Hond al minstens een half jaar ziek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nanno_123

Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:30

Hallo,

Onze hond (Schapendoes) is al minstens een half jaar ziek:
- kotsen
- diarree
- flauwvallen tijdens het spugen
- pijn aan de anus van de diarree

Hij heeft ondertussen al 5 antibiotica kuren gehad, verschillende medicijnen, verschillend voer.
we zijn ook al naar een 2e dierenarts geweest voor second opinion maar die weet het eigenlijk ook niet..
dan is het weer een darmontsteking, een voedselallergie of een virus enzovoort.

heeft iemand die ook met zijn/haar hond meegemaakt en hoe is dat overgegaan?
of weet iemand wat dit kan zijn?

wij zijn ten einde raad en het is echt onwijs sneu, hij laat niet zo gauw merken dat hij zich niet lekker voelt, is altijd vrolijk maar hij word mager en zn vacht ziet er niet uit!

Stybba

Re: Hond al minstens een half jaar ziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:41

Wat voor soorten (en merken) voer heb je allemaal geprobeerd als ik vragen mag?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:42

A bah wat naar! Hoe oud is je hond?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:45

hij is 8 jaar!
(ik ga even opzoek naar alle voerzakken)

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:46

5 Antibiotica kuren in een half jaar?
Zo via internet weten wat er aan de hand is, is erg lastig.
Maar ik zou ten eerste eens goed kijken naar wat je voert.
Om even een voorbeeld te noemen Royal Cannin is een van de slechtste voeren maar toch is het vreselijk duur en verkopen veel dierenartsen het.
Daarnaast zou ik stoppen met al die antibiotica erin stoppen/
Antibiotica valt niet alleen de ziekteverweker aan maar is ook een aanslag op het lijf zelf en de weerstand.
Een keer antibiotica is niet erg en kan ook zeker nodig zijn maar 5 keer in een half jaar is alles behalve goed.
Daarnaast zoek naar iemand die je wel kan helpen.
Je zegt zelf de dierenarts zegt elke keer weer wat anders en geeft elke keer weer andere medicijnen mee.
Dat heet gewoon gokken.
Persoonlijk vindt ik dat een dierenarts zeker moet zijn van zijn zaak voor hij iets voorschrijft.
En daarnaast probeer zijn weerstand op te krikken.
Gezonde voeding, voldoende beweging en een weerstand opkikkertje.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:49

hij kreeg eerst standaart Eukanuba, daarna Denkadog en nu Specific..

Daarom zijn we ook naar een 2e arts gegaan maar die weet het ook niet! als er niks uit komt moeten ze wel wat proberen maar het duurt nou wel erg lang.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:52

Idd erg vervelend, en dat al een half jaar... Ik vraag me nog een paar dingen af: Kotste hij wel eens vaker voor hij echt duidelijk ziek werd en hoe was zijn ontlasting voorheen? Is er ook bloed onderzoek gedaan en is de ontlasting onderzocht op bacteriën, gisten, parasieten en bloed? Heeft je DA misschien al contact gehad met Utrecht? Misschien dat ze daar meer weten?

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:56

Nanno_123 schreef:
hij kreeg eerst standaart Eukanuba, daarna Denkadog en nu Specific..

Daarom zijn we ook naar een 2e arts gegaan maar die weet het ook niet! als er niks uit komt moeten ze wel wat proberen maar het duurt nou wel erg lang.

Die Eukanuba zou ik als ik jou was nooit meer in huis halen.
Ik zou zeggen probeer Power of nature en anders orijen.
Of als je niet vies bent van vlees gewoon over op vers vlees.
Al eens gedacht aan de natuurgeneeskunde?
En als je gaat kijken en op sommigen site`s zweverig gedoe leest niet schrikken de meeste natuurgeneeskundige hebben hier niks mee.
(niet beledigend bedoelt naar de personen die wel in chakra voelen enz geloven hoor)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:59

Voordat hij echt ziek was had hij ook snel last van zijn maag bijvoorbeeld door in koud water te zwemmen dan kwam zn eten er ook altijd weer uit terwijl onze andere hond daar veel beter tegen kan.
dit doen wij dus ookal een lange tijd niet meer.
zijn ontlasting was altijd gewoon normaal tot een half jaar terug, soms gaat het beter dan spuugt hij een tijdje niet en word zijn ontlasting dikker maar zodra je denk dat het beter gaat, is hij weer terug bij af.
er is bloed afgenomen maar daar kwam niets uit.
Ja Utrecht zou nog een optie zijn, helaas is onze hond niet verzekerd en hebben wij ondertussen al 2 hele dure honden(andere hond heeft artrose en gescheurde knieband, geopereerd en al!) maar het aller belangrijkste is dat hij beter word dus waarschijnlijk hebben we geen keus!
bedankt voor je reactie!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:03

Klinkt behoorlijk als een probleem met voer.
Heb je al eens proplan (zalm) geprobeerd?? Wij hebben met een van onze honden ook ontzettend lopen klooien in het begin. Meerdere soorten speciaal voer. Toen pikte hij regelmatig de brokjes van onze andere hond (de proplan dus) en daar gaat het prima op!
Hij heeft nog wel steeds als je maar iets anders geeft (of bijvoorbeeld na het zwemmen) dat hij weer aan de dunne is :P
Gaven hem in het begin ook kip, omdat we dachten dat dat goed was bij diaree, maar daar gaat hij juist van :P Gekookte tartaar gaat dan weer wel heel goed! (ziet er niet uit, maar vinden ze wel super lekker)
Sterkte met je beestje!
(en ik ben jaren terug met m'n hond bij een reikibehandelaarster geweest en heb daar super ervaring mee!)

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:09

Ja dat is natuurlijk het lastige, dat iedere hond het weer anders doet op een soort voer!
proplan hebben wij nog niet geprobeerd dus dat moeten we dan denk maar is gaan doen!
het rare is dat hij vaak aan het begin goed gaat op voer, maar na een tijdje op dat voer ook weer ziek word. lijkt wel zodra hij "went" aan voer dat het dan mis gaat, kan zo iets?

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:13

Nanno_123 schreef:
Ja dat is natuurlijk het lastige, dat iedere hond het weer anders doet op een soort voer!
proplan hebben wij nog niet geprobeerd dus dat moeten we dan denk maar is gaan doen!
het rare is dat hij vaak aan het begin goed gaat op voer, maar na een tijdje op dat voer ook weer ziek word. lijkt wel zodra hij "went" aan voer dat het dan mis gaat, kan zo iets?

Als een hond niet goed tegen bepaald voer kan merk je dit pas na 3 weken in de meeste gevallen.
Daarnaast duurt het dan ook weer zo`n 3 weken voor alle symptomen weg zijn.
Dus voer je nu eukanuba en ga je over op proplan.
Maar heeft je hond na de overgang nog steeds diaree dan betekend dat niet dat je hond ook niet tegen proplan kan.
Dit dien je eerst 3 weken aan te houden voor je dit goed kan bepalen.

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 15:17

we hebben alles veel langer geprobeerd dan 3 weken!

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:41

Als je vers voer wil gaan proberen (kvv is het makkelijkste als je brokken gewend bent) lijkt mij het beste een eliminatie dieet te volgen. Dan kan je uitsluiten of hij ergens (een specifiek dier) allergisch voor is. In veel brokken zit bijvoorbeeld kip verwerkt, als hij daar allergisch voor zou zijn kan je dat uit sluiten. Idem voor graan, rijst, gluten etc. Voorbeeld waar het wel mooi is uitgelegd door een kvv merk: http://haaksbarf.eu/html/eliminatiedieet.html

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:49

Ik zou sowieso zo snel mogelijk overstappen op kvv of barfen, maar niet zonder je ingelezen te hebben. Een eliminatiedieet zou helemaal mooi zijn, maar dan zou ik niet kiezen voor Haaksbarf. In die rollen zit namelijk groente verwerkt en als je hond dan klachten houdt, weet je nog niet of het nou door de diersoort of door de groente komt.

Kijk eens rond op barfplaats.nl, daar kun je van alles lezen en vragen over kvv/barfen.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:54

Idd ga eens een tijdje KVV proberen mocht dat niet lukken. Maar je sluit dan wel veel stoffen die irriteren uit en dat is wel fijn.

Een keer maag laten testen op bacteriën iets moet er zijn daar wat hem irriteert.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:02

Sonja89 schreef:
Ik zou sowieso zo snel mogelijk overstappen op kvv of barfen, maar niet zonder je ingelezen te hebben. Een eliminatiedieet zou helemaal mooi zijn, maar dan zou ik niet kiezen voor Haaksbarf. In die rollen zit namelijk groente verwerkt en als je hond dan klachten houdt, weet je nog niet of het nou door de diersoort of door de groente komt.

Kijk eens rond op barfplaats.nl, daar kun je van alles lezen en vragen over kvv/barfen.

Ik heb me eigenlijk helemaal niet ingelezen in het merk (ik heb katten en daarvoor zitten er normaal geen groeten in het kvv verwerkt) :o
Maar idd, zoals Sonja zegt zou ik kiezen voor een zo puur mogelijk merk zonder groente, rijst en andere toevoegingen. :j

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:04

Persoonlijk zou ik qua KVV voor lotgering gaan.
Dit is zo ongeveer de meest simpele kvv zonder groente, rijst, chemische toevoegingen en dergelijken.
Inweze is het gewoon een barfmaal dat in de maalmachine is gedaan.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:08

Maar als de dierenarts dacht aan een voedselallergie, moest je niet de z/d van Hill's proberen?
Of heb je een ander hypoallergeen voer geprobeerd?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:19

Eilish schreef:
Maar als de dierenarts dacht aan een voedselallergie, moest je niet de z/d van Hill's proberen?

Daar zit alsnog een hoop troep in en is 3x zo duur al KVV. Bij mij hielp het niet en met Lotgering was de jeuk binnen een week weg. Wel goed kijken naar de hoeveeheden.

Eerste paar dagen wil de ontlasting nog wel wat dun zijn erna wordt het al snel dikke en de helft minder.

Ik wil niets anders meer.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:25

Een reactie uit een ander topic:

kiki1976 schreef:
Misschien niet met een wetenschappenlijk onderzoek aangetoond.
Maar als je ziet hoeveel honden/katten een legio aan maag, darm, huid (en nog veel meer) problemen zijn die na een overstap op vers (dus kvv en/of barf) zo veel beter/gezonder zijn geworden. En dit lukte niet met een legio aan medicijnen en (speciale dieet) brokken.

Onze vorrige boxer altijd maar spugen en vaak aan de diaree.
Het heeft ons een paar duizend euro aan onderzoeken en medicijnen gekost. Een ik weet niet hoeveel brokken geprobeert, ook hele dure speciale dieet brokken (zo'n €60,- voor 7.5 kg).
Dagelijks 3 soorten medicijnen waaronder prednison.
Maar niets hielp! Het enige wat we ermee opgeschoten waren is dat we wisten dat ze diverse soorten ontstekingen in d'r maag had zitten. Maar geen ab kuur die ze weg kreeg.
We hebben hier ruim 2 jaar mee in de weer geweest. Ze was niet blij, en 24 kg voor een boxer is weinig!
Uiteindelijk hebben we er ook aan gedacht om haar in te laten slapen want we vonden het niet eerlijk tegen over haar.
Maar via via in aanraking gekomen met barf. Barf durfde ik niet aan (had altijd geleerd dat botten gevaarlijk waren). Dus verder gaan zoeken op op kvv uitgekomen.
Wat hadden we te verliezen? Dus overgestapt.
Binnen 2 weken was het spugen en de diaree als sneeuw voor de zon verdwenen.
Daarna zijn we de medicijnen gaan afbouwen en zelfs gestopt.
Ze had geen last meer van haar maag en darmen. Ze werdt een blije boxer, zoals een stuiter boxer hoordt te wezen. Kwam aan in gewicht.
Uit het bloed waren geen ontstekingswaarde's meer terug te vinden en uit de scopie bleek dat haar maag vrij was van ontstekingen.
Hier heb ik geen wetenschappelijk onderzoek voor te hebben die dit aantoond dat kvv/barf veel beter/gezonder is voor je hond/kat.

[BB] Waarom vlees ? en geen brokken?

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 16:32

Prisca schreef:
Eilish schreef:

Daar zit alsnog een hoop troep in en is 3x zo duur al KVV. Bij mij hielp het niet en met Lotgering was de jeuk binnen een week weg. Wel goed kijken naar de hoeveeheden.

Eerste paar dagen wil de ontlasting nog wel wat dun zijn erna wordt het al snel dikke en de helft minder.

Ik wil niets anders meer.

Dierenarts heeft dus Hill's geadviseerd en hebben wij ook gevoert maar dat hielp ook niet.
we zijn net bij de diervoerder geweest en gaan hem nu vlees voeren, meisje zei dat de meeste honden het hier erg goed op doen en dat hij binnen een paar dagen dikkere ontlasting moet hebben. Mocht dit niet werken had ze nog ander soorten vlees om te proberen..
In dit voer zit inderdaad ook nog groenten maar stel dat hij het hier goed op doet kan hij dus een granenallergie hebben.

We gaan in iedergeval even geen brok meer geven en hopen dat het over een week beter gaat!!
Bedankt voor alle reacties en tips ik hou jullie op de hoogte!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:34

Wat voor vlees heb je meegenomen?

Veel succes ermee!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:39

Ik had echt alleen vlees genomen geen groente je weet niet wat er verder nog in gestopt is.

Echt vers vlees stinkt wel maar het is feest om te zien hoe die honden genieten.

Eindeloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:41

Prisca schreef:
Ik had echt alleen vlees genomen geen groente je weet niet wat er verder nog in gestopt is.

Echt vers vlees stinkt wel maar het is feest om te zien hoe die honden genieten.

En binnen de kortste keren ruik je het niet meer.
Al heb ik het persoonlijk nooit vinden stinken op de vis en pens na.