Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
L_iek schreef:Blijheid, dat is zeker het proberen waard. Dan kan hij ook gewoon lopen zonder dat hij ergens tegen aan stoot. Zijn die gewoon verkrijgbaar bij de dierenspeciaalzaak? Want ik heb de dierenarts er gisteren niet over gehoord.

Tammy_ schreef:Wat voor hond is het, en hoe lang is hij alleen? Hoe lang word er met hem gelopen/getraind? Poten bijten is vaak uit verveling..
ladypaard schreef:Onze hond heeft dat ook,
Bijt gewoon zijn poten kapot.
Het komt en het gaat. Laatste paar keren steeds mee naar de dierenarts gegaan en krijgt dan antibiotica. Verder geven we hem dan druppels tegen allergie (homeopatisch) En dan gaat het weer even over.
Helaas heeft men de betreffende hond moeten laten inslapen op advies van de dierenarts. Het probleem was te hardnekkig en een band om zijn kop werd simpelweg telkenmale vernield. Dit was destijds voor de eigenaar een zeer moeilijke beslissing. annepaardoes schreef:Het ligt er natuurlijk helemaal aan waarom je hond zo bijt, maar ik heb de tip bij de hondensportschool gehad om vaker yoghurt en biergist te geven.
Onze hond krijgt het nu een paar dagen en heeft vandaag zijn laatste prednisonpil gehad. Dus we zullen zien of het werkt.
Prisca schreef:annepaardoes schreef:Het ligt er natuurlijk helemaal aan waarom je hond zo bijt, maar ik heb de tip bij de hondensportschool gehad om vaker yoghurt en biergist te geven.
Onze hond krijgt het nu een paar dagen en heeft vandaag zijn laatste prednisonpil gehad. Dus we zullen zien of het werkt.
Tuurlijk ik had bloedproeven gedaan en daar kwam niets uit. Ik werd er gek van en mijn hond ook. Toen ben ik als laatste hoop vlees gaan gebruiken en alles was weg. Kreeg weer een mooie vacht en krabben deed ze niet meer.
Mijn Da was ook verbaasd (die geloven vaak toch in het traditionele) die is nu ook aan het kijken wat het werkelijke effect is op honden die jeuk en huid problemen hebben. Vaak blijkt het uit het voer te komen.