Mijn oppaskids hebben een vogeltje gevonden in de tuin, beestje mee naar binnen gesleept uiteraard.
Een vriend van mijn vriend gebeld welke vogels fokt en hij heeft me wat tips en trics gegeven. Daarna geprobeerd de dierenambulance te bellen. Nou
...Eerst kreeg ik te horen dat het 35 cent per minuut kost
, waarna ik uiteraard gelijk op hang en de huistelefoon pak. Daarna kreeg ik een eeuwenlang menu te horen, waarna ik uiteindelijk doorgeschakeld zou worden naar mijn district oid (omdat ze vroegen om de postcode). En daar kregen we de melding dat er niet opgenomen kon worden en dat we een bericht in konden spreken na de piep.Het beestje knapte al aardig op ondertussen, en werd een beetje leip, dus we hebben hem weer buiten gezet waar hij vrolijk de bosjes inhupte.
Ondertussen vraag ik me af, wat als er écht iets ernstigs is? En het hele gebeuren van die dierenambulance is niet te bereiken?
De volgende keer dat de situatie zich voor doet zal ik weer de dierenambulance bellen, maar als ik dan weer zoiets idioots te horen krijg houd ik ermee op..
Wie van jullie heeft dezelfde ervaring met de dierenambulance? Of juist hele goede?
Groetjes,
Marije
(en dan heb ik het zeker niet over dat je de telefoon niet op kunt nemen omdat je met een dier bezig bent, maar heb dus al een paar keer meegemaakt dat ze gewoon niet wilden komen!! Of ik zat net niet in hun district, belde ik de ander, maar daar dus ook niet.... Na DRIE keer over en weer bellen, hadden we eindelijk iemand zo ver een zeer zieke zwaan op te komen halen.... Of een keer een piep klein eendekuikentje in zijn eentje. En dan krijg je een reactie 'Als je hem kunt vangen, mag je hem komen brengen. We komen hem niet halen, zijn net pas weer binnen....
(district Eindhoven btw)