Farmfood goede keuze voor hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

Farmfood goede keuze voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 16:02

Na mn vorige topic over vers vlees toch besloten om over te stappen.
Ik zat te denken aan Farmfood? is dit een goeie keuze voor een maltezer pup van 14 weken.

ze heeft snel last van diarree hoe kan ik dan het beste overstappen? ze krijgt nu brok van Royal Canin.

ik wil niet alleen vers vlees geven maar ook.de brokken hoe kan ik dit het beste verdelen over de week? dat ze toch vers vlees krijgt en brok?

De royal canin brokken eet ze overigens erg moeilijk misschien is dat probleem ook verholpen? en dan nog de belonings snoepjes. Ze krijgt van die bot vormpjes snel diarree kan ik dan ook overstappen op beloningsnoepjes van farmfood? is de diarree daar ook mee verholpen?

heleboel vragen maar wil graag t bste voor mn hondje dus brand maar los!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:10

kel_tje schreef:
Ik zat te denken aan Farmfood? is dit een goeie keuze voor een maltezer pup van 14 weken.

ze heeft snel last van diarree hoe kan ik dan het beste overstappen? ze krijgt nu brok van Royal Canin.

ik wil niet alleen vers vlees geven maar ook.de brokken hoe kan ik dit het beste verdelen over de week? dat ze toch vers vlees krijgt en brok?

De royal canin brokken eet ze overigens erg moeilijk misschien is dat probleem ook verholpen? en dan nog de belonings snoepjes. Ze krijgt van die bot vormpjes snel diarree kan ik dan ook overstappen op beloningsnoepjes van farmfood? is de diarree daar ook mee verholpen?

hier kun je brokken vergelijken en zien wat er in zit is wel al een iets oudere variant.want weet dat acana en orijen nu nog meer vlees bevat
http://uitgelatenhond.nl/hondenvoer

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:12

kel_tje schreef:

je last brok dagen in en vlees dagen dus bv 4 vleesdagen en 3 brok en dan om de dag bv of wat jij het makkelijkste vind.royal canin is niet echt een goede brok dus goed dat je een andere wilt nemen

kel_tje

Re: Farmfood goede keuze voor hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 16:13

is het zo dat ik dan 1 dag alleen vlees mag geven of ook bijv smorgens brok savonds vlees?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:18

Als je hond snel last heeft van diarree, zou ik zeer zeker NIET elke keer wisselen van soort eten. Dan zou ik een keuze maken: brok óf vlees. Van elke keer die wisseling in het voer, gaat je pup JUIST aan de diarree.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:21

Idd, dan zou ik dat niet doen, dan krijg je juist diarree. En geen farmfood brok nemen die zit tot aan zijn nek aan toe vol met granen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:21

kel_tje schreef:
is het zo dat ik dan 1 dag alleen vlees mag geven of ook bijv smorgens brok savonds vlees?

je mag ook s'morgens brok en sávond vlees geven als er maar minimaal 8uur tussen zitten.dit omdat brok en vlees anders verteerd.maar je kunt je hondje ook maar 1x per dag voeren dat doe ik bij onze honden(waarom omdat ik op een honden forum gelezen heb,dat als de hond in een keer een grotere maaltijd krijgt de maag goed vol is en een seintje naar de hersens gaat dat hij vol zit dus een verzadigd gevoel.bij kleinere porties heb je dat vaak niet.en ik vind dit erg fijn voor mij en de honde).maar dat moet je natuurlijk zelf weten ieder zijn metode.
dat ze van wisselen aan de diaree raken is onzin want ik heb vlees honden en als ik vergeten ben uit te leggen geef ik brok en dan is echt niks aan de had,als het hondje van ts het zo gewend is moet dat gewoon kunnen.want het is toch makkelijk als ze ook brokjes eten.ik zou gewoon gaan kijken wat bij jou hondje het beste wrkt en gewoon gaan proberen.ik zou wel een goede brok nemen dus een van de bovenste 3 in de link die ik je gaf ik geef die brokken ook als ik het vlees dus vergeet en hier geen diaree

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:22

xRomana schreef:
Idd, dan zou ik dat niet doen, dan krijg je juist diarree. En geen farmfood brok nemen die zit tot aan zijn nek aan toe vol met granen.

misschien kun je ts dan wel helpen met wat ze volgens jou wel moet nemen want denk dat ze aan deze post winig hulp heeft

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:26

Ik zou eens even door laten meten waardoor je pup zo aan de diaree is.
Cadiz had dat als pup ook, die bleek een schimmelinfectie te hebben in zijn darmen, wat uiteindelijk zorgde voor jarenlange huidproblemen.

Je kunt met bioresonantie ook alleen maar door laten meten, dan weet je iig de rede, kun je daarna nog zien of je ook met bioresonantie wil laten behandelen of dat je vandaaruit iets met voeding gaat doen.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:27

TS was ook niet van plan de Farmfood brok te geven, maar het verse vlees van Farmfood.
Ik kan op de site niet zo goed vinden wat er nou wel in zit, alleen wat er niet in zit.
Ik zou zelf niet zo snel voor FFF gaan dus. Zelf heb ik liever gemalen vers vlees mét bot en niet compleet, maar wat je zelf compleet moet maken door genoeg diersoorten te halen.

Maar voor ik van alles ga adviseren lijkt het me zaak dat TS eerst beslist of ze dan voor vers vlees of brok wilt gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:30

NynckeL schreef:
Cadiz had dat als pup ook, die bleek een schimmelinfectie te hebben in zijn darmen, wat uiteindelijk zorgde voor jarenlange huidproblemen.

Je kunt met bioresonantie ook alleen maar door laten meten, dan weet je iig de rede, kun je daarna nog zien of je ook met bioresonantie wil laten behandelen of dat je vandaaruit iets met voeding gaat doen.

ze heeft snel last van diarree staat er dus mijn vraag aan TS heeft ze altijd last van diarre of zo gou ze iets anders eet dan normaal ofzo.want dat is toch een groot verschil soms aan de diarree of altijd.is het altijd dan zou ik inderdaad eerst zoeken of ze niets medische heeft of dat het door iets in bepaalde voeding komt maar dan zou ik dus niet 2 voedingen gaan geven maar gaan zoeken naar 1 ding dat werkt.is het soms dan zie ik geen probleem met over stappen en 2 voedingen geven

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:34

Uitstekend voer!
Mijn hond kreeg toen die pup was Royal canin en eukanuba altijd in de dunne en stinken!!!!!
Tot ik framfood vond en paar dagen later was had ze al veel betere ontlasting. Ik geef het haar nu alweer 5 jaar en ze is in topconditie. Daarnaast krijgt ze ook af en toe vers, maar dat kan uitstekend.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 16:36

ze heeft niet altijd diarree maar het komt als ik met haar naar puppycursus ben geweest en ze veel beloningssnoepjes krijgt. dus ligt het echt daaraan. heb t paar dagen getest door geen belonings snoepjes te geven en zehad geen diarree!

het liefst wil ik vers vlees en brokken gaan geven. het vlees wil ik het liefste gewoon al kant en klaar zodat ik het niet zelf hoef samen te stellen

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:37

NynckeL schreef:

Grote kans dat het met goed voer gewoon goed komt, niets geen gedoe en gemeet.
Omdat ze schrijft dat ze van de beloningskoekjes aan de dunne raakt is de kans groot dat je in die richting moet zoeken.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:46

keona schreef:
kel_tje schreef:

je mag ook s'morgens brok en sávond vlees geven als er maar minimaal 8uur tussen zitten.dit omdat brok en vlees anders verteerd.maar je kunt je hondje ook maar 1x per dag voeren dat doe ik bij onze honden(waarom omdat ik op een honden forum gelezen heb,dat als de hond in een keer een grotere maaltijd krijgt de maag goed vol is en een seintje naar de hersens gaat dat hij vol zit dus een verzadigd gevoel.bij kleinere porties heb je dat vaak niet.en ik vind dit erg fijn voor mij en de honde).maar dat moet je natuurlijk zelf weten ieder zijn metode.
dat ze van wisselen aan de diaree raken is onzin want ik heb vlees honden en als ik vergeten ben uit te leggen geef ik brok en dan is echt niks aan de had,als het hondje van ts het zo gewend is moet dat gewoon kunnen.want het is toch makkelijk als ze ook brokjes eten.ik zou gewoon gaan kijken wat bij jou hondje het beste wrkt en gewoon gaan proberen.ik zou wel een goede brok nemen dus een van de bovenste 3 in de link die ik je gaf ik geef die brokken ook als ik het vlees dus vergeet en hier geen diaree

niet een pup van 14 weken 1x per dag voeren!! daar is het maagje nog veel te klein voor

zorg dat je een kvv zonder gluten neemt, een complete versie en een met bot als calcium bron ipv poedervorm!
de meeste honden kunnen zo probleemloos in 1x overgezet worden maar je kan het ook eerst half om half doen en dan helemaal overstappen.
waarom wil je perse kvv EN brok geven?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:46

Je kunt alles door elkaar geven, kan geen kwaad (de aparte vertering-theorie is alweer achterhaald).

Wat geef je voor beloningssnoepjes? Farmfood heb ik prima ervaringen mee, maar als het de granen is waar ze op reageert kun je beter Taste Of The Wild of Orijen gaan voeren.

Ook opletten met je vers voer. Niet alle kvv (wat jij wil gaan geven) is graanvrij bevoorbeeld.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:58

ik kom er nog even op terug, ik vind fff niet fijn omdat: het dus geen natuurlijke calciumbron bevat. en vitamines mineralen etc zijn toegevoegd.. een brok in vleesvorm dus met veel toegevoegde dingen.
en daarnaast bevat het alleen, runderhart en runderlever.. verder geen organen
een andere versie is rundvlees compleet
dan heb je nog pens en hart compleet (? wat zit er dan nog meer in om het compleet te maken want met alleen pens en hart is het niet compleet.)

zoals je ziet heel weinig variatie..

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 17:09

ik vind t erg lastig door al die verschillende meningen. misschien moet ik eerst de beloning snoepjes van farmood, taste of the wild en orijen proberen. en mn royal canin voer miss maar moet aanhouden? ik weet t niet meer.....

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 17:45

een soort brok houden, en dan is of totw of orijen echt een hele goede keus!

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:16

xRomana schreef:
een soort brok houden, en dan is of totw of orijen echt een hele goede keus!

Dat is dus geen vlees maar een goede kwaliteit brok?
Vlees zou er dan ook bij kunnen of is de brok voldoende?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:26

Dan is brok voldoende :j Ik zou ook niet gaan mengen met voer, óf het een óf het ander. Bovenstaande merken zijn inderdaad prima, ik zou zéker niet voor de supermarkt merken gaan als je hond gauw last heeft van diarree.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:27

Ah, het komt door beloningssnoepjes, dat had ik gemist.

Wat je zou kunnen doen is verschillende soorten gedroogd vlees gebruiken als beloning.
Je kunt tegenwoordig iig kip en pens kopen, ook wel anderen maar die zijn vrij duur.
Als je het vaker wil gebruiken kun je haast beter zelf gaan drogen.
Voor 25 euro heb je bij aximax een droogapparaat, die heb je er zo uit. Ik droog eigenlijk vanalles: lever, vis, long, kipfilet, niertjes, maagjes, konijnenoortjes. Daar zou ik dan een mengseltje van maken

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:29

Ik zou juist wel mengen. Vers vlees is goed voor de darmen en ik vind persoonlijk dat afwissling bijdraagt aan een gezonde spijsvertering.

@TS: je hoeft niet te krampachtig zijn met voer. Volg je gevoel, probeer het één en ander. Bevalt het niet, prima, dan zoek je wat anders. Er bestaat geen voerpolitie, dus je kan lekker doen wat je zelf wilt. En zolang je complete brok en kvv voert zal je hond geen tekorten oplopen.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 18:34

Zelfs meerdere malen per dag voeren aan pup is volgens de dierenarts die ik had achterhaald.
Die raadde juist aan 1x per dag, in de natuur is het ook niet dat pups zo vaak eten krijgen.
Tja, voor alles zijn voor en tegenstanders, dus sluit me bij degene die hierboven schrijft aan, volg je hart er is geen voerpolitie.

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 18:39

Het blijft toch lastig....
Ik ga denk een zak van 400 gram van orijen bestellen om uit te proberen, maar ik kan dan bijvoorbeeld smorgens brok geven en savonds vlees van Farmfood? Om toch wat afwisseling te geven.

Mij lijkt afwisseling namelijk ook beter en lekkerder voor de hond, wij eten ook niet elke dag hetzelfde denk ik dan.