Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Buffelo schreef:stip word vaak veroorzaakt door stress of verandering van bak. het kan zijn dat je water te schoon of juist te vies is, dragon dan om de 2 weken 1/3 van je bak en om de maand, anderhalve maand helemaal. zorg dan dan je wat van je oude water er bij komt. dat maakt het nieuwe water sneller op de goede waarde
Buffelo schreef:mijn 2 goud vissen leven anders dan al bijna 10 jaar in een aquarium van 60 cm, 1 keer stip gehad.
Je kunt de normale goudvis wel in een aqua houden van minimaal 3 meter uit mijn hoofd gezegd. Ferme bak is dat.
Horse_ schreef:Hoe zijn je vissen gehuisvest? Hoeveel liter water hebben zij tot hun beschikking?
Sluierstaarten kun je in een aquarium houden (minimaal een meterbak, 50 liter minimaal per vis). Goudvissen zijn echte vijvervissen. In een kleine bak doe je ze te kort en worden ze ziek.
Dimphyl schreef:Buffelo schreef:mijn 2 goud vissen leven anders dan al bijna 10 jaar in een aquarium van 60 cm, 1 keer stip gehad.
Dit kun je letterlijk vergelijken met dat ik jou zou opsluiten, samen met een ander persoon, in je slaapkamer en je daar nooit meer uit zou mogen.. je kunt dus niet rennen of wat dan ook.. die beestjes zijn écht niet gelukkig (en waars. ook niet gezond..)
@ TS: ik dacht ook gelijk aan stip.. alhoewel het 'puisterige' toch weer vreemd klinkt.. gedraagt de vis zelf zich wel normaal verder?