Vlooien

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 14:03

Hallo,

Ik heb net ondekt dat mijn kitten van 3,5 maand en mijn kat van 13 jaar vlooien hebben. :(

Nu ga ik maandag/dinsdag vlooienpipetjes halen. Maar ik was benieuwd of jullie nog huis-tuin-keuken middeltjes weten die ik eventueel kan gebruiken.

Mijn schoonmoeder zei sowieso dat ik allebei de katten met groene zeep kan wassen. Nu gaat dat met de kitten waarschijnlijk wel lukken, maar met de oudere kat word dat wat moeilijker want dat is nogal een 'Diva'. Dat word dus een eerder een gevecht. Ik ga het wel proberen. Maar ik las dat je met groene zeep de eitjes niet dood?

Hopelijk weten jullie nog iets. :j

Groetjes Samantha

bartissimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:06

Gewoon even druppeltjes halen bij de dierenarts,zijn vaak goedkoper als de fronline combo ed. en werken vaak langer,even druppelen in de nek en weg zijn de vlooien met een paar dagen voor ongeveer 2 maand.

Samsie

Re: Vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 14:08

Weet je misschien hoe duur deze pipetjes zijn? Ik heb hierachter een dierenarts zitten.

De kitten komt niet buiten, de oudere kat wel.

bartissimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:11

weet t zo niet uit mn hoofd maar volgensmij rond de 35 40 euro voor 6 pipetjes,maar wil niet anders weer

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:13

Die advantage die ze bij onze DA hebben werkt echt super goed! Heb hem pas online besteld voor 4 pipetten voor 18 incl verzenden. PB maar even voor de site als je die wilt!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:16

Wil je mij die link ook pben?

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 14:29

_coquette_ schreef:
Die advantage die ze bij onze DA hebben werkt echt super goed! Heb hem pas online besteld voor 4 pipetten voor 18 incl verzenden. PB maar even voor de site als je die wilt!

Zou je mij de site willen pben. Ik ben verder zelf helemaal niet bekend met vlooien en middeltjes. Kan ik met 4 pipetjes 2 katten doen? En voor hoelang werkt het?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:30

Je gebruikt 1 pipet per kat per keer, en eens in de 3 maanden dacht ik?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:48

1 pipet per kat. Kijk ook even naar het gewicht van beide katten. Advantage is er voor katten tot 4 kilo en vanaf 4 kilo. De pietjes werken 1 maand.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 14:52

Leandra schreef:
1 pipet per kat. Kijk ook even naar het gewicht van beide katten. Advantage is er voor katten tot 4 kilo en vanaf 4 kilo. De pietjes werken 1 maand.

Heel goed!

Eigenlijk alle middelen voor vlooien werken maar 1 maand!!!
Voor teken ( frontline) wil het nog wel eens 6 weken werken, maar meestal niet helaas.
Frontline werkt sowieso al minder goed. Advantage werkt goed en anders stronghold bijvoorbeeld, dan heb je ze ook direct ontwormt. Eitjes die ze oplikken met wassen veroorzaken ook weer wormen namelijk!

Ennn heel belangrijk!!! Je huis schoonmaken! En niet 1 keer, maar elke dag stofzuigen. Doe een stukje vlooienband in je zak of gooi de zak gewoon weg erna!Sprayen werkt ook goed. En was alles wat kan!
Maar met een echt vlooienplaag ben je niet zomaar klaar helaas.

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:00

kan hier over mee praten ( helaas :( ) zit de hele zomer al te vechten tegen die rotbeesten en heb pas na 3 maanden het idee dat het al iets minder wordt. Ik had ze vorige jaar in de zomer voor het eerst. Alles stofgezogen, kat gewassen ( 3 x) en pipetjes en alles ondergespoten ( zelfs door een professional). In de winter ( dacht ik ) alles weg , kat had nergens last van en ik had ook geen jeuk meer. Totdat..... ergens in mei bij mij alles begon te kriebelen. Ook bezoek meenden jeuk te hebben gehad na het bezoek. :s Niet goed dus en jahoor vlooien inspectie bij de kat en we waren weer terug weer bij af :'( BOEHOE! Dus weer stofzuiegn , dag in dag uit.... alles ondergespoten en kat ook weer gewassen. Ik heb het idee dat het weer wat minder wordt, maar af en toe zie ik er weer eentje springen of er duikt er een op de kat of op mn kleren. Soms heb ik echt het idee dat niks helpt. Mijn kat heeft ook een vlooienbandje maar daar hebben die vlooien lak aan volgens mij....

Gewoon goed stofzuigen, kat doorkammen voor controle en veel spuiten met vlooienspul en dan maar hopen...

Succes!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:02

Bij ons ging het goed door elke dag te stofzuigen en de kat vaak te kammen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:06

Vlooienband werkt idd niet.
Maar een pipet ook niet als je dit doet nadat je de kat gewassen hebt.
De wast dan de vetlaag weg en dan blijft de vloeistof van de pipet niet hangen. Hier altijd een paar dagen tussenlaten!
En ook de hele winter door blijven ontvlooien. Door de verwarming en minder (lange) strenge winters overleven de vlooien helaas veel beter.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 15:12

Dan was ik ze vandaag allebei en dat moet ik dus een paar dagen wachten tot ik de pipetjes geef?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:16

Een vlooienband in de stofzuiger werkt niet voldoende. Vlooienband werkt pas in combi met warmte van de huid.
Belangrijk is je dieren blijven behandelen, dus niet alleen als je ze ziet lopen want dan ben je al te laat. Ook is het verstandig om eens in de paar maanden je huis te behandelen, of je koopt een pipet die ook je huis beschermd (oa frontline combo). Deze blijft werken wanneer huidschilfers van het dier afvallen.
Een vlo gaat pas 24-48 na aanraking met anti-vlospul dood. Het zou dus kunnen dat hij in de tussentijd al ergens eitjes heeft gelegd.

edit: Zie nu je berichtje boven mij: Of je wacht nog een dag en geeft morgen een pipet. Vlooien gaan niet gelijk dood van wassen. Ik werk in een trimsalon en zelfs bij vlooienshampoo duurt het even voordat ze dood zijn. Wel spoel je er een aantal uit, net als de poepjes die ze achter laten (geeft rood water).
Ik zou ze dus niet wassen en morgen zodra je pipetten gehaald hebt ze pipetteren. Ook zou ik ze ontwormen: waar vlooien zijn, zijn wormen.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 15:20

Oke, dan moet ik ook ontworming halen :) Enig idee hoeveel dat kost?

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 15:30

Haal geen goedkope ontwormtroep bij de dierenwinkel. Daar zitten allerlei bijstoffen in en het werkt geen klap. Ik wil niet zeggen dat er bij de dierenwinkel alleen maar troep verkocht wordt, maar let wel op wat je koopt. Bij de dierenarts kan je milbemax kopen. Is een goed ontwormingsmiddel. Bij ons (in het gooi) is het ongeveer 7 euro per tablet per kat.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:16

Samsie schreef:
Dan was ik ze vandaag allebei en dat moet ik dus een paar dagen wachten tot ik de pipetjes geef?

Ja :j
Anders loopt het er zo af en is het zonde van je pipet.

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:17

Heb de kitten net gewassen, de vlooien kropen allemaal naar zijn koppie. Echt heel erg vies. ;(

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:18

Samsie schreef:
Oke, dan moet ik ook ontworming halen :) Enig idee hoeveel dat kost?

Kan je beter stronghold halen. Dat is tegen de vlooien en wormen ( alleen niet tegen lintworm, maar katten hebben voornamelijk spoelwormen).
Je kan ze anders tussendoor nog een keer ontwormen met Milbemax of profender ( de laatste is ook een pipet voor in de nek).
Deze producten zijn alleen bij de dierenarts te krijgen en niet in de dierenwinkel.
Hoewel ze daar anders zeggen werken deze producten gewoon niet voldoende.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:19

Samsie schreef:
Heb de kitten net gewassen, de vlooien kropen allemaal naar zijn koppie. Echt heel erg vies. ;(

Lekker kammen en plukken en ze verzuipen in een kom water.
Heb dat ook ooit gehad met een kitten die er bijna aan onderdoor ging ( gevonden) en daar heb ik een avond op zitten kammen :=

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:21

Dan kan ik beter stronghold halen, ik ga het morgen vragen aan de dierenarts. Ik heb hem nu in een kamer opgesloten, zodat hij geen kou vat. En ik ga inderdaad straks nog kammen en ze verzuipen. :')

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:22

Onder de douche had ik ook de vlooien weg gehaald die tevoorschijn kwamen, het is alleen vervelend dat de kitten ook zwart op zijn hoofdje heeft...

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 16:24

ja op zwart zie je het moeilijker idd, maar met een lamp erboven zie je ze wel hoor! :j

Haal morgen ook bij je dierenarts een spray voor in huis. 5% van de vlo zit op je dier en 95% in je huis :=

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-12 16:26

Ieuw, als ik daar bij nadenk dat die vlooien ook in huis zitten...........