Sinds zo'n 4 maanden zien wij regelmatig een zwarte langharige kat verschijnen in onze tuin.
Was heel schuw, jaagde het konijntje het stuiten op het lijf, maakte mijn oudere kat super kwaad, en mijn jonge kat heel bang.
Dus hij was niet zo geliefd...
Maar de laatste maand kwam hij veel meer, en bevruchte hoog waarschijnlijk mijn jongere kat, die al lang jongen mocht krijgen.
Toen mijn beste vriendin dan eens kwam slapen, zag ze de kat, liep er naar toe en bleek het echt een schatje te zijn.
Toen ik hem ook kon aaien en vertroetelen was ik direct weg van hem, het is echt een schatje!
En nu sinds zo'n kleine 2 weken komt hij elke dag langs, geef ik hem eten en vertroetel ik hem helemaal.
Maar nu het probleem, hij probeert vaak binnen te glippen... Maar mag niet van mijn ouders, en hij zou direct worden 'af geslacht'
door mijn anderen oudere kat. Die natuurlijk haar omgeving wilt beschermen.
Maar ook, het beestje ziet er echt niet uit...
Is heel mager, heeft altijd honger als hij naar ons komt, knopen in de lange vacht en heeft vlooien.
Mijn buurmeisje had eens gezegd dat ie van mensen is wat verder op in haar straat.
Mijn papa is ook al eens gaan aanbellen bij mensen om te vragen of hij niet van hun was, maar die deden niet open...
Ik had vandaag de knopen uit zijn staart proberen kammen, maar dat lukte niet... Hielp niet echt veel.
Geef hem nu veel eten, zodat hij toch iets heeft.
Maar volgens mij zit hij ook met wormen, waardoor hij nog meer honger heeft.
Ik schat hem nog vrij jong, misschien maar een zelfs maar een jaar.
Ik wou al naar de dierenarts gaan om hem te laten controleren, maar mocht niet van mijn mama, omdat het 'haar kat niet is.'
Ook zit hij nu bijna dag en nacht bij ons, hij mag wel bij ons in het tuin huis.
Daar staat sinds vandaag ook zijn eten, dat het niet nat word van de regen.
Ook komt hij nu zo goed overeen met mijn konijntje, ze zitten als het regent samen onder de trampoline tegen elkaar.
(Mijn konijntje loopt vaak los, gesloten tuin)
En het maakt me ook blij om te zien hoe mijn konijntje nog eens een maatje heeft, haar vriendje is vorig jaar gestorven,
en sinds dien is ze nog al eenzaam.
Nu vraag ik me af, van wie zou hij zijn? Waar komt hij vandaan?
Wat kan ik doen om hem te helpen?

en enorm voor vreemden 

Wat is dat nu weer voor antwoord? Zorg gewoon dat je kat niet bij anderen in de tuin kan komen dan kan hij ook niet het voer van andermans katten opeten.