Troebel water

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Esprit4

Troebel water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 23:45

Hellooww,
Ik heb sinds een tijdje twee koudwatervisjes
Ik heb de kom schoongemaakt en het water was al een beetje troebel
Toen was mijn voer op en heeft mijn moeder een ander soort gekocht van die balletjes ipv vlokjes
Sinds ik ze dat voer deed werd de kom alleen maar troebeler en nu is een van mijn vissen dood
Ik heb de ander uit de kom in schoon water gedaan en de zuurstof planten schoongespoeld en die erbij in gedaan hebben jullie enig idee waarom het water zo troebel word is mijn vis daardoor dood gegaan of eten ze het voer niet er dreven nog wel balletjes in het water en ik voer ze altijd smorgens
Alvast bedankt :3

Ludique96

Re: Troebel water

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:46

Je water telkens helemaal verschonen is ook niet goed. In kraan water zit bijv. ook kalk in en dat is ook
niet goed voor de vissen als je je vissen weer een keer verschoont haal dan 1/3 er uit en ververst dat.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:48

je water wordt snel vies door teveel eten.
ik denk dat je teveel geeft. 2 visjes hebben niet veel nodig.
zit er een pompje in?
en een kom is niet meer van deze tijd he, dat is veel te klein.
kan beter een vierkant of rechthoek aguqrium nemen.

en visvriendelijk spul kan je in de dierenwinkel kopen, door het water heen doen.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 23:50

Dankjewel! Toen ik ze kocht is mij vertelt dat ik ze helemaal moest doen maar niet te vaak dan is dit toch weer wat anders :)

Ja dat bedoel ik haha ik heb een rechthoekige sorry er zit een pompje in

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 23:54

En is je PH ook goed? Controleer je dat ook regelmatig en een aquarium is beter. En een pomp
je er in doen zodat het water word gefilterd en ook niet stil ligt waardoor er minder alg kan ontwikkelen.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 23:59

Ik heb er een pompje in waardoor het water iets beweegt maar niet veel

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 07:42

Ik ben bang dat, als je je niet snel inleest over het houden van vissen, je andere vis ook niet lang meer zal leven. In deze 2 links staat al wat informatie: [BB] Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen) en deze [BB] De waarheid over goudvissen.
Daarnaast kom je op vissenfora ook een heel eind. Bv op www.aquaforum.nl. Hier is bv een artikel over het houden van goudvissen van dat forum: http://www.aquaforum.nl/ubb/pdfs/het_ho ... vissen.pdf.

Voel je niet aangevallen, je bent niet de eerste die dit op deze manier doet. Maar voor het welzijn van je vissen, zul je echt iets moeten veranderen.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 13:17

Ohgut ik heb nu gewoon medelijden met mijn vis
Ik had er eerst drie inzitten daarvan zijn er twee overleden en toen heb ik er eentje bij gekocht want alleen was ook zo zielig
Toen ik het aquarium kocht zij die man dat er wel een stuk of 6 vissen in konden maar mijn aquarium is echt niet heel groot twee kleine visjes kunnen er redelijk in zwemmen
Is ook fijn dan denk je naar een dierspeciaalzaak te gaan schiet je er nog niks mee op

Wat is nu het beste om te doen?
De helf van het water eruit halen en er schoon bij in doen en het pompje er in
Want bij ons in de vijfer kan die niet dan is die zo op en een groter aquarium kan ik nu niet halen dan zal ik echt moeten wachten op mijn loon

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:05

Je kan het beste.even de linkjes gaan lezen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 18:26

Esprit4 schreef:
Ohgut ik heb nu gewoon medelijden met mijn vis
Ik had er eerst drie inzitten daarvan zijn er twee overleden en toen heb ik er eentje bij gekocht want alleen was ook zo zielig
Toen ik het aquarium kocht zij die man dat er wel een stuk of 6 vissen in konden maar mijn aquarium is echt niet heel groot twee kleine visjes kunnen er redelijk in zwemmen
Is ook fijn dan denk je naar een dierspeciaalzaak te gaan schiet je er nog niks mee op

Wat is nu het beste om te doen?
De helf van het water eruit halen en er schoon bij in doen en het pompje er in
Want bij ons in de vijfer kan die niet dan is die zo op en een groter aquarium kan ik nu niet halen dan zal ik echt moeten wachten op mijn loon

Je bent echt niet de eerste waarbij dit zo gaat. In goed vertrouwen luister je naar 't advies van de dierspeciaalzaak en helaas blijkt dan vaak dat deze mensen er geen verstand van hebben.

Ik zou op je gemak even de links doorlezen en op het aquaforum verder zoeken naar informatie over goudvissen. Denk er wel over na dat ze een aquarium van zo'n 1.20 meter nodig hebben. Heb je daar de ruimte voor, het geld, de energie om daar tijd in te steken? Het is niet zomaar wat namelijk.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 22:54

de ruime heb ik sowieso niet het geld tjah dat zal sparen worden voor een grotere
maarja dat heb je ook niet zo voor elkaar
maar dan is het ook het probleem van de markt waarom verkopen ze die kleine dingen dan

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 22:56

Er zijn vast wel buren met een vijver toch? :)

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:33

wij hebben zelf ook een vijver maar daar mag/kan die niet in en om hem nou hier in de buurt in de grote vijver te zetten vind ik ook zielig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:34

Nee, ik bedoel; er zijn toch wel buren met een goudvissen vijver? :)

Als ik in ons rijtje kijk zie ik al sowieso 4 met een vijver.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:47

Bij ons is er geen een met een goudvissen vijver ja wijzelf haha naja mijn moeder wil geen goudvissen omdat die heel erg woelen enzo
Ik heb een aquarium van 30x30x30 dat is dan 27 liter water toch

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:51

Ja klopt :)
(Dat is zelfs te klein voor guppen := )

Kun je je moeder niet overtuigen dat deze vis er tijdelijk in mag omdat ie anders dood gaat?

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 23:54

Nee dat gaat niet werken ik heb een pandavis dus die vind je ook niet meer terug hahah

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 23:56

Pandavis? Dacht dat je een goudvis had :=

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 00:00

Haha ik ha eerst 3 goudvissen er gingen er twee dood toen heb ik er een andere vis bijgekocht en das een panda vis een hele kleine met van die dop oogjes :')
Volgens de winkel was het hetzelfde soort als een goudvis

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:12

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 00:19

Ik heb een telescoop-oog
Ik ben al op marktplaats aan het zoeken naar een groter aquarium :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:22

Let er wel op dat je vloer geschikt is. Je hebt nog huizen met houten vloeren en die vinden zo'n zwaar aquarium niet fijn. Belangrijkste is goed filter en minimaal 1.20 lang :)
De telescoop vis vindt de vijver niet leuk, het zijn geen beste zwemmers :=

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 00:32

Haha nee hij peddelt hier ook maar een beetje rond
Wat ik kwijt kan op de plek waar die nu staat 75x30x40 dat is de maximale grote die ik daar kwijt kan

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 00:39

je moet er een pompje in hangen is goed voor je water maar ze krijgen ook meer zuurstof die heb een vis ook nodig wand zonder gaan ze gauw dood ik heb zelf een vijver en een aquarium in me vijver zitten japansen koi.kapers

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 01:26

Groter aquarium is een goed begin, ik heb nog een bak in de aanbieding; juwel rekord 70 met kap, dubbele lichtbak, kast eronder en heel veel toebehoren erbij, pb maar als je intresse hebt.

Verder vooral opletten dat je niet teveel voert, beter om de dag dan elke dag en dan begin met 4 of 5 korrels, eten ze dat meteen op dan doe je er nog 2 bij en dat moet genoeg zijn.
Water nooit allemaal in een keer verversen, in het bakje wat je nu hebt kun je beter elke week 2 grote koffiekommen verversen, dat moet genoeg zijn. Je ververst normaal 1/4e of 1/5e van de totale bak, pas als je ernstige problemen hebt zoals (sommige) alg of ziekte's ververs je de helft of zelfs meer.