Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) hij heeft mijn kat die netjes achterhuis blijft al een paar keer afgerost
tot bloedend toe
Serendip90 schreef:In de meeste gevallen --> Geld...
Op marktplaats worden de katjes gratis aangeboden, niet geholpen, niet ingeent.. mensen doen het niet omdat het geld kost en "kleine katjes" zijn schattig...
Dier dumpen is ook goedkoper dan in laten slapen en naar het asiel brengen.. Dus ik denk dat de reden is...
Van het los laten lopen; tjah... laksheid eigenaar :S Geen idee why...
melaniepk schreef:Echt erg....
Maar wat te zeggen over mensen die een kat hebben en die in de schuur leeft... Beest mag niet naar binnen (?) zomers gaan ze een half jaar op een camping een half uurtje verderop staan en het beestje moet thuis blijven... Eten en drinken word in die schuur (die ook voor andere katten toegangkelijk is) neergezet en een week later kijken we wel weer...
Resultaat ? Een kat die bij iedereen binnen zit en op alles pist, het is gewoon een rotbeest, () hij heeft mijn kat die netjes achterhuis blijft al een paar keer afgerost
tot bloedend toe
![]()
Natuurlijk kan het arme beest er ook niets aan doen en is het de schuld van de eigenaren (schaamtelijk om te zeggen, maar het gaat om mijn schoonzuster die het niet zo nauw neemt met dierenwelzijn)
We hebben ook geen contact meer met hun om die en nog meer redenen...
Maar dat zijn dus van die types die "leuk" jonkies krijgen en ze vervolgens op straat donderen...
Zou daar nou niets aan te doen zijn ??? Want dit soort zaken gaat me toch wel aan het hart...

beestjes komen er amper uit...
(2 grote hokken aan elkaar gemaakt beide 2 verdiepingen) en ga zo maar door...

en weet ook niet goed wat hij er mee moet... Mijn dochter word er vooral erg verdrietig van en vraagt ook steeds of ze eruit mogen
soms mag dat dan eventjes maar niet van harte...
melaniepk schreef:Echt erg....
Maar wat te zeggen over mensen die een kat hebben en die in de schuur leeft... Beest mag niet naar binnen (?) zomers gaan ze een half jaar op een camping een half uurtje verderop staan en het beestje moet thuis blijven... Eten en drinken word in die schuur (die ook voor andere katten toegangkelijk is) neergezet en een week later kijken we wel weer...
Resultaat ? Een kat die bij iedereen binnen zit en op alles pist, het is gewoon een rotbeest, () hij heeft mijn kat die netjes achterhuis blijft al een paar keer afgerost
tot bloedend toe
![]()
Natuurlijk kan het arme beest er ook niets aan doen en is het de schuld van de eigenaren (schaamtelijk om te zeggen, maar het gaat om mijn schoonzuster die het niet zo nauw neemt met dierenwelzijn)
We hebben ook geen contact meer met hun om die en nog meer redenen...
Maar dat zijn dus van die types die "leuk" jonkies krijgen en ze vervolgens op straat donderen...
Zou daar nou niets aan te doen zijn ??? Want dit soort zaken gaat me toch wel aan het hart...
excuses daarvoor maar door dit te lezen sloeg even de frustratie van jarenlang niets kunnen doen toe...
sterker nog, ik weet dat heel mijn vriendengroep hun steentje bij zouden dragen omdat ze weten hoe belangrijk mijn dieren voor mij zijn
amyz schreef:Zoiets merkte de meneer van de dierenambulance idd vorig jaar ook op... Ik zocht heel Heemskerk af naar mn ontsnapte hond en sprong in de auto zodra er een telefoontje kwam. Dus terwijl ik aan het zoeken was met de meneer van de dierenambulance maakte hij een opmerking over een ander hondje dat ze hadden gevonden, waar niemand maar voor kwam terwijl het een heel leuk beestje was en intussen kamde ik te voet Heemskerk uit op 2 uur slaap... Hij had naar mijn idee zoiets van; werd er naar dat andere hondje ook maar zo intensief gezocht.
Je ziet soms idd de raarste dingen...

(mag via pb)
) En ja wij hebben ook wel eens gehad goh zijn jullie de hond kwijt huih euh ja goh. maar goed ik snap jullie punt en tuurlijk zit er ook soort laksheid aan als je er niet achter aan gaat. Het is inderdaad jou verantwoordelijkheid.