Kuggur schreef:Veel plezier met je nieuwe hond
Wat is "Pralitch", ik dacht eerst een ras, maar google weet het óók niet....
Pralitsch was de bijnaam van mijn vorige hondje. Ze heette Floor maar wij noemden haar eigenlijk altijd Pralitsch. geen idee waarom, is gewoon zo gekomen haha!
Floor was ook een asielhond, op 1,5 jarige leeftijd hebben we haar gekregen, ik was toen 12. Ik ben met haar op training gegaan (ze was een beetje ontspoord, had weken/maanden gezworven en was ook geschopt denken we) toen het allemaal een beetje escaleerde (lees: mensen van de fiets trekken, met als doel het territorium te verdedigen. Pralitsch was een erg dominante hond in aanleg), en het is zó'n fijne hond geworden!
Inmiddels ben ik natuurlijk een stukje ouder en wat ervaring rijker, dus het de nieuwe hond gaat het zeker goedkomen.
De keuze voor een asielhond was voor ons heel makkelijk, al met al is dat de vorige keer ook goed bevallen, en ik vind inderdaad dat juist die hondjes een kans moeten krijgen, vooral omdat ze vaak toch al 'iets' hebben, dingen hebben meegemaakt etc.
de nieuwe hond heeft ook zo zijn rugzakje, dat is ons allemaal verteld. Maar ook dat past juist goed bij mij. In het asiel zei men ook gelijk al dat het vrij uniek was voor deze hond dat hij zo op mij/ ons reageerde, dus dat bevestigt je gevoel dan nog een keer extra.