Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ceriadwen schreef:Oh das lastig want als sterilisatie niet kan.. dan zal abortus ook niet kunnen...
Kan ze sowieso niet aan de pil ofzo? En misschien roep ik nu iets heel doms, maar is er niets voor katten wat de dracht afbreekt? Zoals een morning after? Weet alleen niet of dat dat nu nog zou kunnen mocht het al bestaan...
. Ik zou het heel erg serieus overwegen om toch tot sterilisatie over te gaan. Sylvia_B schreef:Mijn man, die nooit zo betrokken was, heeft uren voor de kast op de grond gelegen om haar er van te overtuigen dat hij echt wel aardig was.
dierenfan schreef:wij maken regelmatig abortussen mee omdat het niet altijd te zien is dat een poes al drachtig is (ik werk in een asiel) en als ze eenmaal open is voor sterilisatie en de DA ziet dat ze drachtig is dan laten we het altijd weg halen. Nooit wat gemerkt maar die katten ken ik ook nooit zo goed omdat ze 14 dagen na binnenkomst geholpen worden. Omdat vele katten te mager binnen komen en het dus logisch is dat ze aan komen in die 14 dagen zien we het dus niet altijd.
Echter op het moment dat de DA constateerd dat een kat drachtig is dan is ze al zo ver gevorderd dat wij geen abortus meer laten doen. Tenzij dat moet voor het welzijn van de poes zelf omdat ze de geboorte van haar kittens niet zou overleven door dermate slechte gezondheid. Gelukkig komt dat maar zeer zelden voor.
In het begin stadium van de dracht zou ik het dus ook gerust wagen om te laten helpen want idd er zijn al kittens genoeg. Daarnaast kan het psychisch voor de poes een enorme klap zijn maar kan ook zijn dat ze juist op knapt als die hormonen ook uit haar lijf zijn al weet ik natuurlijk niet wat er aan de hand is met haar.