En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 07:36

Hoi,

momenteel werk ik 5min van huis.
Ideaal want aangezien ik fulltime werk kan ik tussen mijn pauze door de honden uitlaten.
's Avonds rij ik eerst naar huis om hen terug buiten te laten en nadien rij ik naar de paarden.

Conclusie, honden (3, waarvan een schotse collie en 2 windhonden) zitten nu 2 blokken van 5u alleen.

Gisteren heb ik echter te horen gekregen dat we verhuizen met de firma, een eindje van waar ik woon...
Mijn honden zouden dus ineens 11h per dag alleen komen te zitten.

Het is een hele slechte verbinding waardoor ik elke dag 45min heen en 45min in de auto zit.

Momenteel verzorg ik de paarden 2x per dag omdat anders de mest niet bij te houden is.
Als we verhuizen ga ik enkel tijd hebben om 's ochtends hooi en water te geven,
wat dus zorgt dat ik in de avond dubbel zoveel werk heb om de mest bij te houden (want ik zou van het werk uit direct naar de paarden rijden ipv eerst naar huis).

Ik moet dus kiezen: of paarden weg, of honden weg.
Ook al doe ik mijn paarden weg, dan zitten mijn honden alsnog 11h per dag alleen en dat is not done.

Uitlaatservice kan ik niet betalen, ouders kunnen hen overdag ook niet even buitenlaten, de buren zijn amper thuis,
het betreft 2 windhonden dus die kunnen overdag niet zomaar buiten gezet worden zonder dood te vriezen in de winter.

Ik zie dus geen uitweg meer...

Heeft iemand nog iets van ideeën zodat ik hen wél zou kunnen houden?
Ik heb de stichting waar de windhonden vandaan komen gemaild voor hulp,
maar die werd kwaad omdat ik er over dacht om hen weg te doen.

Zij stellen voor om een nieuwe achterdeur te plaatsen met een hondenluik zodat ze binnen en buiten kunnen wanneer ze willen.
Maar dan zitten ze wel alsnog 11h per dag alleen.

Is dat wel hondswaardig?

Ik zit dus gigantisch in de knoop...

Er was mij gezegd dat we in de buurt gingen blijven met de firma,
ik had dus absoluut niet verwacht dat we zo ver gingen verhuizen.

Als ik dit 3 jaar geleden had geweten had ik hen nooit geadopteerd... ;(

MMIDV

Re: En dan zitten je honden plots 11h per dag alleen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:46

Is er niet toch iemand in de buurt die ook honden heeft en jouw honden mee kan nemen overdag?

vervelende kwestie! :(:)

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:47

Tjee dat is nog eens pech hebben..

Je kan inderdaad een hondenluik maken maar of dat ideaal is..
Misschien een oproep op bokt plaatsen voor honden en/of paarden verzorgster? Misschien iemand die werkloos is en tijd over heeft?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 07:49

Mijn ene windhond is zwaar getraumatiseerd uit Spanje gekomen en kan ik niet achterlaten in andermans handen.
Die gaat er vandoor van zodra ze de kans ziet.
Ik laat haar niet graag achter wetende dat ze een hartaanval kan krijgen van angst :n

Ik heb al hondenopvangcentra in de buurt gebeld maar de goedkoopste die zich wil ontfermen over mijn honden is €7.5 per hond per dag en dat kan ik niet betalen :n (dat is €300 per maand...)

Mijn buurman (krantenwinkel) wil hen wel even in de tuin laten, maar het gaat er mij om dat ze gewoon geen aandacht gaan krijgen, 11 uur lang :(

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:49

Wat ontzettend vervelend. Misschien heel raar, maar kun je niet e.e.a. voorleggen bij je werkgever. Jij wilde niet verhuizen, maar je werkgever. Als dat voor jou betekend dat je zo ontzettend in de knoop komt, kun je dan niet afspreken dat kosten voor honduitlaatservice voor je werkgever zijn? En eventueel de extra kosten voor het dichterbij zetten van je paarden ook?

En anders misschien een andere baan zoeken wel in de buurt? Geen werkgever die mij er (onbewust) toe dwingt om m'n dieren weg te doen. Succes! :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 07:51

Andere job is uiteraard ook al in mij opgekomen maar hier vliegen de ontslagen je rond de oren :\

Steffie2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:51

Natuurlijk is het niet ideaal, maar je honden wegdoen is nog erger. Je honden zijn samen, dus niet alleen. Dat scheelt dus al. Als je een hondenluik maakt, kunnen ze in ieder geval naar buiten om hun behoefte te doen. Je weet ook niet wat een ander met je honden doet als je ze wegdoet en omstandigheden kunnen nu eenmaal wijzigen. Wellicht trekt de crisis volgend jaar weg en vind je een leuke baan in de buurt en ben je blij dat de honden er nog zijn.
Laatst bijgewerkt door Steffie2012 op 25-10-12 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:52

Tja mijn moeder heeft ook zo'n Luik en het is echt ideaal, ze lopen de hele dag heen en weer.
En als je savonds de paarden gaan doen kunnen ze niet lekker mee?
Het scheelt dat je 5 honden hebt en niet maar 1 nu hebben ze elkaar nog, denk dat jij het erger vind dan de honden.
Kan je niet een briefje ophangen of iemand je hond uit wil laten?
Ik ben nu werkeloos en zou het zo willen doen tegen een kleine vergoeding.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 07:55

Hoe zit dat eigelijk met zo'n luik? Wordt het in de winter dan niet gigantisch koud?
Ze kunnen niet mee naar de paarden want het zijn windhonden uit Spanje, die gaan er dus vandoor :-)
Omdat er ook 1 heel angstige tussenzit kan ik geen beroep doen op een uitlaatservice want het arm ding krijgt bijna een hartaanval als er nog maar vreemd volk over de vloer komt thuis.
Ze is er al 10 dus wil haar niet te veel meer aandoen.

Ik vind genoeg mensen die hen willen uitlaten maar €7.5 per hond per dag kan ik gewoonweg niet betalen :n
Het zijn nu ook eenmaal geen honden die ik kan meegeven met iemand anders...

Ik kan ze overdag ook niet zomaar in de tuin laten met een hondenhok want dan vriezen de windhonden dood... (die hebben geen wintervacht en een jasje alleen helpt niet voldoende)
Laatst bijgewerkt door Mi_Amore op 25-10-12 07:57, in het totaal 2 keer bewerkt

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 07:56

11 uur alleen is wel erg lang ja. En nu kom je ze welliswaar in de pauze uitlaten, maar dat zal ook niet lang zijn en zijn ze verder ook heel de dag alleen toch? Dat zou ik zelf ook al geen ideale situatie vinden hoor. Ze gaan niet mee naar de paarden 's avonds en jij bent daar iedere avond en overdags op het werk. Dus eigenlijk betekend dat dat ze overdag en 's avonds alleen zijn en alleen tussendoor even uitgelaten worden.
Als je mijn heel eerlijke mening wil weten, zou ik er voor kiezen de honden toch te herplaatsen.

Mocht je dat echt persé niet willen, bestaat er misschien de mogenlijkheid een overdekte kennel te maken in je tuin met een uitloopje waar ze hun behoeften kunnen doen??

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:01

_Nelleke_ schreef:
En anders misschien een andere baan zoeken wel in de buurt? Geen werkgever die mij er (onbewust) toe dwingt om m'n dieren weg te doen. Succes! :)

snap je punt wel, maar zo werkt het natuurlijk niet, je mag momenteel in je handjes knijpen als überhaupt werkt hebt en kan houden, werklozen zitten jaren thuis omdat ze nergens aangenomen worden omdat er nu eenmaal zo'n 500 sollicitanten op 1 vacature zijn.

@ts: als je de honden echt wil houden zou je idd moeten kijken wat de oplossingen zijn , hondenluik, toch een kundig persoon die met je honden een rondje kan doen en wat aandacht kan geven zoeken
en gewoon heel realistisch nadenken wat de juiste beslissing voor de dieren is

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:02

Mi_Amore schreef:
Ik vind genoeg mensen die hen willen uitlaten maar €7.5 per hond per dag kan ik gewoonweg niet betalen :n
Het zijn nu ook eenmaal geen honden die ik kan meegeven met iemand anders...

Kun je niet je werkgever een (gedeelte) laten vergoeden?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:04

Ik vraag me ook af of het voor de dieren niet beter is ze te herplaatsen. Ze zitten 11 uur alleen. Dan laat jij ze snel uit en dan ga je naar de paarden waarbij ze weer alleen zitten. (Je schreef dat ze niet mee kunnen)
Bij je paarden ben je neem ik aan ook zeker een uur. Als je er 2 gaat rijden wel langer.
In die tijd zitten ze ook alleen.
Dan ben je thuis maar ik neem aan dat je 's nachts ook nog slaapt.
Een uur of 6? 7?
Al met al zitten ze dan een uur of 20 alleen met elkaar als je werkt.

Een luik zal handig zijn, kijk wel even of ze stil blijven in de tuin. In ons vorige huis hebben de buren veel problemen gehad met de hele buurt. Die gingen ook om 7.30 weg en kwamen rond 18 uur terug. Hun 2 honden konden ook kiezen tussen huis en tuin maar sloegen bij elk geluidje in de buurt aan en van bijna nonstop blaffende honden onder je raam word je als buur niet blij.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:05

TS, misschien denk ik te gemakkelijk, maar je honden zijn met drie... het is niet dat er één hond alleen en eenzaam zit weg te kwijnen. Honden slapen dan ook nog eens een groot deel van de dag. Ik zou het luik overwegen en me niet té schuldig voelen. Eén van je honden is al 10 jaar, voor een groot ras is dit al oud, om een hond op die leeftijd nog te gaan verplaatsen, misschien ook nog eens apart van je andere honden.

Persoonlijk zou ik het luik installeren, evt een buurmeisje oid zoeken die de honden een uurtje wilt gaan wandelen, en verder, ze zitten met drie, ze zijn niet alleen...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:06

Nimber schreef:
Ik vraag me ook af of het voor de dieren niet beter is ze te herplaatsen. Ze zitten 11 uur alleen. Dan laat jij ze snel uit en dan ga je naar de paarden waarbij ze weer alleen zitten. (Je schreef dat ze niet mee kunnen)
Bij je paarden ben je neem ik aan ook zeker een uur. Als je er 2 gaat rijden wel langer.
In die tijd zitten ze ook alleen.
Dan ben je thuis maar ik neem aan dat je 's nachts ook nog slaapt.
Een uur of 6? 7?
Al met al zitten ze dan een uur of 20 alleen met elkaar als je werkt.

Een luik zal handig zijn, kijk wel even of ze stil blijven in de tuin. In ons vorige huis hebben de buren veel problemen gehad met de hele buurt. Die gingen ook om 7.30 weg en kwamen rond 18 uur terug. Hun 2 honden konden ook kiezen tussen huis en tuin maar sloegen bij elk geluidje in de buurt aan en van bijna nonstop blaffende honden onder je raam word je als buur niet blij.

TS heeft een man (toch?) dus wanneer hij thuis is als ze bij de paarden is, zijn de honden toch niet alleen?

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:07

Ik denk dat het nog makkelijker is om een nieuw huis dichtbij je werk te vinden dan nieuw werk dichtbij je huis....

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:09

Mits je geen koophuis hebt... :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:10

ja dan is het verkopen wat lastig ja hahaha, maar het vinden van een nieuw huis niet :+

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:11

Ik werk ook de hele dag, en mijn 2 honden zitten dan ook alleen thuis. Ze hebben een hondenluik waardoor ze naar hun eigen afgezette stukje achtertuin kunnen. Ze kunnen dus altijd naar buiten als ze willen.

Omdat ze samen zitten heb ik niet het idee dat ze 'alleen' zitten. Ze vermaken zich prima thuis, mogen dus ook overal komen (huiskamer, keuken, bijkeuken, schuur, eigen stukje tuin) waardoor hun leefoppervlakte ook goed groot is.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 08:12

Mijn man heeft ook al zo'n toffe job van 8h tot 19h (hij vertrekt om 7h en komt thuis om 20h) dus op hem moet ik helaas niet rekenen.
Ik heb nu een paar firma's opgebeld voor prijsvragen van nieuwe achterdeuren zodat ik een luik kan installeren. Ze kunnen dan wel binnen en buiten als ze zelf zin hebben, maar blijft het dan ook wel warm in huis? Een windhond moet nu eenmaal echt wel warm hebben of ze worden ziek.

Mijn windhonden blaffen niet, de collie is een ander paar mouwen. Dat is een waker die in huis stil is maar in de tuin zijn klep niet houdt van zodra er iemand voorbijkomt :\

Toen ik de honden adopteerde woonde ik naast mijn ouders en werkte ik part-time.
Toen had ik mijn ontslag ook niet zien aankomen en ook niet dat ik plots verliefd ging worden op het huis dat ik nu gekocht heb.

Als ik het allemaal had geweten he...

Ik heb een tuin van 400m² en mijn huis is volledig open dus ze hebben ruimte zat om te vertoeven, daar ligt het probleem niet.

Het enige waar ik mij zorgen over maak is de kwaliteit van de levensstijl die hen te wachten staat.

Zoals eerder gezegd is mijn ene hond doodsbang van vreemde mensen dus dat is geen optie.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:14

Als elke x dezelfde buurvrouw komt uitlaten (bij wijze van) is dat ook geen vreemde meer. ;)

Bovendien zijn de mensen met een hondenuitlaat vaak getraind in het omgaan met moeilijke dieren.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:16

maar waarom moet je in de ochtend mesten? zoveel mest produceren ze toch niet, ik weet niet hoeveel paarden jij natuurlijk heb, maar wij hebben er 5 en doen het iedere dag en alles is altijd keurig bij gehouden.

misschien kan je een dagje minder gaan werken?

ik heb 2 honden, en werk 2x in de week, ik breng dan mijn honden naar mijn schoon moeder van 9 tot 3 voor een kleine vergoeding, en mijn vriend is kwart over 3 weer thuis en haalt ze op. zo is het bij ons, én voor de honden fijn want schoon moeder heeft ook 2 honden en dat zijn de beste vriendjes van de mijne, en voor ons. en natuurlijk voor mijn schoonmoeder want die heeft het niet breed en verdiend zo toch wat.

mijn ene hond is ook een herplaatster, vreselijk bang voor vreemde, maar met veel geduld en liefde is hij na 2 jaar! niet meer bang van mijn schoonmoeder en komt hij bij haar liggen, ik zal nu maar niet vertellen want spike heeft meegemaakt, dan zitten we hier morgen nog, dus het kan echt!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:17

Pfff lastig dilemma, ik denk dat je je niet teveel zorgen moet maken over het alleen zijn, ze leven namelijk in een roedel(tje) dus missen jou in principe waarschijnlijk niet.
Klinkt hard, maar voor een hond is gezelschap van een andere hond waardevoller dan die van een mens.
Kunnen ze 11 uur zonder uitlaten?
Zoja, dan heb je het probleem opgelost.
Hoeveel paarden heb je?
Wellicht een idee om te minderen in je paardenbestand zodat het je minder tijd kost?
Als er echt niets anders opzit kun je nog gaan kijken voor een nieuwe baan; wellicht zal dit niet gelijk lukken maar je kunt iig alvast om je heen gaan kijken.
Wat voor werk doe je?
Je geeft zelf al aan dat je overweegt de honden weg te doen; imo is dat niet nodig en in het geval van de getraumatiseerde 10 jarige teef ook niet eerlijk.
Die kun je dan het beste laten euthaniseren.
Succes ermee!

edit: ik krijg vanmiddag een nieuwe hond erbij, reden hiervoor is ook dat er dan 2 honden 8 uur alleen zitten 3x per week en niet mijn oude hond echt helemaal ''alleen'' alleen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:18

Ze zijn niet alleen, want ze hebben elkaar. Je kunt nog kijken of je kunt werken met een luik.

Nu zijn ze toch ook vaak alleen? Je neemt ze niet mee naar de paarden, dus alleen in de lunchpauze zie je ze extra.

Je zult keuzes moeten maken: verhuizen? paarden verplaatsen? Honden mee naar werk? Andere baan zoeken? Ik vind niet dat je je werkgever dit kunt aanrekenen. Daarnaast: 3 jaar is een lange tijd, je kunt niet in de toekomst kijken of zaken in 3 jaar tijd hetzelfde blijven. 3 jaar terug was het een wijs besluit om deze honden te nemen en nu zul je het probleem zelf moeten oplossen.
Kun je wellicht minder uur per week gaan werken? Dat je op die manier ipv 8 upd 7 upd werkt waardoor je eerder thuis bent?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:21

Ik vind het heel normaal dat een werkgever bijdraagt aan de extra kosten die iemand moet maken door verhuizing van een bedrijf.