Hond plast klodders bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isabonny

Hond plast klodders bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 09:29

Onze 9,5 jarige Bull Terrier heeft al eerder dit jaar (voor de zomervakantie) 2 keer een AB kuur gehad tegen blaasontsteking.

Gistermiddag zag ik dat ze dikke klodders bloed eruit "perste".
Vanmorgen was haar urine een rode plas.
Ik heb het met een spuitje opgezogen en maar zolang in een afgesloten zakje in de ijskast gelegd (lekker fris :r , maar ja, je moet toch wat he).
Morgen maar weer direct naar de DA.
Vorige keer hadden ze het erover dat ze misschien een inwendig onderzoek moest krijgen als het terug kwam.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe zwaar is dit voor een hond?
Wat denken ze dan te ontdekken?

kimmie261

Re: Hond plast klodders bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:34

dit zou toch wel een reden voor mij zijn om een dierenarts te bezoeken...of minimaal te bellen en advies te vragen..

en inwendig onderzoek zullen ze wel op zoek gaan naar evt tumoren of poliepen of iets wat zo'n bloeding veroorzaakt...

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:35

Ik zou er al niet mee hebben gewacht en meteen al naar de DA zijn gegaan :S

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:36

kimmie261 schreef:
dit zou toch wel een reden voor mij zijn om een dierenarts te bezoeken...of minimaal te bellen en advies te vragen..

en inwendig onderzoek zullen ze wel op zoek gaan naar evt tumoren of poliepen of iets wat zo'n bloeding veroorzaakt...

Same here, indien er bloed bij de urine of ontlasting zit is dat toch vaak niet zo'n heel goed teken.
Als de urine wat rood is, á la...maar echt ''klonters'' bloed plassen is voor mij een teken NU te handelen, weekend of geen weekend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:37

Idd, direct de dierenarts raadplegen. Als je tot morgen kan wachten kan hij je dat beter zelf vertellen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 09:41

Op zondag is de DA niet bereikbaar, anders was ik al gegaan.
Alleen in levensbedreigende zaken...en dit zie ik nu niet als levensbedreigend.
Ze eet en drinkt ook normaal en is levendig zat.
Morgenvroeg sta ik echter om 9 uur meteen op de stoep.

Vorige keer zaten er trouwens ook klonters in de plas, maar toen heeft de AB kuur geholpen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:45

Isabonny schreef:
Op zondag is de DA niet bereikbaar, anders was ik al gegaan.
Alleen in levensbedreigende zaken...en dit zie ik nu niet als levensbedreigend.
Ze eet en drinkt ook normaal en is levendig zat.
Morgenvroeg sta ik echter om 9 uur meteen op de stoep.

Natuurlijk is de DA wel bereikbaar op zondag!!! Direct gaan hoor, dit klinkt namelijk echt niet goed. Anders even een andere DA bellen die wel bereikbaar is. Hier moet je echt niet mee wachten...

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:46

Een DA is natuurlijk wel bereikbaar, of iig een vervanger.
Ik zou ook zeker wel gaan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:46

Morgenochtend kunnen ze deze urine ook niet goed onderzoeken, dan zou je morgenochtend voordat je gaat weer nieuwe urine moeten opvangen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:49

er is toch altijd wel een spoed dierenarts te bereiken??

echt zou met zoiets geen minuut rust meer hebben...

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:50

Ik ook niet hoor, hup meteen naar de dienstdoende dierenarts!!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:51

Klòdders bloed? Ik zou toch even een arts in dienst gaan zoeken en bellen voor overleg. Want al vind jij het niet zo ernstig, misschien vind de DA het genoeg om je te laten langskomen.. Op zijn minst kan hij beslissen om al met medicijnen (ab, pijnstiller) te starten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:53

als je zelf een vreselijke blaasontsteking hebt, wacht je ook niet maar ga je naar de HAP voor een AB kuur

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:53

Hup met die hond naar de dierenarts!
Met zulke dingen moet je niet te lang wachten!
En zoveel bloed in de urine is ook niets goeds!

Stel het is een dikke blaasontsteking (vermoedelijk), en je wacht er te
lang mee, is de kans op genezing ook weer een stuk kleiner..
Ook kunnen uiteindelijk door een ontsteking andere organen/lichaamsdelen
gaan ontsteken.. + dat je hond ongetwijfeld wél pijn zal hebben!
De meeste (bijna alle) honden laten niet snel zien dat ze pijn hebben namelijk..

Ik zou het risico absoluut niet nemen!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:55

Voor dit soort zaken is de DA weldegelijk bereid om op zondag naar de praktijk te gaan. Als hij dat niet is, dan zou ik bellen tot ik eentje zou vinden die dat wel is! Sterkte voor je hondje!

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:56

Wat dacht je met spoed een dierenarts te bellen? Kul dat je op zondag géén arts er aan krijgt. Als een dier last heeft van een blaasontsteking vergaat het toch wel van de pijn, daar heb je medicatie voor nodig. Bedenk ook dat het door kan slaan op de nieren dan ben je echt veel verder van huis.

Ik ben niet iemand die direct naar de dierenarts rent maar in dit geval zou ik toch echt bij de eerste druppels bloed al op de stoep staan.

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:58

Ik heb geen ervaring met wat je hond heeft, maar wel met de weekenddienst bellen. Misschien krijg je op de voicemail te horen hoe laat ze consult hebben, je zou dan in die tijd kunnen bellen, dan zijn ze er toch...
Als je belt weet je zeker of het spoed is of niet en als het goed is krijg je hier geen rekening van (ik tenminste niet na mn 3 keer bellen...).
Heel veel sterkte, je zal ook wel geschrokken zijn!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 09:59

Is ze gesteriliseerd? Indien nee dan kan ze ook een fikse baarmoederontsteking doen en dat kan redelijk levensbedreigend zijn.
Simpele blaasontsteking kan ook opklimmen naar de nieren. Nierblokkade is geen flauw grapje.
Urine die je vandaag hebt opgevangen kunnen ze morgen idd niks meer mee.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:02

Ook wél gesteriliseerde dieren kunnen een baarmoederontsteking krijgen! Voorbeeld ligt nu naast me op haar bal te kauwen ;-) Ze is nu gecastreerd.. Maar inderdaad, dat zou ook nog een oorzaak kunnen zijn!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:04

Natuurlijk is een hond geen mens, maar wat zou je doen indien je kind of jijzelf deze verschijnselen had ?

Dat is voor mij namelijk een beetje de maatstaf ... ren zelf ook beslist niet voor elk wissewasje naar de dokter of dierenarts, maar dit klinkt ernstig genoeg om op zijn minst een telefoontje aan te wagen :(

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:20

Het is gistermiddag al begonnen en je wil rustig tot morgenochtend wachten? ik had de dierenarts minstens gebeld en dan aan hem de inschattig of je langs moet komen. Voor zoiets kan je écht wel de dienstdoende DA bellen hoor!!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:24

TS, ik hoop dat we je er van kunnen overtuigen dat deze sypmtomen zeer ernstig kúnnen zijn en dat je morgen wellicht te laat bent.
Ga gewoon even bellen en overleg het met je DA!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 10:25

Nou....na jullie ongeruste berichtjes voelde ik me ook steeds slechter worden :+ en heb ik dus net gebeld.
Ik werd naar een andere kliniek doorverwezen, dus die gebeld.

En die DA zegt dus: Zolang ze niet echt last ervan lijkt te hebben, niet ziek lijkt te zijn, gewone eetlust heeft hoef je niet langs te komen, maar zou ik morgen naar je eigen DA bellen voor een echo te laten maken (geen inwendig onderzoek dus, ik vergistte me. Dat was ook wat ze een half jaar geleden tegen me hadden gezegd: een echo).
Zou de toestand veranderen en ze ziek worden, dan kon ik hem opnieuw bellen en dan kon ik langskomen.

Nou ja, zoals ik al schreef: ze lijkt niet ziek, staat vooraan voor een koekje :Y) . Weet zelfs niet hoe snel ze de mand moet uitkomen als ik KOEKJE roep (terwijl ze nooit zo snel is als ik haar gewoon roep om een plasje te gaan doen in de wei :+ ). Het lijkt dus wel mee te vallen op dit moment.

Ze is trouwens gesteriliseerd voor degene die dat vroeg.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:27

Goed dat je gebeld hebt! Nu weet je in ieder geval meer! Hopelijk blijft ze zich goed voelen en dan kan je met een gerust hart morgen naar de DA.

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-12 10:30

Mijn Bull terrier had het vorig jaar ook. Blaasontsteking. Maar vergeet niet dat Bull terriers echt bikkels zijn betreft pijn. Ze kunnen al behoorlijk wat mankeren terwijl ze nog gewoon normaal gedrag vertonen. Mijn Bull terrier reu heeft weken met een gebroken teen rond gelopen. Houd haar goed in de gaten. Zou voor de zekerheid de temperatuur even meten. Baarmoeder ontsteking kan in een keer omslaan in heel ernstig, en zelfs dan zal je aan een Bull weinig merken, ze hebben nu eenmaal een hele hoge pijngrens. Succes met haar! Duimen draaien dat het snel verholpen is.