Pup wil alleen maar bij me zijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Pup wil alleen maar bij me zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 13:56

Hi!

Opzich heel leuk natuurlijk, ben heel blij dat het zo'n knuffel is maar het is natuurlijk ook de bedoeling dat hij alleen kan blijven!

Ik heb sinds 2 dagen een pupje, bijna 9 weken oud.
Eigenlijk een droompup, heeft zich keuring gedragen toen ik hem ophaalde (alleen maar geslapen), de eerste nacht even gepiept en daarna de hele nacht stil geweest en afgelopen nacht (de 2e nacht dus) helemaal niks meer gepiept.
Heb onwijs veel info gelezen over pups en dus ook over het leren alleen te zijn. Kan alleen nergens vinden wanneer je met die training kan beginnen.
Mij lijkt zo snel mogelijk.

Nu mijn 'probleem'.
Als ik op de bank zit wil hij er heel graag bij wat zich uit in springen, piepen en op mijn voeten zitten. Als ik naar de wc ga, gaat hij piepen. Ik kom pas terug als ik hem een paar seconde niet hoor omdat ik anders het piepen zou belonen. Als ik op de grond zit kruipt hij gelijk op schoot en rolt zich op om te gaan slapen, als hij bij me ligt kruipt hij het liefste in mijn nek.
Nu heb ik hem een hele tijd genegeerd en heeft hij zijn favoriete knuffel gepakt en is daarmee op de mat gaan liggen. Hij ligt nu half te slapen.

Is dit nou de juiste manier? Ik wil het graag goed doen en wil hem niet teveel verwennen door continu bij me te pakken. Komt het doordat hij nog moet wennen en zich bij mij veilig voelt? Maar waar is dan de grens? Of is dit doodnormaal en moet ik gewoon wat harder zijn? ;)

Hij eet prima, heeft nog maar 1x in huis geplast en de rest doet hij allemaal buiten.

Hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen met jullie meningen! :)

troi

Re: Pup wil alleen maar bij me zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:02

Het is doodnormaal dat hij warmte zoekt bij een ander levend wezen, vergeet niet dat hij heel kort geleden nog tegen mams en broers en zussen aan kon kruipen wanneer hij wilde. Hij voelt zich nu waarschijnlijk vrij eenzaam en gaat dan maar tegen een knuffel aanliggen. Tja, ieder zijn eigen maar ik zou hem vooral lekker bij me laten liggen. Wordt vanzelf minder naarmate ze ouder worden en zelfstandiger.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:04

Ik heb hem ook altijd bij me gepakt, juist omdat ik het ook zo sneu vind. Maar weet van mezelf dat ik best een softie kan zijn met dieren dus ben bang dat ik hem teveel bij me pak. Vind het moeilijk om die tussenweg te vinden.

Hij kruipt soms ook uit zichzelf in de bench om te slapen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:09

Bench is ideaal zet hem daar ook af en toe in als hij moet slapen of dat jijw at moet doen waar je de pup niet bij kan gebruiken.

Ene waarom ga je niet op cursus is leuk voor zowel jezelf als de hond?.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:13

Cursus is sowieso de bedoeling :)
Dit was meer een vraag voor nu, als hij thuis is en ik ook. Wil het graag goed doen en ben een beetje op zoek naar die tussenweg. Hoop dat jullie me goede tips kunnen geven ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:13

Het is een BABY die ook nog vrij vroeg bij zijn moeder is weggehaald.
De pup voelt zich alleen, is onzeker en zoekt overduidelijk steun bij jou, die zet je dus NIET in een bench.
Hoe verzin je het Prisca :n
Als hij zelf in zijn mand of bench gaat liggen, prima, lekker laten gaan.
Verder lekker bij je laten liggen, als hij zelfverzekerder gaat worden zal hij steeds zelfstandiger worden.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:15

komt goed,
die van mij die liep de héle dag alleen achter mij aan.
na een tijdje heb ik hem gewoon genegeerd, (eerst tilde ik hem steeds op als die bij me wou) en vanaf toen ging die ook naar andere mensen.
ik liet hem na 2 weken alleen in de kamer, waar ook nog een andere hond zat, en vanaf toen piepte die niet meer en kon die gewoon alleen blijven.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:18

Oke thanks! +:)+
Jullie bevestigen wat ik dacht!

Als hij zelf de bench in gaat vind ik dat prima, deurtje staat altijd open.
Ik kan dus lekker doorgaan met knuffelen want stiekem vind het baasje het wel heel gezellig als hij zich opkrult bij me :o :+:

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:20

Is t ook <3

welk ras heb je als ik vragen mag ? :)

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:23

Een chihuahua, Bikkel. :) Had het expres er niet bij gezet omdat het toch vaak een bepaald beeld bij mensen oproept. Ze zijn ook zo makkelijk op te pakken en knuffelen omdat het nog van die frummels zijn. Daarom ook mijn 'angst' dat ik hem teveel vertroetelde. Na 8 jaar heb ik de knoop doorgehakt om er een te kopen. Lang gespaard maar dan heb je ook wel een goed en gezond beestje :) Wilde er persee geen van marktplaats (zonder ze allemaal over een kam te scheren)

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:25

ENOMIS schreef:
Een chihuahua, Bikkel. :) Had het expres er niet bij gezet omdat het toch vaak een bepaald beeld bij mensen oproept. Ze zijn ook zo makkelijk op te pakken en knuffelen omdat het nog van die frummels zijn. Daarom ook mijn 'angst' dat ik hem teveel vertroetelde. Na 8 jaar heb ik de knoop doorgehakt om er een te kopen. Lang gespaard maar dan heb je ook wel een goed en gezond beestje :) Wilde er persee geen van marktplaats (zonder ze allemaal over een kam te scheren)

Ohh haha hier ook een chihuahua.
misschien zit dat dan toch een klein beetje in t ras als ze pup zijn.
hoop dat die van jou wel zindelijk word :')
geweldige hondjes <3

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 14:27

haha toevallig!
Hij gaat super goed! Doet alles al netjes buiten. Nu moet ik wel zeggen dat ik na elk slaapje, speelkwartier ed met m naar buiten ga. De nacht houdt hij ook gewoon droog gelukkig! :)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:29

Dat je zelf beseft dat je niet et softie moet zijn si goed. Dat is bij heel veel mensen een groot probleem.
Dat je hem gewennig maakt aan de bench is ook heel erg goed. Ik leerde het mijn jack en het is ech thaar huisje. Ze slaapt er 's nachts in en haar speelgoed enzo ligt erin en ook om te eten. Ze heeft het als pup geleerd.
Dat jouw pup nu veel piept om bij je te zijn is normaal. Hij moet nog erg wennen aan zijn nieuwe omgeving en heeft geen broers en zusjes niet meer om bij te kruipen, maar dit moet je eigenlijk van je af zetten en hem laten wennen aan de situatie die nu de zijne zal zijn. Beter een korte pijn en een goed opgevoedde hond die gemakkelijk alleen kan blijven. Dan dat je hem nu te veel "troost" en dat hij straks je huis ondersteboven jankt en krabt als je eventjes afwezig bent. Hier gaat geen van beiden zich beter door voelen.

Wees sterk ook al is het heel hard, maar een hond met verlatingsangst dat wil je niet geloof mij.
Ik moest mijn hond vroeger van voor de auto slepen, want als hij zag dat ik vertrok ging hij ervoor liggen en wou niet meer bewegen. Je hart breekt dan gewoon dat je hem met zo een slecht gevoel moet achterlaten. Mijn jack heb ik meteen geleerd om alleen te slapen en van alleen te blijven als ik ben gaan werken en die weet gewoon niet beter dan dat het normaal is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:34

Wildgirl schreef:
Het is een BABY die ook nog vrij vroeg bij zijn moeder is weggehaald.
De pup voelt zich alleen, is onzeker en zoekt overduidelijk steun bij jou, die zet je dus NIET in een bench.
Hoe verzin je het Prisca :n
Als hij zelf in zijn mand of bench gaat liggen, prima, lekker laten gaan.
Verder lekker bij je laten liggen, als hij zelfverzekerder gaat worden zal hij steeds zelfstandiger worden.

Tja als genoeg honden opgevoed en altijd met 9 weken gekregen dus zie het probleem niet. Ze moeten slapen en veel slapen voorkeur niet teveel op schoot want dat wordt gewoonte die je niet meer afleert. Bij mij ging het uurtje eruit en dan weer uurtje slapen in de bench en niet ergens anders.
Hond hoort op de grond/mand of Bench en mag bij je als jij het wilt ook al is hij 9 weken of 12 jaar regels zijn er nu en ook altijd. Niets mis mee om er nu mee te beginnen.

Zie het probleem niet waarom een pup die voor mijn doen dus zeurt niet in zijn bench mag?. Er is tijd voor spelen en een tijd voor slapen. Wat denk je wat de moeder deed als die het zat was?. In ieder geval niet zijn zin gegeven.
Als je hem nu al iedere keer gaat optillen is het einde zoek....

Nu weet ik waarom mijn honden nooit zeuren en blaffen als ik weg ben of als ik er wel ben -:(-

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:42

Ik lees even mee.
Hier een Franse Bull pup die ook niet zonder mij kan.
Waar ik ga, gaat pup.
Zelfs als de kids willen lopen zie je hem naar mij kijken zo van " hallo ga jij niet mee?"
Opzich wel logies omdat ik de hele dag thuis met hem ben.
Maar heb ook wel zo iets van hij moet ook met de kinderen mee gaan.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:49

@Ebony170511
Leer hem ook met regelmaat alleen te zijn anders heb je later echt een probleem. Dus niet een uurtje maar soms ook langer. Ik ben nu al een jaar bezig met advocaten/makelaar ivm de buren waarvan 1 hond niet alleen kan zijn dit is echt verschrikkelijk als buren. Die hond jankt/blaft gewoon uren achter elkaar.

Het is echt niet erg om hem af en toe even weg te zetten. Leren wachten op zijn beurt en ook vooral als je met de kinderen bezig bent.
De pup mag best meelopen maar houdt niet in dat hij dan maar altijd aandacht krijgt laat hem lopen negeer hem dan zoeken ze vanzelf wat anders op dan ben je niet meer interessant. Zorg voor voldoende speeltjes en let daarbij op met de kids. Altijd een lastig punt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:14

Ik heb ook een chi pup, ze is nu ruim 5 maanden en zit altijd bij me (en kan perfect alleen zijn). Waar ik ben, is zij ook. Heerlijk toch, lekker knuffelen? Alleen laten kan altijd nog, lekker blijven knuffelen hoor!

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:53

Prisca schreef:
@Ebony170511
Leer hem ook met regelmaat alleen te zijn anders heb je later echt een probleem. Dus niet een uurtje maar soms ook langer. Ik ben nu al een jaar bezig met advocaten/makelaar ivm de buren waarvan 1 hond niet alleen kan zijn dit is echt verschrikkelijk als buren. Die hond jankt/blaft gewoon uren achter elkaar.

Het is echt niet erg om hem af en toe even weg te zetten. Leren wachten op zijn beurt en ook vooral als je met de kinderen bezig bent.
De pup mag best meelopen maar houdt niet in dat hij dan maar altijd aandacht krijgt laat hem lopen negeer hem dan zoeken ze vanzelf wat anders op dan ben je niet meer interessant. Zorg voor voldoende speeltjes en let daarbij op met de kids. Altijd een lastig punt.

Ja hij is met regelmaat alleen thuis hoor.
Ik heb het wel eens opgenomen met mijn mobiel wat hij doet, maar hij jankt de heleboel bij elkaar.
Echt gewoon 45 minuten lang, ook als ik bv op de wc zit en het duurt langer als 5 minuten, dan begint hij ook te huilen.

Dat verhaal van de buren dat ken ik helaas ook.
Ben der ook heen gegaan om te zeggen dat de buurjond nog steeds jankt en doet en dat ik bang ben dat onze Stitch het overneemt.
Sinds dien doen ze hun hond binnen, hij zit normaal altijd buiten,maar dan nog hoor je hem.
Helemaal als je geen muziek aan hebt in huis.

Wat ik overgegens wel aan zet als ik weg ga.
Ook gaat hij in de bench die dicht gaat.
Hij gaat ook in de (dichte) bench als wij gaan eten, en als wij te bed gaan.
En nou las ik wel dat iemand schreef NIET de bench dicht doen.
Maar wat moet je dan?
Je huis laten kapot vreten?

Bij de kinderen gaat het er om dat ze ook met de hond buiten kunnen lopen.
We hebben speciale 1 op 1 pupytraining, en daar leren ze ook een hoop van.
Maar ik merk gewoon dat als ze een ommetje gaan maken dat Stitch gaat zitten, achterom gaat kijken, en dan echt zo van " hè ik mis iets, waar blijft het vrouwtje".

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:56

Diablo schreef:
Ik heb ook een chi pup, ze is nu ruim 5 maanden en zit altijd bij me (en kan perfect alleen zijn). Waar ik ben, is zij ook. Heerlijk toch, lekker knuffelen? Alleen laten kan altijd nog, lekker blijven knuffelen hoor!

Ik vind dat ook heerlijk hoor.
Kan uren met hem zitten, en dan is het net een baby in m'n armen...hihi.
Het enigste is dat mijn man en kinderen hier niet zo heel blij mee zijn omdat Stitch dus niet meer bij hun wil komen, maar direct naar mij toe rent als ze hem roepen.
En ben het wel met ze eens dat dit voor hun niet leuk is.
Jij hebt ook al 2 shets mam is wat ik dan hoor!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:01

Wachten tot je pup stil is tot je terugkomt is prima! Je kunt ook even wachten tot hij wegloopt of zijn blik afwendt van jou en hem dan alsnog roepen om te knuffelen. Zo nodig je hem uit en ga je dus niet in op zijn aandacht vragen, en hoef je hem niet tekort te doen :) (en jezelf ook niet ;) )

Wat misschien fijn is voor je pup (totaal iets anders) is een kruik en een knuffel! Heeft m'n schoonmoeder altijd gedaan bij haar honden en dat vonden ze heerlijk! (Wel een handdoek om de kruik, of kruik in de knuffel als dat kan :) )

Veel plezier met pupsel! +:)+

Edit: zij = hij

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:28

Magrathea schreef:
Wat misschien fijn is voor je pup (totaal iets anders) is een kruik en een knuffel! Heeft m'n schoonmoeder altijd gedaan bij haar honden en dat vonden ze heerlijk! (Wel een handdoek om de kruik, of kruik in de knuffel als dat kan :) )

Veel plezier met pupsel! +:)+

Edit: zij = hij

Ik heb nu zijn doos met fleeskleedje in de bench gezet.
Hij heeft een doos eigen gemaakt, daar zijn kleedje zelf ik gedaan.
Kijken of dat wil helpen.

Wat me trouwens wel opvalt is dat hij gaat plassen zodra de bench dicht is.
Hij kijkt me dan ook echt zo aan van " zie je ff wat ik doe, jij nart mij dus ik nar jou".
Weet niet of ze zo kunnen denken hoor, maar het lijkt er wel op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:30

Klinkt als een ongecastreerd reutje? Kan zijn om territorium af te bakenen. Paarden doen het ook vaak als je net hun stal hebt staan mesten :z

Ebony170511

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:40

Magrathea schreef:
Klinkt als een ongecastreerd reutje? Kan zijn om territorium af te bakenen. Paarden doen het ook vaak als je net hun stal hebt staan mesten :z

In alle opzichten waar....haha
Ti's soms wel jammer dat je hier geen geluiden kunt plaatsen, anders had je nu een beeste serenade gehad.
Allen niet zo mooi as het wezen moet!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:08

Magrathea schreef:

Pupje is negen weken! Die is daar helemaal nog niet mee bezig.

TS, ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar een chi is niet echt geschikt voor kleine kinderen. Ze zijn vaak onbedoeld lomp en on voorzichtig en daar houdt zo'n uk niet van.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 06:22

Volgens mij verwar je TS met ebony :')

Het kan wel hoor, hij koppelt er alleen geen betekenis aan. Net als dat je jonge hengsten vaak ziet flemen