Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Maar daar moet ik echt mee leren stoppen.Buffelo schreef:nat voer is blik voer, zou in persoonlijk niet geven. bestaat vaak groten deels uit vocht en toevoegingen. je hebt wel betere merken maar dan kom je vrij duur uit. die van ons krijgt dat alleen als we niks meer in huis hebben en de winkels zijn dicht.
Goof schreef:Natvooer heeft juist helemaal geen voedingswaarde en goed voor de nieren kan ik me niet voorstellen.
Goed voor de tanden is het ook al niet, ik zou het bij brokjes houden.
Buffelo schreef:en voor blaas gruis en nier stenen zijn genoeg soorten brokjes op de markt, denk dat dat meer doet dan blik voer!
Buffelo schreef:en voor blaas gruis en nier stenen zijn genoeg soorten brokjes op de markt, denk dat dat meer doet dan blik voer!
.
. Castraten krijgen RC sterilized afgewisseld met Orijen kip.
) en krijgt momenteel 55 gram Hills rd, de andere krijgt onbeperkt senioren voer van meestal royal canin/fokker/hills/soms supermarktvoer. Maar waar die dikke altijd alles binnen een aantal minuten op heeft, kan de ander dagen over een bakje doen.
, dus als ze overdag meer krijgt, krijgt ze 's avonds minder. Ik gebruik een digitaal keukenweegschaaltje om de juiste hoeveelheid af te wegen, dat had ik geïntroduceerd omdat ze toentertijd moest afvallen nu zou ik niet meer hoeven afwegen, ik weet wel hoeveel ze moet krijgen maar het is een gewoonte geworden.
Onze andere kat eet niet veel natvoer. Wel zorg ik dat er geen onnodige toevoegingen en granen in hun voer zit.