Om half 5 reden een vriendin en ik langs het noord Aa in Zoetermeer, zien we daar een vrij magere jonge kat zitten. Eerst 20 meter verder gereden, ik ben niet zo'n 'alles moeten we redden persoon' , maar toch de auto maar omgedraaid... Katje was in het begin een beetje schuw, het is zo' n katje wat geen kitten meer is, maar ook nog niet volwassen is.
We vonden het nogal mager en suf, dus maar even naar het restaurant daar gereden, daar zeiden ze dat het een wilde kat was die er sinds een paar weken liep. Aangezien het beestje ondertussen bij ons op schoot klom en er nou niet uit zag of het genoeg gevangen had de laatste tijd, besloten we hem naar het asiel in Zoetermeer te brengen.
Komen we aan bij Dierentehuis Zoetermeer, is het net een kwartier dicht, het hek zat dus dicht. Er stond nog wel een auto en de deur van het gebouw stond nog open, wij dus roepen, zie ik na 10 min iemand! Ik blij en zwaaien!
Komt ze naar buiten en zegt: 'we zijn gesloten' , dus ik zeg: ja dat weet ik, maar ik heb een kat gevonden. Zegt ze: ' ja jammer, wij zijn gesloten!!'
Ik was compleet verbijsterd en zei: waar moet ik heen dan met de kat? Zegt ze terwijl ze naar binnen loopt: bel de dierenambulance maar ofzo!
Aan de andere kant zal het wel weer extra werk voor ze zijn, maar goed, waar moet het beestje anders heen?
Die is ook niet zo heel makkelijk met andere katten zoals je weet.