Honden los op het strand met dit weer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Honden los op het strand met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 19:36

Ik ben gezegend met dichtbij het strand wonen, mijn moeder had voor vandaag een strandtentje gefixed waar we op van die bedjes konden liggen, heerlijk natuurlijk! Het weer was super en het was onwijs druk, en dat voor september! Wij zaten dus op het strand van Noordwijk, de boulevard, en daar mogen, naar mijn weten, de honden dus helemaal niet los. Ik weet dat ze wel los mogen op het naaktstrand, daar mag je ook paardrijden, maar ik kan me niet voorstellen dat je dus met dit strandweer en drukke stranden honden los mag laten rennen.

Ik zag dus echt heel veel mensen die hun hond mee hadden genomen. Enkele aan de lijn maar de meeste toch echt los. En gezien sommige honden erg enthousiast zijn en kinderen ook en dat niet altijd goed afloopt, vraag ik me af of zoiets dus niet strafbaar is, honden los laten lopen als het dus zo druk is. Als het 10-15 graden is maak ik me niet druk, dan is er genoeg ruimte, maar vandaag, en waarschijnlijk morgen nog erger, was het gewoon zo druk en zag honden gewoon hun behoeftes doen in het zand, kinderen bijna omver rennen enzovoort...

Misschien ben ik wel een zeikerd hoor :') kan ook goed :)) Kan me alleen niet voorstellen dat het mag

Caira

Re: Honden los op het strand met dit weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:51

Ze laten al die kinderen toch ook los lopen?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:56

Caira schreef:

:') _/-\o_

Veel kun je er denk ik niet aan doen. Misschien het eens voorleggen bij een redder als je het ziet, maar die staan er niet overal/altijd.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 19:56

Kopie van de site van gemeente Noordwijk:

Vanaf 1 september tot en met 31 mei mag over het gehele strand van de gemeente Noordwijk met honden worden gewandeld en mogen de honden ook loslopen.

Dus om sec antwoord te geven op je vraag: Ja, het mag momenteel :)

Of het hándig is, das een tweede ;) Ik ga met dit weer ook heel graag met mijn hondje naar het strand, maar ik zoek dan wél een echt hondenstrand op (zoals bv in Noordwijk bij de Kon. Astridblvd) waar honden het gehele jaar los mogen :) Met zulk weer als vandaag kun je natuurlijk de donder op zeggen dat er 'gewoon' publiek op het strand komt, en die hoeven geen last te hebben van mijn hond :)

Maar het mág dus wel, momenteel..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 20:06

ik heb minder last van honden dan van kinderen die steeds allerlei vragen stellen en niet door hun ouders in de gaten gehouden worden. Daarnaast als ik op een strand zou zitten waar het mag en waar 10 honden los lopen doe ik de mijne ook liever los. Alleen al omdat ze los erg sociaal zijn en aangelijnd stukken minder. Echter als mijn honden niet onder appel zouden staan zou ik een losloop strand bij deze temperaturen vermijden met mijn honden.

Mijn (schijnbaar vaak rare) mening is dat mijn hond pas los kan lopen op het moment dat andere mensen er vrijwel geen last van hebben (het blijven honden, kan er nooit 100% op bouwen). Die van mij poept echter altijd in het water, zie het daar maar eens op te ruimen (hij doet het al zwemmend) als hij het op het strand zou doen dan zou ik het gewoon even oprapen en weg gooien. Kleine moeite.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 20:14

Tjah, ik vind het persoonlijk gewoon niet slim. Op loopafstand is het hondenstrand (afrit 23) en daar zijn weinig gezinnen aan het zonnen met spelende kinderen enzo :P Maar dat is het dus, idd dat je vanaf 1 september wél weer op het strand mocht met loslopende honden. Ik denk dat ze zoiets eigenlijk zouden moeten aanpassen naar als het boven 23 graden is de honden aan de lijn blijven gezien het dan toch richting strandweer gaat. Maarjah, of dat hanteerbaar is weet ik niet.

Maar in mijn ogen is het gewoon sociaal om met dit strandweer je honden aan de lijn te houden op de drukke stranden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:20

Tsja veel mensen zonder honden vinden een heleboel niet sociaal van hondenbezitters.

Het strand is van 1 mei tot 1 april verboden losloopgebied ( alleen na 19 uur mss ) en daarna mag het.

Ik heb het hier ook .. Vanaf 1 oktober mogen de honden in een groot recreatiegebied weer los. Vorig jaar oktober was het het eerste weekend toevallig ook prachtig weer en dus enorm druk aan de strandjes etc.. Tsja vervelend maar ik mag daar dan OOK lopen met loslopende honden. En ben allang blij dat we dat dan ook even met mooi weer kunnen doen.

Ik heb ook last van andere mensen, dat heb je als je met zijn alle hutje bij mutje ligt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 23:24

Tjah, ik zou, als ik een hond heb, echt niet in een overvol strand de hond loslaten ;) en het heeft er niks mee te maken of ik wel of geen hondeneigenaar ben. Ik ga ook niet nu met de paarden naar de boulevard, ookal mag het officieel wel :')

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:22

Caira schreef:

Schijten die in het zand?
Is verder een onzinnige vergelijking; er zijn legio plaatsen waar je met je kind wél en je hond niet mag komen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:24

Zo waren vele hondenfans en ik een paar jaar terug op een stranddag voor 1 mei ook met honden op het strand aan het zonnebaden ;) Erg leuk hihi

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 12:49

Ik snap het ook niet echt hoor. Ik lig dan wel op een klein strandje, maar hier lopen ook veel honden los. Als er dan 2 van die grote honden met elkaar gaan spelen en rennen, zie ik toch dikwijls een klein kind angstig weg rennen.
Ik zou die van mij gewoon vast houden. Maar dat komt ook doordat hij dol is om op mensen hun hoofd te gaan lopen als ze liggen :+

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:01

Als men er zoooon moeite mee heeft gaat men toch gewoon naar een strand waar honden niet mogen komen.

Ppfff het is maar waar je een probleem van wil maken, iedereen heeft wel ergens last van.
Ik vind het zwaar irritant als kinderen janken en gillen, schreeuwen, ik zou wel een plaatsen willen waar dat verboden is.

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:04

R.X. schreef:
Als men er zoooon moeite mee heeft gaat men toch gewoon naar een strand waar honden niet mogen komen.

Ppfff het is maar waar je een probleem van wil maken, iedereen heeft wel ergens last van.
Ik vind het zwaar irritant als kinderen janken en gillen, schreeuwen, ik zou wel een plaatsen willen waar dat verboden is.

ha ha absoluut zoals de super markt bijvoorbeeld, of restaurants, daar zouden ze verboden moeten worden!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:08

Wat een rust en stilte zou er dan zijn, heeeeerlijk.

Ik ben helemaal voor.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:10

Oh wat heerlijk! Al die rond rennende honden!!! Ik zou het graag zien. :j Spelende kids zijn leuk, maar spelende honden zijn (voor mij) veeeeeel leuker!! Honden worden meestal alleen thuisgelaten zodat mens kan genieten op het strand. Nu kunnen zij ook mee. Laat ze lekker genieten! Heerlijk toch?

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:18

Zelf kijk ik ook graag naar de honden, ha, ha.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 17:57

R.X. schreef:

Ach, ik als hondenbezitter ben dan zo sociaal dat ik mijn hond aan de lijn houd als het echt zo druk is. Kan me voorstellen dat men nog even lekker wil zonnen op zo'n prachtige dag als vandaag.

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 18:05

tsja, het mag dus wel, maar zelf zou ik het niet doen op een druk strand. Is ook een beetje de verantwoording van de eigenaar zelf.
Nu doen mijn honden niets naar kinderen, maar ik vind het niet nodig dat kinderen bang worden van honden waar ze van schrikken. Evengoed dat ik het ook niet handig vind dat veel ouders hun kinderen, honden laten aaien zonder overleg met de eigenaar, maar dat is weer een andere discussie ;)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 19:53

Ikke wel, ik zou haar meteen los doen! Lekker los lopen! Héérlijk! Maar, ik had een opgevoede hond die bij me bleef en bijzonder vriendelijk naar kinderen. Ze kon zo heerlijk in de zee rennen...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 21:50

R.X. schreef:

Tja, buiten het seizoen heeft men die mogelijkheid vaak niet.. en ik denk dan, kleine moeite om als hondenbezitter een beetje rekening te houden met niet-hondenliefhebbers toch :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 21:58

Neej schreef:
R.X. schreef:

Tja, buiten het seizoen heeft men die mogelijkheid vaak niet.. en ik denk dan, kleine moeite om als hondenbezitter een beetje rekening te houden met niet-hondenliefhebbers toch :)

Zo denk ik er dus ook over. Ik denk dat niemand, ook hondenbezitters, het leuk vinden als een zeiknatte hond even langs je handdoekje rent, even lekker het zeewater van zich afschud en verder loopt :+ Ik vind honden absoluut leuk, maar ik persoonlijk zou gewoon in een situatie als dit weekend de hond aan de lijn houden. Ik vind het echt niet erg als er honden zijn, maar als het zo druk is vind ik het persoonlijk gewoon sociaal en meedenkend als je je hond aan de lijn houd. Dagen als dit zijn schaars, dat weet je als honden eigenaar goed. Ga dan naar een rustiger stukje strand, dan kan de hond heerlijk los rennen en heeft niemand er last van :)

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:25

lifaya schreef:
Neej schreef:

Zo denk ik er dus ook over. Ik denk dat niemand, ook hondenbezitters, het leuk vinden als een zeiknatte hond even langs je handdoekje rent, even lekker het zeewater van zich afschud en verder loopt

En ik denk er dus niet zo over. Ik vind het prachtig om te zien dat de hond zo'n plezier heeft dat hij zeiknat langs mijn handdoek rent en zich vlakbij mij gaat uitschudden. _/-\o_ Dat is toch feest voor zo'n dier!
Er zijn al veel te veel restricties voor honden en hondenbezitters dat ik het alleen maar geweldig vind dat ze óók lekker mogen genieten op het strand en hun eigenaren ook eens hun met de hond naar het strand kunnen. Dat mensen ervoor kiezen massaal naar het strand te gaan bij een straaltje zon, prima, maar houdt er rekening mee dat er nu ook honden op het strand loslopen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:39

en is het dan werkelijk teveel gevraagd om naar een rustig stuk te gaan van het strand ? :? Het is zelden strandweer in NL, laten we zeggen dat je 330 dagen in het jaar naar het strand kan waarvan je enkel binnen het seizoen aan de lijn hoeft te houden maar een paar afritten verder gewoon lekker los kan laten? Sorry, maar dan zie ik de moeite er echt niet van in :n Het heet rekening houden met elkaar. Andere vinden het NIET leuk als er een hond even lekker zichzelf aan het uitschudden is in de buurt

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 23:17

lifaya schreef:
en is het dan werkelijk teveel gevraagd om naar een rustig stuk te gaan van het strand ? :?

Dat kan iedereen doen, waarom moeten de mensen met honden dan meteen weer opzouten? Nee hoor, heel Nederland mag de hele zomer van alle stranden genieten en nu mogen de honden dat ook. Ik heb echt véél liever een zeiknatte, spelende hond die over mijn handdoeken rent dan een jankend kind een stuk verderop dat geen ijsje mag van pappa.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 23:20

Heel nederland de hele zomer van het strand genieten? Je weet hoe het weer hier is hé ? :') Komop zeg. Er is genoeg strand, OOK voor de hondeneigenaren. Lees even goed wat ik zeg, een paar afritten verder heb je een strand waar het véél rustiger is, niet aan de boulevard. Dáár kan je als honden eigenaar lekker genieten en met balletjes gooien, daar kan je zelf komen als het verboden is op de boulevard, dus ik snap werkelijk je probleem niet :')