De hond van mijn mam heeft al vanaf pup af aan een kronkel in ze hoofd....dit begint zich steeds absurder te uiten en nu dus ook in bijten en aanvliegen vanuit het niets zowel naar mij als mijn ouders en vandaag dus ook naar mijn zoontje van bijna 2 terwijl die echt enkel wou aaien (gelukkig geen enorme wonden ofzo)
hij is vanaf pup af aan extreem dominant en hij is ook al heel snel geholpen (gecastreerd) ook hebben ze vanaf pup af aan training gevolgd op de honden school dit doet hij heel erg goed en braaf.
maar thuis is t 1 groot dominant dier en bijt ook nu. zijn rare dingen beginnen steeds erger te worden en nu had mijn moeder besloten om hem in te laten slapen omdat ze niemand anders op wil zadelen met een hond die niet helemaal 100% is in zijn hoofd.
hier hebben kennissen van mijn ouders lucht van gekregen en ze hebben vandaag er alles aan gedaan om het maar tegen te houden en zelfs lopen dreigen met de dieren politie bellen wegens het vermoorden van in hun ogen een gezonde hond.
mijn moeder is gewoon gedwongen om morgen sjonnie weg te brengen naar het asiel.
nu kijken mijn moeder ik er zo naar je koopt een hond en bent er zelf verantwoordelijk voor en dus ook voor t feit dat hij gestoord doet en dus ook een ander er niet mee hoort op te zadelen(asiel en daarna diegene die hem hebben wil)
andere (kennissen) zeggen dat de hond een 2de kans verdient en maar perse naar t asiel moet...
nu dus mijn vraag hoe kijken jullie honden eigenaren hier naar...ben je als eigenaar gewoon verantwoordelijk voor je dier of is het afschuiven naar t asiel maar gewoon "makkelijk" om er maar vanaf te zijn zeg maar...
jij geen zorgen maar wel t asiel of een ander een aggressieve hond erbij

Wij kregen na bijna een jaar een oude asielhond weer terug, omdat hij opnieuw een kind had gebeten (wat ook de reden van afstand was van de 1e eigenaar). Ik kan alleen maar hopen voor deze hondjes dat ze worden ingeslapen en niet de rest van hun leven in een asiel zitten..
Waarom schoppen ze die kennis het huis niet uit?