Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
uitte zich in constante ooronstekingen e.d. DA zei bij ons ook dat in RC heel veel granen zitten (teveel), waardoor sommige honden allergische reacties gaan geven (oid)
. Was iig stukken goedkoper dan dat hypo-allergeen spul wat wij kregen
Celiien schreef:. DA zei bij ons ook dat in RC heel veel granen zitten (teveel), waardoor sommige honden allergische reacties gaan geven (oid)
Celiien schreef:Sonja89: Nachtschade? Wat is dat precies?

Femke schreef:'t Is maar net wat je dan onder "testen" verstaat.
Een eliminatie dieet is toch ook gewoon puur "testen" / diagnose stellen (niet als in "iets afnemen en dat in een lab testen" maar wel in de praktijk/het echte leven onderzoeken/testen)
Maar gewoon iemand naar huis sturen met de diagnose rund/graan allergie, zonder dat er überhaupt iets gedaan is door de DA vind ik vreemd.
Stuur iemand dan naar huis met een eliminatie dieet plan ofzo.
Arrabel schreef:Als ze dan weer zo'n aanval krijg dan geef ik haar (ik weet het heel zielig..) gemalen hertenvlees.
Sonja89 schreef:Femke schreef:'t Is maar net wat je dan onder "testen" verstaat.
Een eliminatie dieet is toch ook gewoon puur "testen" / diagnose stellen (niet als in "iets afnemen en dat in een lab testen" maar wel in de praktijk/het echte leven onderzoeken/testen)
Maar gewoon iemand naar huis sturen met de diagnose rund/graan allergie, zonder dat er überhaupt iets gedaan is door de DA vind ik vreemd.
Stuur iemand dan naar huis met een eliminatie dieet plan ofzo.
@ TS: mijn Boxer heeft een omgevingsallergietest gedaan en daar heb ik een duidelijke uitslag van. Het probleem is alleen dat een omgevingsallergie ook een gevolg kan zijn van voedselallergie. Het is wel handig om te weten of je hond, naast eventueel een voedselallergie, ook een omgevingsallergie heeft. Daardoor weet ik bijvoorbeeld dat mijn Boxer, ondanks het feit dat hij een eliminatiedieet volgt, in de lente en herfst jeukklachten kan hebben.
Overigens zit de meelmijt, waar veel honden allergisch voor zijn, niet alleen in de omgeving, maar ook in zakken brok. Komt er meelmijt uit de omgevingsallergietest, is vers vlees gaan voeren dus sowieso een must.
Mocht je besluiten met een eliminatiedieet te beginnen, dan kan het zijn dat de klachten in het begin verergeren. Voor veel mensen een reden acuut weer te stoppen, maar je zou dan juist vol moeten houden. Het lichaam werkt dan alle troep eruit.
Mijn plan van aanpak zou zijn: naar de DA voor een afkrabsel (om gisten uit te sluiten) + omgevingsallergietest (om te weten wat je in de toekomst aan jeukklachten kan verwachten) en sowieso overstappen op vers voeren.
Reusje0504 schreef:Kun je nog langs een dierenwinkel? Daar hebben ze een heel assortiment aan vers vlees uit de vriezer. Dat is beter dan vlees uit de supermarkt omdat het hondenvlees ook organen/stukjes bot etc erin heeft zitten. Als dat niet meer lukt zou ik bij de supermarkt wat rundvlees halen en rauw geven (gezellig samen biefstuk eten?.. In iede geval geen varken of kip, dat kun je niet rauw geven, of je moet wat kip gaan koken (zonder extra vet of zout)
Reusje0504 schreef:Oja wat stom! Een hele rauwe zalm misschien? Of stuk zalmfilet? Als de da zegt rundvlees/ granen allergie zou je wel gekookte kip kunnen geven. Als de jeuk een andere oorzaak heeft zou kip inderdaad wel minder goed kunnen zijn. Maar ervan uitgaande da je da gelijk heeft kan kip dus ook!