Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Faniek schreef:De kooi is geschikt voor 2 cavia's met hun korte pootjes, maar niet voor konijntjes met hun grote stampers.
Die hebben een ren nodig van minimaal 4 keer zo groot als deze kooi (2m2)

tanjaatjuhh schreef:Hoezo niet? Heb jaren in een dierenwinkel gestaan van beide 1 gaat vaak beter en ze hebben goed wat aan elkaar. Soms beter dan 2 konijnen , die kunnen echt lelijk naar mekaar worden
. 
Laura_x_ schreef:Faniek schreef:De kooi is geschikt voor 2 cavia's met hun korte pootjes, maar niet voor konijntjes met hun grote stampers.
Die hebben een ren nodig van minimaal 4 keer zo groot als deze kooi (2m2)
Twee kleine cavia's, ja. Twee grote volwassen cavia's? Ik vond het wel erg krapjes worden
De minimale maat is 1m2 per konijn, als je het goed wilt doen. Zorg voor veel 'afleiding' in de kooi (alleen een kooi met een voerbakje en hooi is ook zo saai voor een konijn) en zorg dat ze elkaar uit de weg kunnen gaan!

Laura_x_ schreef:Konijnen en cavia's absoluut niet samen doen. Één keer een goede sprong van het konijn en het ruggetje van je cavia kan breken, die zijn zo fragiel. En natuurlijk nog veel meer andere redenen
Je kunt ook voor een mooie cavia kast kijken? Staan er genoeg van op internet.
Mini_Miesje schreef:Laura_x_ schreef:Konijnen en cavia's absoluut niet samen doen. Één keer een goede sprong van het konijn en het ruggetje van je cavia kan breken, die zijn zo fragiel. En natuurlijk nog veel meer andere redenen
Je kunt ook voor een mooie cavia kast kijken? Staan er genoeg van op internet.
Ik had meer dan 7 jaar lang cavia's en konijnen samen!!! Het ging altijd SUPER goed, de cavia's gingen tegen de konijnen aanliggen. (cavia's zaten niet meer veilig i.v.m wezel die 2 caafjes had gepakt)
Ik had dan ook wel een ruimte van meer dan 20m2.
Ik merk zelf dat cavia's graag een groot oppervlakte willen, dus een kast lijkt mij niet zo'n goed idee.

Faniek schreef:Daarom hebben konijnen ook een ren nodig en is een hok of kooi alleen niet voldoende
Een ren is heel makkelijk binnen te zetten voor de momenten dat je weg bent of slaapt ze zijn makkelijk op te klappen als je thuis bent. Ik vind 2 uur los en 22 uur vast echt heel veel.