Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ceriadwen schreef:Oh das lastig want als sterilisatie niet kan.. dan zal abortus ook niet kunnen...
Kan ze sowieso niet aan de pil ofzo? En misschien roep ik nu iets heel doms, maar is er niets voor katten wat de dracht afbreekt? Zoals een morning after? Weet alleen niet of dat dat nu nog zou kunnen mocht het al bestaan...
. Ik zou het heel erg serieus overwegen om toch tot sterilisatie over te gaan. Sylvia_B schreef:Mijn man, die nooit zo betrokken was, heeft uren voor de kast op de grond gelegen om haar er van te overtuigen dat hij echt wel aardig was.
dierenfan schreef:wij maken regelmatig abortussen mee omdat het niet altijd te zien is dat een poes al drachtig is (ik werk in een asiel) en als ze eenmaal open is voor sterilisatie en de DA ziet dat ze drachtig is dan laten we het altijd weg halen. Nooit wat gemerkt maar die katten ken ik ook nooit zo goed omdat ze 14 dagen na binnenkomst geholpen worden. Omdat vele katten te mager binnen komen en het dus logisch is dat ze aan komen in die 14 dagen zien we het dus niet altijd.
Echter op het moment dat de DA constateerd dat een kat drachtig is dan is ze al zo ver gevorderd dat wij geen abortus meer laten doen. Tenzij dat moet voor het welzijn van de poes zelf omdat ze de geboorte van haar kittens niet zou overleven door dermate slechte gezondheid. Gelukkig komt dat maar zeer zelden voor.
In het begin stadium van de dracht zou ik het dus ook gerust wagen om te laten helpen want idd er zijn al kittens genoeg. Daarnaast kan het psychisch voor de poes een enorme klap zijn maar kan ook zijn dat ze juist op knapt als die hormonen ook uit haar lijf zijn al weet ik natuurlijk niet wat er aan de hand is met haar.
Echter met zoveel ongecastreerde katers in de buurt zou ik bang zijn dat ze gedekt is door een aids kater. Meestal heerst er in grote populaties niet geholpen katten wel aids en bij de dekking door de beet in de nek kan dat goed over gebracht zijn op jou poes.
De pil kan je idd geven uit voorzorg echter deze is niet 100% betrouwbaar, kan zeer schadelijk zijn voor de gezondheid op langer termijn en als ze hem eens uit kost dan werkt hij niet.
Zie nu dat jullie het over de morning after pil hebben. Voor honden weet ik dat deze bestaat maar voor katten geen idee of er een pil of prik is. Daarnaast is dat zo'n troep dat je veel beter kan laten steriliseren.
franka75 schreef:waarom kan je haar niet steriliseren? dan kunnen wij misschien meer tips geven.
of wij nu wel of niet de reden weten tamary schreef:Voor het deuren openmaken helpen andere deurkrukken ook nog wel eens. Aan ronde knoppen valt nl niet zoveel te hengelen/hangen en aan de gewone met klink wel. Als onmiddelijke oplossing kan je de klink ook omhoog zetten.
_San87_ schreef:alhoewel er nog weinig bekend is over FIP heeft het niks met aids(fiv) te maken en is het ook niet besmettelijkVan schreef:ik neem aan dat TS een goed reden heeft om niet te willen castreren
testen op fiv(en felv) is ook zeker aan te raden
@_San87_ bedoel je FIP of FIV(aids), gróót verschil namelijk
Ik bedoel FIP.

Van schreef:_San87_ schreef:alhoewel er nog weinig bekend is over FIP heeft het niks met aids(fiv) te maken en is het ook niet besmettelijk
Ik bedoel FIP.
als het niet castreren ivm het karakter van de poes is, is het dan geen optie om te steriliseren?
geerke schreef:kun je niet iets duidelijker zijn waarom ze niet gesteriliseert kan worden,of is dat een staatsgeheim?
De pil veroorzaakt vaak baarmoederkanker.