Nemurin schreef:Ik had weinig keus in het aanraken... ze moesten hun injecties.
Ze kwamen met syfilis al van de ouders, alleen waren er toen nog geen symptomen dus wist ik veel. 
Dat snap ik maar ik heb het ook over vanaf nu. 
Citaat:
Op zich eten ze wel snoepjes uit mijn hand en als ze zitten te eten vinden ze aaien ook wel prima, maar daar buiten om is stilzitten niet echt hun ding...
Zou niet mijn keuze zijn aaien als ze aan het eten zijn. Aangezien ze het blijkbaar niet fijn vinden, laat ze dan met rust tijdens het eten, dat eten is van hun en is imo hun momentje. Je hebt ook kans dat ze straks als ze wat uit je hand pakken ermee weg rennen ipv het bij je opeten. Stilzitten doen ze vast een heel aantal uren per dag, elk gezond konijn rust en is actief. Dat ze niet rustig zijn op het moment dat je ze wilt aaien is een ander verhaal.
Citaat:
Soms vinden ze het echter wel veel makkelijker als ik hun eten vasthoud wanneer ze eraan knabbelen, en dat weten ze goed aan te geven.

Hoe dan?
Citaat:
Ik ben echter niet van plan ze rare dingen te gaan leren (no offense), ik wil gewoon lekker met ze kunnen omgaan. Dus EERST clicker-training gaan doen... tja weet niet. 
Ik ga ook lekker met ze om hoor....
Trainen zorgt voor vertrouwen, je bent dan namelijk heel eerlijk en duidelijk met je dieren bezig en een dier weet waar hij aan toe is. Bovendien stimuleer je hem om probleemoplossend te 'denken'.