Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daarvoor is het natuur toch? Koper schreef:Iedereen weet toch dat je vogels pas moet gaan bijvoeren als het echt hard vriest en dat egels in winterslaap gaan?
Kan er weinig problematisch in zien als 'wilde' dieren bij een huis en/of tuin een voederplaats vinden... Of ze nu je riet of torretjes opeten of je brokjes.... Koper schreef:Wat ik me nou afvraag is waarom je die teek laat zitten en die egel met een slecht pootje rond laat lopen omdat dat bij de natuur hoort (en waar ik het mee eens ben, ik vind dat je dit goed gedaan hebt) maar voer je wel wilde dieren (vogels, egels) bij? Iedereen weet toch dat je vogels pas moet gaan bijvoeren als het echt hard vriest en dat egels in winterslaap gaan?
En een "huisje" voor die egels... vast lief bedoeld maar meid, had 't niet gedaan...
Cayenne schreef:Koper schreef:Wat ik me nou afvraag is waarom je die teek laat zitten en die egel met een slecht pootje rond laat lopen omdat dat bij de natuur hoort (en waar ik het mee eens ben, ik vind dat je dit goed gedaan hebt) maar voer je wel wilde dieren (vogels, egels) bij? Iedereen weet toch dat je vogels pas moet gaan bijvoeren als het echt hard vriest en dat egels in winterslaap gaan?
En een "huisje" voor die egels... vast lief bedoeld maar meid, had 't niet gedaan...
Die logica snap ik ook niet helemaal. Ik heb ook egels in de tuin en regelmatig ook kleintjes. Lekker met rust laten! Die teek had ik er trouwens al afgehaald (als je hem dan toch in handen hebt....) maar verder niet aanraken. Egels zijn een bron van parasieten.
Overigens hebben egels een groot territorium en trekken ze echt een heel eind weg.
maralyn schreef:En ik denk dat half nederland bijvoert.
Waar gaan mensen zich druk om maken...Jonge slecht vogels worden er toch wel uit gevilterd door hun ouders.
En egelhuisjes, omdat egels enorm zeldzaam worden door het verkeer.
Daarnaast denk ik dan driekwart van onze straat bijvoert. Dus doen wij ook mee.
maralyn schreef:Waarom zou ik dat moeten verklaren..?