blafband tegen aanhoudend blaffen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

blafband tegen aanhoudend blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 22:59

aangezien onze poek vaak maar blijft doordrammen met blaffen,
(als je nee zegt toch nog een paar keer woef) veel blaffen als je wegrijd met scooter blaffen naar vreemden in en om huis
en daarbij ook erg dominant is

staart recht omhoog , rughaar iets omhoog,
lip optrekken en soms durfen te happen als je nee zegt,

willen we nu kijken naar een blafband met ultrasoon geluid ,
schokband vinden we zielig

iemand er goede ervaringen meer?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 23:01

kiki1976

Re: blafband tegen aanhoudend blaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 00:33

In sommige gevallen kan een blafband het alleen maar erger maken dus ik zo het in overleg doen met bv een gedragsdeskundige.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:27

Het klinkt mij in de oren dan de hond de baas over jullie is. Of hij denkt dat hij dat is. Dat is het eerste waar ik aan zou werken en daarna pas een blafband.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:41

Hoe oud is de hond? Wat doe je aan trainen met je hond? Wat is het van hond?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:42

Wat NAIHWL zegt, de hond is duidelijk de baas (durft te happen bij een correctie) dus daar zou ik wat aan gaan doen. Neem eens contact op met een gedragskundige, die kan jullie vast verder helpen :j blafband is symptoombestrijding, en hij zal misschien nog zonder waarschuwing (want de waarschuwing wordt gestraft dus laten ze die voortaan weg) gaan bijten ook...

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 08:48

Blafbanden werken super! Hier lopen de 2 jack russels ermee. De blafband geeft eerst 2 pieptonen daarna een stroomschok. Bij de eerste pieptoon stoppen ze meteen. Ik vind het een ideaal ding, want die van ons blaffen om het minste geluid.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:14

Kennelijk begrijpt hij wel dat "nee" stoppen met blaffen betekent, maar hij kiest ervoor niet direct te luisteren. Een blafband is dan symptoombestrijding; ja, hij stopt met blaffen, maar niet omdat hij beter is gaan luisteren. Het happen bij correcties verhelp je er ook niet mee.

Ga eerst zorgen dat de hond goed luistert voordat je aan dit soort dingen begint, zou ik zeggen.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:23

Blafbanden werken hier ook super, als we van huis zijn kunnen we niet corrigeren kan je dr gts' bijhalen tot je een ons weegt :D Wij hebben ze van de trainingsclub gekocht zal eens kijken wat het merk is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:51

hnd is bijna 9 maand,
zijn al bij een gedrags deskundige geweest en dat heeft veel geholpen,
is een vrouwtje enze is gewoon zeer dominant,
het gaat niet om het happen af te leren maar het blaffen,
we hebben er nu een besteld op afstand bediening die kan trillen en schokjes kan geven,

happen word langzaamaan beter,
het is een mechelse herderXbordercollie
word genoeg mee gewandeld en gespeeld gaat regelmatig los mee naar het bos daar luisterd ze wel

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:53

tammy blaffen is geen waarschuwing bij haar maar gewoon puur dominantie,
happen bij correctie doet ze meteen als ze weet dat ze fout is ,
maar als je haar een keer goed aanpakt dan houd ze op

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:57

Dominantie is geen reden tot stout gedrag. Ik ben niet tegen blafbanden in sommige gevallen, maar ik denk oprecht dat het in dit geval niet de juiste oplossing. Tegen het blaffen waarschijnlijk wel, dat zal ze niet meer doen. Maar het stoute gedrag verdwijnt niet. Je zet jezelf schaakmat door het waarschuwingssignaal van de hond af te pakken. Het enige wat ze dan nog kan, is bijten (iets wat ze nu ook blijkbaar al geregeld doet?). Een hond die hapt is zoals een paard dat gericht stampt, gevaarlijk en dat gedrag moet afgeleerd worden.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 13:58

little_birdy schreef:
tammy blaffen is geen waarschuwing bij haar maar gewoon puur dominantie,

Ze zegt: pas op, ik ben baas. Ga voor mij aan de kant of je krijgt het harder te verduren.
Dus waarschuwingssignaal.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:04

hmm als je het zo bekijkt
ze hapt he ze bijt niet !!
heeft nog nooit echt gebeten maat hapt wel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:07

Happen is waarschuwen, he jij ik accepteer je commando niet en blijkbaar helpt mijn houding en geblaf niet dus hap.
Het begint met dreigen maar zal zonder correct corrrigeren en de hond op zn plek zetten snel kunnen omslaan naar wel echt bijten en uitvallen.

Zorg er voor dat jou hond weet wie er de leider is.
Laatst bijgewerkt door Seven op 08-09-12 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:07

wij hebben zelf voor onze mechel een blafband ( de schokband) , of het zielig is ? ja en nee. het moet gewoon veilig zijn voor mensen die binnenkomen en niet dat onze hond er al blaffend bovenop springt.
daarbij kon one hond echt de hele dag door blaffen, bij alles wat hij zag en hoorde.

onze band gaf eerst een piep. al ging die dan door kwam er een schock.. uiteindelijk stoptie nu al met blaffen van het zien van de band :3

je moet wel namelijk orgen dat de hond niet bang wod van het blaffen. maar 'bang ' voor de band en dit is nog best moeilijk .

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:09

maar seven hoe kunnen we dit beter aanpakken als we nu al doen ?
we willen haar niet slaan ,
nu pakken we haar vast in haar nekvel en zeggen duidelijk NEE,
en houden haar vast totdat ze stopt met happen en de staart weer naar beneden is dus de lichaamstaal van de hond weer normaal is

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:13

Slaan is nooit een oplossing dat is geen hondsgedrag en zal een hond ook niet zo nemen, bij het nekvel pakken kan maar blijkbaar accepteerd ze dit ook niet direct.

Ik zal meer met lichaamstaal gaan werken, ik kan je een techniek vertellen die goed werkt maar die tip geeft ik niet zomaar ik ken de hond en jou niet en het afferechtse kan zijn dat ze je leiderschap al niet genoeg accepteerd. Ik zou iemand vragen die je kan helpen en niet zomaar iemand maar iemand die verstand heeft van gedrag en leiderschap bij honden.

Als je dichtbij had gewoont was ik wel even bij je langs gekomen om je te helpen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 14:16

oke ,
we zullen eerst eens even zo doorzetten
we hebben wat fouten in het begin gemaakt ,
en vanaf gisteren is hier het zero tollerance progamma ingegaan :+

we hebben in het begin nogal vaak gestoeit met handen en voeten enz,

vanaf nu alleen nog maar met het touw gooien
krabben aan de bank is direct nee,
blaffen is nee ,
achter staart aanrennen (stres) is ook nee enz

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 14:22

stoeien is geen probleem mist jullie maar stoppen en duidelijk af hebben gebroken als de hond te enthousiast is geworden.

Dat ze achter dr staart aan jaagd baard me zorgen, wat doen jullie om haar geestelijk aan het werk te zetten. Ze is een nogal onhandige kruising van 2 erg geestelijk werkwillige rassen. Achter de staart aan kan door stress (zoiets ald weven bij paarden), maar ook door het zoeken van een taak net als het overdreven waken door blaffen etc.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:36

Ik zou een ervaren hondentrainer in de arm nemen. En dan persoonlijk zou ik niet gaan voor het meisje van de plaatselijke hondenschool die op zondagvoormiddag puppycursus geeft (als je begrijpt wat ik bedoel ;) )
Happen, bijten is in mijn ogen 1 pot nat. Ik durf wedden dat als je deze hond echt uitdaagt dat het happen zeer snel bijten wordt. Zie het als dreigen met slaan en daadwerkelijk slaan. Het is juist in dat beginstadium dat je het gedrag moet afleren. Niet wachten tot als de hond daadwerkelijk zijn tanden ergens in heeft gezet.

In tussentijd kan je ook eens objectief naar de omstandigheden kijken waarin je hond leeft (en probeer dit echt objectief te doen). Zowel de Mechelse Herder als de Border Collie staan erom bekend echte werkhonden te zijn die zeer veel beweging en actie nodig hebben om gelukkig te zijn. Daarbij zijn ze erg gericht op de baas. Dit kan je dus bij jezelf nagaan. Krijgt jouw hond echt voldoende beweging (naast zijn wandelingen ook eens lekker ravotten thuis of in de tuin met de baas?), zit de hond lang alleen? Kijk ook eens naar de voeding, is dit het juiste voor hond (evt. in overleg met DA)?
Niet dat dit 1 2 3 de problemen zal oplossen, daar heb je echt hulp en training bij nodig, maar laat ons zeggen dat als de basis al goed zit, het veel makkelijker zal gaan.
En ik moet eerlijk zeggen dat de gedragingen van jouw hond mij als een teveel aan energie in de oren klinkt.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 15:43

Je zegt dat je genoeg met haar wandelt e.d. maar hoe hou je haar geestelijk bezig? Ze klinkt wat gefrustreerd. Voor een werkhond is beweging heel belangrijk, maar geestelijk bezig zijn misschien nog wel meer. Behendigheid, speuren, misschien zelfs drijfwerk is voor zulke honden werk waar ze hun ei kwijt kunnen.

Als je meer gaat wandelen kweek je alleen maar meer conditie voor stereotiep gedrag zoals staarten jagen enz..

Een blafband kan een oplossing zijn, maar voordat je dat doet zou ik eerst eens meer aan de opvoeding werken en proberen haar geestelijk uit te dagen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 17:59

Hup naar een leuke en goede club . Lopen alleen is niet genoeg . Zet die hond aan het werk.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:28

terug naar de blafbanden,
ultrasoon werkt voor geen meter, zeker niet bij een dominantere hond.
de schokband is absoluut niet zielig.
in de goedkopere versies kun je 6 niveau's kiezen, hiervan blijft de correctie op hetzelfde niveau.
de eerste maal test je dus op het laagste niveau, en kijk je welke reactie je hond geeft, sommige zijn voldoende onder de indruk van het laagste, andere hebben hoger nodig, en zo pas je aan wat je hond nodig heeft.

de duurdere banden hebben 18 niveau's, en een opbouwfunctie. Dwz dat ze op het ingestelde niveau beginnen schokken, en bij iedere blaf sterker gaan in niveau. als de hond enkele seconden/minuten niet blaft bouwt het niveau terug af zodat hij terug minder sterk begint als de hond blaft.

de meeste honden weten donders goed dat ze die band aanhebben, en gaan gemiddeld een vijftal keer proberen.
Eenmaal ze snappen wat er gebeurd, leggen ze gauw de link en blaffen niet meer.
voordeel van de band = niet blaffen = geen correctie.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 18:55

Maar het is een hond van 9 maanden die is toch nog gewoon op te voeden. Ik bedoel hoe dominant kan die zijn? Gewoon aan pakken en wat gaan doen met die hond.