Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
princesmax schreef:waar heb je ze uit laten knijpen? en als je ze zelf uitknijpt doe je dat dan vanaf de buiten of de binnen kant( met je vingers erin zeg maar) ?
princesmax schreef:waar heb je ze uit laten knijpen? en als je ze zelf uitknijpt doe je dat dan vanaf de buiten of de binnen kant( met je vingers erin zeg maar) ?
annepaardoes schreef:princesmax schreef:waar heb je ze uit laten knijpen? en als je ze zelf uitknijpt doe je dat dan vanaf de buiten of de binnen kant( met je vingers erin zeg maar) ?
Ik laat het altijd gewoon door de dierenarts doen.
Het moet namelijk goed gebeuren en het is geen schoon werkje.
Je kan het ook zelf doen als je weet hoe het moet, maar zelf heb ik daar geen behoefde aan en ik vind het prima om het door een dierenarts te laten doen.
princesmax schreef:Nou ik vraag dat juist omdat ik met de trimopleiding bezig ben en wij dus nu leren om niet meer aan de anaalklieren te komen omdat een dierenarts die van binnenuit knijpt en weet hoe alles van binnen in elkaar zit, een trimster weet dat niet en knijpt ze vaak van buiten uit wat helemaal niet goed schijnt te zijn.
princesmax schreef:Nou ik vraag dat juist omdat ik met de trimopleiding bezig ben en wij dus nu leren om niet meer aan de anaalklieren te komen omdat een dierenarts die van binnenuit knijpt en weet hoe alles van binnen in elkaar zit, een trimster weet dat niet en knijpt ze vaak van buiten uit wat helemaal niet goed schijnt te zijn.

Kuggur schreef:"Van buitenuit" en "van binnenuit"...? Er is gewoon maar één manier waarop je anaalklieren leeg knijpt hoor...
scheelt een hele hoop kosten qua steeds naar de da..