Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) dus zal het wel bij koningspoedel blijven
Solleke_Noah schreef:Ik vind het ook heel leuke en knappe honden! Heb een tijd gebabysit in een huis met bull terrier, dat was zo'n leuke hond! Zelf heb ik altijd gezegd: later een bull, sowieso! Maar mijn vriend is helaas geen fan (omdat hij ze niet mooi vindt, wie snapt dat nu) dus zal het wel bij koningspoedel blijven
lisenpip schreef:Solleke_Noah schreef:Ik vind het ook heel leuke en knappe honden! Heb een tijd gebabysit in een huis met bull terrier, dat was zo'n leuke hond! Zelf heb ik altijd gezegd: later een bull, sowieso! Maar mijn vriend is helaas geen fan (omdat hij ze niet mooi vindt, wie snapt dat nu) dus zal het wel bij koningspoedel blijven
Haha! misschien een kruising er van?? alle 2 blij haha!
) best dom
dierenfan schreef:van alle bull terriers die we in het asiel/pension gehad hebben weet ik er maar 1 die hond sociaal was naar reuen en teven. De rest alleen naar honden van het andere geslacht of gewoon helemaal niet sociaal.
keona schreef:dierenfan schreef:van alle bull terriers die we in het asiel/pension gehad hebben weet ik er maar 1 die hond sociaal was naar reuen en teven. De rest alleen naar honden van het andere geslacht of gewoon helemaal niet sociaal.
maar dat moet je ook weten voor je aan zo'n hond begint is bij een staff net zo.ga er van uit dat hij niet met honden aen kan dan valt het alleen maar mee als he later wel kan.maar wil je lekker een hond om zelf sociale contakten op te doen bij het losloopveld dan kun je beter een ander ras nemen.hele leuke honden mits ze een goede en geschikte baas hebben.maar dat is bij alle terriers zo,meeste mensen zijn niet geschikt voor terriers zie je wel asiel zit er altijd vol mee
Helaas niet zo makkelijk met andere honden, vooral met andere teven niet.
. Verder is ie erg slecht van gezondheid, allergie voor farinea mijt, zit in alles van meel, dus ook in brokken, koekjes,brood noem maar op, je hele huis it er zelfs mee vol. Zijn trottenhoofdklepje zorgt regelmatig voor reversed sneezing, wat ie zelf erg griezelig vindt natuurlijk. Hij is in huis en voro ons echt een grote lieve rustige schat die al 6 jaar met hetzelfde knuffeltje rondloopt, en perfect weet welke knuffel schaap,james of rat heet, dus dom zou ik ze niet noemen, gebrek aan will to please heeft ie wel
. dierenfan schreef:veel met andere honden laten spelen heeft totaal niets te maken met later hond sociaal zijn hoor. Aanleg, karakter en ervaringen wel. Echter als hij als pup te vroeg weg gehaald wordt bij zijn moeder en nestgenoten dan kan het goed fout gaan. Heeft de pup geen nestgenoten dan kan het ook fout gaan. Zijn beide ouders hond agressief dan weet je dat je hier ook makkelijker mee te maken kan hebben omdat het gewoon een karakter is wat meegegeven wordt. En dan heb je nog de ervaringen met het spelen met andere honden. Als je hond steeds 'spelletjes' speelt met andere honden en wil winnen dan kan je ook makkelijk een haantje krijgen. En als je hem laat spelen met een andere hond en die andere hond blijkt niet sociaal te zijn of een andere hond valt jou hond plots aan dan kan het ook fout gaan.
Oftewel: met opvoeding en laten spelen red je het niet. Bull terriers zijn leuke maar felle honden met best korte lontjes. Goed opletten hoe de ouderdieren zijn en misschien ook wel de ouderdieren van de ouderdieren en je weet vaak al wat je in huis haalt als er niets geks gebeurd.
De kop heb ik nog geen bull in de opvang problemen mee zien hebben (gelukkig!!!) alleen wel dat het geen normale honden zijn die normaal met andereh onden kunnen spelen. Zodra ze tegen volwassenheid aan zitten of volwassen zijn dan lijken het wel blokken beton. De meeste bull terriers die in het asiel/pension zie kunnen niet zo draaien als veel andere honden alsof hun rug vast zit en niet in een bocht te krijgen is. Dat zal vast niet bij alle bull terriers zo zijn maar viel mij gewoon op.
lisenpip schreef:dierenfan schreef:veel met andere honden laten spelen heeft totaal niets te maken met later hond sociaal zijn hoor. Aanleg, karakter en ervaringen wel. Echter als hij als pup te vroeg weg gehaald wordt bij zijn moeder en nestgenoten dan kan het goed fout gaan. Heeft de pup geen nestgenoten dan kan het ook fout gaan. Zijn beide ouders hond agressief dan weet je dat je hier ook makkelijker mee te maken kan hebben omdat het gewoon een karakter is wat meegegeven wordt. En dan heb je nog de ervaringen met het spelen met andere honden. Als je hond steeds 'spelletjes' speelt met andere honden en wil winnen dan kan je ook makkelijk een haantje krijgen. En als je hem laat spelen met een andere hond en die andere hond blijkt niet sociaal te zijn of een andere hond valt jou hond plots aan dan kan het ook fout gaan.
Oftewel: met opvoeding en laten spelen red je het niet. Bull terriers zijn leuke maar felle honden met best korte lontjes. Goed opletten hoe de ouderdieren zijn en misschien ook wel de ouderdieren van de ouderdieren en je weet vaak al wat je in huis haalt als er niets geks gebeurd.
De kop heb ik nog geen bull in de opvang problemen mee zien hebben (gelukkig!!!) alleen wel dat het geen normale honden zijn die normaal met andereh onden kunnen spelen. Zodra ze tegen volwassenheid aan zitten of volwassen zijn dan lijken het wel blokken beton. De meeste bull terriers die in het asiel/pension zie kunnen niet zo draaien als veel andere honden alsof hun rug vast zit en niet in een bocht te krijgen is. Dat zal vast niet bij alle bull terriers zo zijn maar viel mij gewoon op.
Natuurlijk is het wel belangrijk om ze vanaf pup veel met honden om te laten gaan. Als je dat niet doet krijg je ook geen sociale hond, Maar de ervaringen met de honden is natuurlijk ehet belangrijks. Maar bull terriers staan er gewoon onbekent dat ze vaak niet met andere honden om kunnen gaan. Ook zijn het de eerste vechthonden!
Het zit in hun bloed.
Gelukkig was mijn bull super met andere honden eigenlijk met elk dier. Een echte bull was het van binnen niet haha.
En gelijk een goede hondenschool vinden!
is heel belangrijk gelukkig hebben wij een honden gedrag centrum waar wij op een diervriendelijke manier trainen de aandacht vragende methode!

) super leuke honden
) dat ik toch voor een bulletje ga..
Tinkermuts schreef:mijn ervaringen met een bull terrier zijn niet altijd positief, ik vind het naar mensen ontzettende lieve en vriendelijke dieren, het zijn ook echte clowns om naar te kijken.
maar wij hebben er in de uitlaatservice inmiddels een stuk of zes gehad die stuk voor stuk moeite hadden normaal met andere honden te spelen, ze spelen erg lomp en zodra ze meerdere malen duidelijk gemaakt word dat de amdere hond er niet meer van gediend is gaat een bull gewoon door, wij noemen dat een plaat voor de kop en nioemen ze ook wel liefkozend stalkers