Ik flip helemaal, en zeg tegen die man dat hij normaal moet doen. Op dat moment neemt hij een ontzettend agressieve houding aan naar mij en zegt: Ja, jou hond mag mijn hond niet bijten! Waarop ik zeg dat hun chihuahua het uitgelokt heeft, aangezien hij/zij eerst aanviel en dat ik mijn hond al gecorrigeerd had dus dat die trap ontzettend overdreven was. Krijg ik als reactie: Nee, hij wilde spelen! En dat is niet genoeg, poedersuiker! De volgende keer als ik jou hond zie trap ik hem dood! Ik ga hem doodtrappen! Kankerbeest! Na wat heen en weer geroep besluiten mijn vriendin en ik maar gewoon weg te lopen en snel naar huis te gaan. Het koppel met de chihuahua doet hetzelfde maar de man blijft mij uitschelden voor poedersuiker, prutsmuts, kankerwijf, noem het maar op.
Ik ben echt ontzettend geschrokken, en voelde mij zo machteloos op dat moment. Wat kun je doen als meisje van 18 als een vent van in de twintig, een kop groter dan jij, tegenover je gaat staan, op je neerkijkt en je helemaal verrot scheld, nadat hij je hond geschopt heeft?
Ik heb uiteraard niet terug gescholden, want ik was veel te bang dat hij weer op mijn hond in zou schoppen, of dat hij mij zou slaan. Ook ben ik ontzettend bang om deze man weer tegen te komen, en ik durf ook niet meer met mijn hond in dat parkje te lopen. Ik had die mensen ook nog nooit eerder gezien, terwijl ik toch dagelijks daar mijn hond uitlaat. Toen ik thuis kwam heeft mijn moeder meteen de politie gebeld, maar die vertelden ons dat ze niks konden doen, omdat we niet weten wie die mensen zijn. Wat moet ik nu doen? Wat gebeurd er als ik die man weer tegenkom? Moet ik de hond ergens anders uitlaten? Wat gebeurd er als mijn vader of mijn moeder daar gaat lopen met de hond, en dat zij die man tegenkomen? Pff... sorry als mijn verhaal een beetje warrig is, ik zit nu nog te trillen.

Gelukkig lijkt mijn hond geen last te hebben van die trap.