Hoi mensen, Heb het volgende probleem, Ik heb zelf 2 konijnen en 2 katten en cavia's. de konijnen zitten lekker in hun ren buiten en de katten lopen ook lekker buiten(meestal in de tuin of bij de boer in het land die er geen problemen mee heeft). Nu loopt naast ons huis (zit nog een klein doodlopend straatje tussen) een kerkpad een heel mooi wandelpad geniet er zelf ook heel erg van. Daar lopen mensen altijd met hun honden eerlijk pad om te lopen opzich ook geen problemen mee. Maar nu zijn er mensen die hun hond blijkbaar niet onder controle hebben want hun zitten zelf nog op het pad moeten het bruggetje nog over maar ondertussen zitten hun honden in mijn tuin naar de konijnen te happen. Ze komen binnen tussen mijn tuinhuisje en muurtje in dara zit een opening van pak en beet 40 cm. Nu stuur ik ze altijd de tuin uit en de eigenaren roepen altijd komt van zelf wel terug hier heen. Nu heb ik gisteren gevraagd wilt u uw hond uit de tuin houden want hij bijt naar mijn konijnen. Vervolgens krijg ik te horen ja dat zal wel mee vallen hij doet nooit iets. Langzaam erger ik me eraan nu ga we dit weekend het tuinhuisje schuren en behandelen en daarna wordt het gat ook opgelost. Maar ondertussen komt het mij mijn neus uit bedankt voor het lezen van het verhaal. wou vooral mijn ei kwijt en of iemand nog tips heeft buiten het gat oplossen.
jiperdepip
Geplaatst: 29-08-12 13:58
ja de enige tip die ik kan geven is zorgen dat ze je tuin niet in kunnen komen
nouja daar wordt voor gezorgd maarja iemand tips tot die tijd?
GamblersCup
Geplaatst: 29-08-12 14:02
Zet er gewoon iets voor totdat het gat "opgelost" wordt, klaar. Niet te moeilijk doen hoor!
Amaris
Geplaatst: 29-08-12 14:02
Tijdelijk een stukje gaas voor het gat zetten? Grote plantenpot in het gat zetten die je later ergens anders zet?
wat wil je horen?
Anoniem
Geplaatst: 29-08-12 14:04
Nat spuiten Wij hadden vroeger altijd een dikke rooier kater in onze tuin van de buren, die sprong altijd zo bij de konijnen in de ren en joeg ze achterna. Paps heeft hem toen natgegooid. Nooit meer in onze tuin gezien!
dancertje
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 14:04
nouja wat wil ik horen wil gewoon even een oplossing er voor maar die bloempot is een goeie oplossing. en eerlijk gezegd ook gewoon even mijn ei kwijt
dierenfan
Geplaatst: 29-08-12 14:05
er zijn misschien wel apparaten te vinden die de honden weg houden uit je tuin mits dat apparaat meer af schrikt dan dat je konijnen lokken Daarnaast weet ik niet of het ook maakt dat je katten weg blijven thuis en dat risico zou ik persoonlijk niet nemen. Gewoon dat gat dichten dus. Plank er tegen? Gaas er voor? Weet je ongeveer de tijden welke honden wanneer komen? Ik zou steeds een emmer vol water klaar hebben staan en in zijn geheel over de hond mikken. Die schrikken er meestal wel van en anders de baasjes wel zodat die ze beter bij houden haha
GamblersCup
Geplaatst: 29-08-12 14:06
En je had zelf niet kunnen bedenken dat je er gewoon iets voor kunt zetten? Had je ook je ei niet kwijt gehoeven, dan had je het na honden-inbreken nr. 1 al op kunnen lossen
dancertje
Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-12 14:08
nouja tijden verschillen nu zijn mijn katten gewoon naar binnen gelopen maar de hond knalt dan tegen het kattenluik aan en begint aan de deur te krabben en is zelfs met deur open al eens naar binnen gevlogen. nouja misschien is die emmer water dan toch een goed idee vind het alleen altijd zo sneu voor de hond
GamblersCup
Geplaatst: 29-08-12 14:12
Ik vat je echt niet... waarom water, als je gewoon wat voor het gat kunt zetten en klaar?
jiperdepip
Geplaatst: 29-08-12 14:17
GamblersCup schreef:
Ik vat je echt niet... waarom water, als je gewoon wat voor het gat kunt zetten en klaar?
inderdaad niet zo moeilijk doen hoor in de tijd dat je nu op bokt zit had dat gat al 3 keer gedicht kunnen zijn naarm ijn idee
AaronYve
Geplaatst: 29-08-12 14:17
Buiten het feit dat die mensen laks zijn, vind ik dat van jou eigenlijk ook. Als er maar 1 opening is van 40 cm waarom los je dat dan niet zelf op? Koop een grote bloembak of een leuke struik, een stukje hek en je probleem is opgelost.
En die emmer water, gooi die dan maar over de mensen heen. Die hond weet echt niet dat hij daar niet mag komen. Gewoon het gat dichten en lekker van je konijnen genieten zonder andermans honden in je tuin.
der staat momenteel ook wat voor en hoop ook echt dat dit houd tot het weekend en mensen dit is niet om banketstaaf te doen hoor. Der staat een muur van een meter hoog om mijn tuin en ik woon hier pas dus ben nog bezig met de dingen opknappen. Vandaar dat ik even vroeg voor een tijdelijke oplossing. een hekje helpt bij deze hond niet hij heeft bij mijn poortje al eens de ophanging verbogen waardoor ook weer naar binnen kon.
Kentaro
Geplaatst: 29-08-12 14:27
Wij hebben een schrikdraadsetje over de schutting (i.v.m. katten die steeds de vogeltjes uit de tuin vangen), is dat geen idee?!
zorg wel dat je er een bordje bij zet. Mocht een eigenaar boos worden, kan je wijzen op je bordje. Dus heb je gewaarschuwd. dan houden ze hun hond wel bij denk ik.
en dan nu maar hopen dat je honden treft die kunnen lezen
GamblersCup
Geplaatst: 29-08-12 14:52
Waarom moeilijk doen, waarom moet het geld kosten? Zelf weten natuurlijk ts, maar je zegt zelf dat het schuurtje e.d. binnenkort aan de beurt is voor een opknapbeurt. Gewoon een pallet ofzo ervoor zetten, overal te krijgen. Probleem opgelost, je hoeft mensen niet te waarschuwen en je katten kunnen gewoon het muurtje op.
nou het schuurtje wordt dit weekend gedaan. maar als we het over de duivel hebben mevrouw was er net en de hond ook weer in de tuin gewoon mijn bloempot aan de kant geveegd door die hond. heb mevrouw vriendelijk gevraagd of ze der hond wilt weg halen en zij gelijk hij doet toch niks. ze kwam dus en zag dus dat die zo naar de konijnen beet en toen schrok ow zeg ze dit wist ik niet. en ik zo van ja de vorige keer toch gezegd. ja maarja dacht dat je overdreef ze zou er op gaan letten ben benieuwd
Kentaro
Geplaatst: 29-08-12 15:04
Fijn dat het nu misschien is opgelost! Al vind ik de laxe reactie van die vrouw wel hoogst irritant (je hond hoort niet bij iemand anders in de tuin, ongeacht of die wel of niet wat doet!)