Poes kwijt, binnenshuis!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fiej

Poes kwijt, binnenshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:32

Hoi,

Ik ben gisterenavond mijn nieuwe kitten van 12weken gaan ophalen.Onderweg naar huis was ze heel dapper en lief en helemaal niet bang. Echter thuis aangekomen was duidelijk het kwartje gevallen dat ze niet meer op haar normale plekje was en verstopte ze zich overal achter en onder, nu op zich geen probleem ik heb tijd en geduld genoeg om haar vertrouwen te winnen. Vannacht zat ze om half 2 nog steeds onder de bank, hebben heer er onderuit gehaald en achter in de kamer gezet waar haar eten en drinken en de bak staan.
Ze zat toen achter haar nestje, heeft nog een halfuurtje gemiauwd. Ik heb toen nog iets horen ritselen en ben dan in slaap gevallen.
Poes kon enkel in onze slaapkamer en haar kamer.
Aangezien ze nog heel bang is van ons helpt schudden met haar bakje niet..
Ik heb mijn vorige kitten moeten laten inslapen na 3 dagen ivm het fip virus, je begrijpt dus wel dat ik helemaal van m'n melk ben..

Iemand tips waar ze zich kan verstopt hebben?

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:34

Ehm een warm & donkere plek ofzo? Heb eigenlijk geen idee, wel erg vervelend natuurlijk :(:)
Laatst bijgewerkt door Emie99 op 09-09-12 10:34, in het totaal 1 keer bewerkt

femkepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:34

Onder de bank weer? IN de bank? Achter kasten! In de klerenkast, onder bed? Helpt het ook niet om met een speelgoed muisje ofz te rammelen?

Fiej

Re: Poes kwijt, binnenshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:37

Mmh, we hebben zo goed als alles verschoven en uitgeladen.
Onder de bank zit ze niet, kan ook niet aangezien de deur van de woonkamer toe was.
Ik heb jammer genoeg geen speelgoed dat rammelt, maar heb haar gisteren al eens willen verleiden met wat speelgoed en toen was ze gewoon héél bang van mij.

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:39

Wat me ook zo ongerust maakt is dat haar bak niet gebruikt is, geen eten weg.
Enkel de snoepjes die ik gegeven heb vannacht zijn op.. :(

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:39

ik ben ooit een kat kwijt geweest die ik in de televisiekast terug vond,zou dus kijken of ze ergens in geklommen is :j
ze zijn nog klein en kunnen zoch overal verstoppen,meestal daar waar je het niet verwacht.
ohe en een bankstal daar kunnen ze ook IN klimmen,onder zijn ze vaak open,dus zou toch ff gaan kijken
Laatst bijgewerkt door ellepel op 09-09-12 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:40

katten verstoppen zich op de kleinste plekjes het makkelijkste is ga plat op je buik liggen dan zie je wat je kitten ziet en kijk of je leuke plekjes ziet of donkere warme plekjes

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:40

Rustig alle mogelijke plekjes zoeken en als je ze gevonden hebt, lekker laten zitten, mits ze veilig zit.

Emie99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:41

Is er echt geen mogelijkheid dat ze ergens anders in het huis zit. Katten zijn soms heel slim in dat soort dingen... :)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:41

Katten kunnen héél goed zijn in zichzelf verstoppen. Zo heb ik onze oudste eens slapend in de net verschoonde kattenbak aangetroffen. Daar dacht ik in begin ook echt niet aan dat ze daar zou liggen, maar madame lag heerlijk.....
Beide dames kruipen ook wel eens in of onder een stapel kleding of dekens, rollen ze zichzelf helemaal in. Misschien dat dat zou kunnen?
Of een doos of kastje wat een klein beetje open staat?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:42

Ik zou me niet teveel zorgen maken, sommige katten hebben gewoon wat langer nodig om een beetje te relaxen. Die van mij heeft een week in dr holletje gezeten en die waren we ook regelmatig kwijt.. Geloof me jouw katje zit ook wel ergens, ze kunnen in de meest onmogelijke gaatjes kruipen als ze klein zijn :P

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:42

Katten vinden het ook vaak leuk in een kast te gaan zitten.
Zo heb ik ook al eens een dag onze kater gezocht...zat ie in de kleerkast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:44

Zit er toevallig een gat onderin je bank? Wellicht is ze daar in gekropen?

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:46

Heb net de kleerkast helemaal gechecked, niets.
Tv kast is ook leeg.

ik maak me gewoon vooral zorgen, dat ze sinds gisteren nog niet gegeten of gedronken heeft.
Noch haar behoefte..

welsh_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:47

Toen onze kat nog een kitten was, zijn we hem ook eens kwijt geweest! Hij was tussen de kussens van de bank gekropen en zat dus in de bak van de bank! Hij kon er alleen niet meer uit, dus hebben we de hele bank uit elkaar moeten halen! We snapten niet dat hij er tussen had kunnen kruipen! Veel succes met zoeken! Ze kruipen echt op de onmogelijkste plaatsen!

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:48

Joolien schreef:
Zit er toevallig een gat onderin je bank? Wellicht is ze daar in gekropen?

mmh, ik ga zo metteen eens kijken.
Het is een nieuwe bank, en de deur was toe dus ik vrees er voor..

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:48

Op de klerenkast? Katten houden ook van hoge plekjes, ik weet niet of dat mogelijk is bij jou?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:49

Ik heb een keer een kitten achter de wasmachine moeten vissen, op een onmogelijk klein plekje.
Heb je gekeken achter verwarmingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:50

Ik heb dat ook gehad toen ik mijn poesje net had, die van mij zat in de bedlade. Kan het zijn dat ze via onder het bed in zo'n lade is gekropen? :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:51

Mijn beide kittens hebben de neiging (de oudste niet meer) om in het hoekje van de keukenkast te kruipen. Ik heb een klapdeur zeg maar, en dan in de hoek staan twee pannen, het hele gebeuren kan je draaien. Onderin de hoek zit dus een gat en daar kruipen ze naar binnen. Ik heb me laatst ook een ongeluk gezocht naar de jongste. Zij is niet bang maar af en toe wel oost indisch doof :+ maar ze lag prinsheerlijk te slapen...

Succes, hoop dat je je katje snel vindt!

Lousje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:52

Als je zelf heel stil op de grond gaat zitten in elke kamer, zodat je d'r niet afschrikt hoor je dan ook niet ergens iets? Onze kat kroop ook in lades en kreeg ze dan op de een of andere manier dicht zodat je niks zag. Leg desnoods iets waar een geur aan zit (mijne zijne verzot op kip) beetje verspreid en dan zelf ook weer ergens gaan zitten.

goeroe

Ze zal vanzelf honger krijgen. Misschien kun je haar brokjes een beetje nat maken, zodat ze sterker gaan ruiken. Daarna zou ik zelf een tijdje weggaan zodat ze de kans heeft om tevoorschijn te komen. Als ze bang voor je is zal ze misschien alleen maar verder wegkruipen als je haar gaat zoeken.

Traber

Als je nergens een raam op een kiertje hebt staan kan ze toch ook niet weg zijn?

Je hebt toch geen kast oid net niet tegen een muur staan waar ze achter gevallen kan zijn?
(zelf 1 keer meegemaakt,was doodeng)

Ze kunnen echt in smalle kiertjes ed kruipen waar je met je verstand niet bij kan.

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:52

Achter verwarmingen heb ik ook metteen gekeken.. maar daar zat ze ook niet.
Ze zou in principe op de kast kunnen, maar dan is het wel een echte acrobaat..
Ik ga iig eens goed kijken..

Fiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 10:55

Raam stond open, maar is met een vliegenraam die je onmogelijk open krijgt. Tenzij ze door zo'n gaatje gekropen is, maar zo klein is ze niet ;)

Ik ga straks de raam van de woonkamer gewoon sluiten, brokjes nat maken en wat verspreiden. Ik ga iig niet buiten, ze moest idd maar eens ergens vastzitten..