Komen we net uit het veld, komen 2 redelijk jonge mensen met een Mechelse herder (of iets wat er op lijkt, heb niet goed gekeken) het veld inwandelen.
Ik zag al van een afstandje dat de vrouw (ik schat haar rond de 20?) met een stok in haar handen liep en de hond hiermee tegen zijn snuit/hoofd aan het tikken (slaan?...ik kan natuurlijk niet voelen hoe hard het was) was.
Ik vermoed dat de hond nog niet zo oud was. Hij kwam me erg speels over.
Op het moment dat we langs elkaar lopen op de veldweg, loopt haar hond voor haar voeten door naar onze hond. Op dat moment bukt ze zich voorover naar de hond toe en slaat hem met de stok op zijn rug
.Mij ontviel ook meteen heel verontwaardigd: Nou ja zeg..
Krijg ik als antwoord: Ja sorry mevrouw, we zijn hem vanalles aan het leren.
Ik heb gezegd: Ja, dan sla je hem niet op zijn rug! Ga op cursus!!
Werkelijk....ik hoop echt dat ik haar nog eens tegenkom. Dan spreek ik haar er toch nog eens op aan.
Ik heb onze Bull Terrier nog nooit geslagen! En dat zijn nogthans erg koppige beesten
. Daar moet je sterk voor in je schoenen staan, want het zijn net kleine kinderen...halen je soms het bloed onder de nagels vandaan
. Maar een goede cursus doet wonderen....en niet slaan!
. Misschien staat ze wel voor andere oplossingen open.
9 van de 10 keer reageren mensen behoorlijk positief is mijn ervaring. En juist zo kun je de mensen en de hond echt helpen.
.
).
).