Ik woon in Gran Canaria en heb mijn twee Amerikaanse Bulldoggen meegenomen. Ik ben helemaal met de auto en de boot gekomen, omdat ik bang was voor stress van de honden en omdat ik dacht dat het voor stompneuzige honden ( zoals bulldoggen, mopshonden enz.) gevaarlijk kan zijn om te vliegen.
Een aantal mensen verklaarden mij voor gek maarja als dat in mn hoofd zit doe ik het gewoon zo
.Nu is er gisteren een familie hierheen gekomen met hun fitte franse bulldog van 3 jaar. Hun zijn komen vliegen en de hond is s avonds nog overleden ( had het erg benauwd en is dood neergevallen). Echt heel zielig voor die mensen en ik vertelde hun dat ik weleens heb gehoord dat het voor zulke honden gevaarlijk kan zijn om te vliegen. Hun vertelden mij dat dat niet waar was en dat hij vaker had gevlogen enzo. Ook zeiden ze de dat de da hier had gezegd dat het stress was geweest.
Nu was ik benieuwd of jullie ook weleens met zoiets te maken hebben gehad ,of van iemand gehoord hebben over de gevaren van vliegen met stompneuzige honden. Op internet kan ik er niet zo heel veel over vinden. Want wil hier eigenlijk wel iets meer over weten aangezien toch twijfelde of ik met mijn eigen honden zou vliegen of met de auto en de boot ( best een lange rotrit haha) mocht ik ze ooit nog eens moeten vervoeren.
Hopelijk weten jullie iets meer
Groetjes Marcha
. Het verbaasde me gewoon dat het toch best vaak fout gaat en dan dus niet alleen bij kortneuzen maar in zn algemeenheid.