Ik ben reeds lange tijd op zoek naar een kruising herdershond. We hebben reeds 1 hond jachthond die anders door de jager de kogel zou krijgen omdat ze niet meer zo snel was. Nu zouden we graag een maatje erbij hebben en zijn we op zoek. Het liefst zou het een asieldier worden, er zijn er zo veel die op huisje wachten.
onze situatie: 1.5 hectaren weide, allemaal rondom afgemaakt met staaldraad die 2 meterhoog is. Op dit gebied zitten de honden samen met de paarden en kattenen eventueel de kippen (deze kan ik eventueel van de honden gescheiden houden. Ik ben opgegroeid tussen de honden, mechelaars en kruisingen hiervan.
Ben reeds bij 5 asiels geweest en ze wilden me niet helpen omdat de honden niet in huis mogen. Dat de honden wel een verwarmd hok hebben en de hele dag op het terrein los mogen lopen wilden ze niet horen. Aandacht is ook geen probleem omdat mijn moeder constant thuis is en er wordt elke dag mee gewandeld.
Helaas verschillende asiels bezocht en zelfs hen uitgenodigd om te komen kijken bij ons thuis, niets mocht baten.
Nu vraag ik me toch af wat er met de asiels aan de hand is, willen ze hun dieren nog wel kwijt? Herders zijn gemaakt om buiten te kunnen leven door hun type van vacht.
Natuurlijk wil ik geen herder die altijd binnenshuis geleefd heeft en 24/24 bij zijn baasjes was. Maar zelfs een herder die als straathond geleefd had in spanje en nu in een nederlands asiel zat mocht ik niet adopteren
.Op de vraag of mensen die gaan werken en op een appartement wonen wel een herder mogen hebben was het antwoord: "natuurlijk, die hond zit lekker warm." Tja kan dus best zijn. Volgens het asiel is van 9-18 u op een appartement alleen zijn is dus leuker dan ganse dagen buiten zijn met soortgenoot en lekker hond kunnen zijn, graven, lopen, dingen ontdekken, wandelen, zwemmen, spelen?
Veel mensen raden me aan om te liegen als een asiel me vraagt of de hond binnen zal leven. Jammergenoeg wil ik niet liegen daarover dus kom ik telkens thuis zonder hond
.Ben ik nu zo'n slechte baas voor mijn hond?

! dit klinkt als een droom plek wat raar beter kunnen ze niet krijgen toch? hele dag rennen en vliegen en ook nog een maatje om mee te spelen!
en oudere honden zijn dan bijna nooit aan katten gewend . Ik wil gewoon een hond met vergelijkbare vacht als een herder een goed thuis geven
)