Ze is 's nachts altijd buiten. 's Ochtends als ze binnenkomt eet ze een klein handje brokjes en een klein laagje (katten)melk. Dan gaat ze weer naar buiten en doet haar behoefte in de tuin, zonder in te graven, soms zelfs op de tegels (alleen ontlasting). Dan komt ze weer binnen en ligt eigenlijk bijna de hele dag op de bank of in haar mandje en af en toe loopt ze naar de keuken om wat brokjes te eten of water te drinken wat er altijd staat.
Onze andere (ex)kater is ook groot, maar absoluut niet dik, die hebben we gewogen en die is 6 kilo, maar wel gewoon heel normaal in proportie zeg maar, hij is, als hij uitgerekt ligt, een meter lang

's Avonds krijgt Adi altijd wat vlees, maar DC taalt er eigenlijk niet om, ze krijgt het dus ook nooit. Alleen als we kip eten en ik heb de 'vieze' randjes eraf geknipt, krijgt ze die altijd, maar dat is misschien 1 keer in de week. 's Avonds ligt DC ook altijd op de bank binnen, of op het dak van de schuur, in de hete zon met haar zwarte vacht
(overdag dan)Overdag is ze ook soms buiten, maar niet de hele dag. Er woont verderop wel een man, waarvan bekend is dat hij andere katten voert, ik vermoed dat DC daar ook vaak is, in ieder geval 's nachts.
En DC vangt ook nog wel eens wat vogeltjes of muizen en die eet ze met huid en haar op. Adi vangt ook wel eens wat, maar die legt het voor ons neer, of DC eet het op...
Maar nu willen we DC af laten vallen, want het wordt gewoon te gek zo. Ik heb dieetvoer gekocht, daar mag ze 88 gram van per dag. Ik heb het afgewogen en in een bakje gedaan, als ze naar de keuken loopt en miauwt om eten dan krijgt ze daar wat van in haar bakje. Verder wil ik haar binnen laten de komende week en dan krijgt ze dus echt alleen de dieet-brokjes te eten en verder niks. Zo hoop ik dat ze volgende week al wat afgevallen is...
Iemand anders nog tips om haar af te laten vallen misschien?
Beetje slechte foto, maar voor het idee:

, maar kan later op de dag ook nog een brokje verschalken. Het voer ligt verstrooid op verschillende plaatsen in huis.