Afbeelding
Afbeelding

Flip en Olaf komen bij mijn oude school vandaan (Wellantcollege). Hier werden zij aan de slang gevoerd, maar die at hen niet. Vervolgens werden ze weer terug gezet bij de andere stekelmuizen. De groep accepteerden Flip en Olaf niet meer omdat ze naar slang roken.. Ze werden dus uit de groep gegooid.. of terwijl aangevreten door de anderen. Toen school zag dat ze aangevreten waren, werden ze apart gezet. Maarja, het was al wat laat.. Flip heeft een half oor en geen staart meer. Ook Olaf is staartloos.. Ze werden ten dode opgeschreven, maaaarrr omdat ik vaak bij de dieren van school was, zag ik hun zitten.. Ik vond het zielig, en mocht ze allebei mee naar huis nemen. Ik verwachtte niet veel omdat ze echt al bijna dood waren en onder het bloed zaten. Dit is denk ik al bijna een jaar geleden en ze leven nog steeds!

Pim heb ik gekregen van mijn nieuwe school, ook een Wellantcollege maar nu het MBO.
Ik was vanaf het begin al meteen gek op die muisjes in pyjama.
Er waren 2 jonkies en mijn docent zij heel leuk "maar Minke, je mag er wel eentje meenemen hoor!"
Hier kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen hahaha :)

Flip, Olaf en Pim zitten met z'n drietjes in een terrarium van 80 bij 40 cm en zijn dikke maatjes!

NesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:51

Hier nog een bokker met muisjes. Ik fok ook kleinschalig kleurmuisjes en heb net een start gemaakt in de borstel, Siamees satijn en driekleur.
Dit staat alleen nog in de kinderschoentjes.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 09:18

ik meld mezelf ook weer even, ben nu in het bezit van 5 dames.
1 splashed denk ik, 1 crème met wit bont, 1 zwarte en 1 choco en dan nog een dame van een half jaartje met op de kont borstel, kleur licht bruinig.
De laatste zit helaas nog apart tot vandaag omdat ze de crème bonte aanviel.

ah dat zebra gras muisje is apart zeg, en het verhaal van die andere 2.. arme beestjes, gelukkig zitten ze nu bij jou.