Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
iana schreef:Heel veel loopwandelingen maken (zie Cesar Millan) desnoods met de fiets of rollerblades of iets in die aard....ze zijn inderdaad niet van de gemakkelijksten.....
Dit zijn werkhonden en gaan zichzelf meestal bezighouden als jij dat niet met hun doet of kan.
Uitbreken, vanalles stuk bijten, noem maar op
ik heb ook een hekel aan blaffende honden 
Jis_ schreef:lifaya schreef:hahahaik heb ook een hekel aan blaffende honden
vandaar ook dat ik voor de Basenji ga. Duur grapje maar zulke leuke dieren
Blaffen niet nee maar maken jank geluiden.
Ze zijn sowieso stil hoor, maar als ze geluid maken is het jodelen 
Kentaro schreef:de fokker van onze honden heeft ook 2 beagles en die hoor je bijna nooit!! Bij ons in de wijk zit ook een beagle en ook die hoor je eigenlijk nooit. Het hoeft dus niet!!
Hoe je het goed af kunt leren, zou ik helaas niet weten.
Misschien contact zoeken met een goede gedragstherapeut?!
lifaya schreef:Jis_ schreef:
Blaffen niet nee maar maken jank geluiden.
so wat? veel leukerZe zijn sowieso stil hoor, maar als ze geluid maken is het jodelen
Ik heb me al aardig in het ras verdiept en heb al contact met een fokker (1 van de 4 ofzo in NL)
Willeke12 schreef:Misschien naar cursus? Kleine honden blaffen zo wie zo meer dan grotere honden. Ga met hem trainen en consequent zijn. Ik kreeg de tip als mijn chihuahua blaft naar mensen of andere honden niet gaan praten/schreeuwen want dan denkt hij dat je mee blaft, niets zeggen dus. Zodra die van mij blaft trek ik aan het riempje en moet hij bij mij komen en soms laat ik hem naast me zitten als het extreem is zodat de aandacht bij mij is inplaats van de andere honden en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat. Bij elke wandeling blaft hij hooguit nog 1 keer. succes ermee..
Nikass schreef:Willeke12 schreef:Misschien naar cursus? Kleine honden blaffen zo wie zo meer dan grotere honden. Ga met hem trainen en consequent zijn. Ik kreeg de tip als mijn chihuahua blaft naar mensen of andere honden niet gaan praten/schreeuwen want dan denkt hij dat je mee blaft, niets zeggen dus. Zodra die van mij blaft trek ik aan het riempje en moet hij bij mij komen en soms laat ik hem naast me zitten als het extreem is zodat de aandacht bij mij is inplaats van de andere honden en ik moet zeggen dat het steeds beter gaat. Bij elke wandeling blaft hij hooguit nog 1 keer. succes ermee..
Dat is niet aangeboren hoor, maar een kwestie van (gebrek aan) opvoeding!
lifaya schreef:so wat? veel leukerZe zijn sowieso stil hoor, maar als ze geluid maken is het jodelen
Ik heb me al aardig in het ras verdiept en heb al contact met een fokker (1 van de 4 ofzo in NL)
wel schattig, mijn Sheltie pup gaat uit zijn dak op die geluiden.
Misschien blaft een hondje wel uit angst ooit daar over nagedacht? Misschien is er wel wat gebeurt met het hondje van TS wat grote impact op hem gemaakt heeft. Je kan het niet altijd op gebrek aan opvoeding gooien zoals ik hier heel veel lees.