Ik ben ondertussen ten einde raad hahaha, Ik ben bijna 18 en woon doordeweeks in Rotterdam en de weekende in Ijmuiden bij mijn vriend. Wij hebben in rotterdam een normaal rijtjes huis met een reddelijke tuin, met 2 cavia's een konijn en in huis nog een 5 jarige labrador. De labrador is echt mijn moeder der hond, alleswat ik voorstel om te gaan doen kan/mag niet omdat mijn moeder vind dat de hond te oud is(ben ik het totaal niet mee eens) Nu heeft mijn ouders/moeder gezegt, als je je eigen hond hebt mag je er mee omgaan zoals je zelf wilt. Na lang overleg en veel over uren werken mag ik een hond, het eten en dierenarts kosten worden door de ouders vergoes omdat mijn moeder haar ouders dat vroeger ook gedaan hebben voor haar. aanschaf en extra kosten zoals halsbanden en training etc komt op mij aan.
Nu ben ik een beetje aan et rond kijken en ja ik wil graag een rashond want ben al een keer bij een asiel wezen kijken maar daar zat niks bij wat ik zocht. Ik wil graag een hond waar ik lekker mee aan et werk kan, agillety gehoorzaamheid, lekkerlang skaten door de polder eventueel mee met paard en wagen. Tijdens mijn stage ben ik verliefd geworde op de husky maar ik weet niet of dit een idiale hond is voor mij misschien dat er mensen op bokt mij kunnen helpen, verder had iemand uit de buurt mij de zwitserse herder aan geraden maar de eigenaar van mijn verzorg paarden (heeft eigen dieren pension en is border collie fokker) mij afgeraden omdat ze zeer nerveus zouden zijn in huis, hij raden mij de bordercollie aan maar ik weet ook niet of dat zo'n geschikte hond voor mijn zou zijn.
Zijn er lieve bokkers die mij misschien kunnen en willen helpen?
groetjes michelle
(sorry heb dit getypt via mijn telefoon sorry voor eventuele onduidelijkheid)
een border collie is heel actief als ik het goed heb, moet je ook echt bezig houden. Een herder lijkt me het meest geschikt voor jou als ik de situatie zo bekijk
)